Câte decizii mici putem lua până când avem un impact major asupra lumii întregi?
În fiecare zi mă întreb asta. Și de câte ori arunc ceva ce nu se poate refolosi și nici recicla, mă gândesc că fac ceva greșit. Fac eforturi să iau decizii mai bune, să consum mai puțin, să am o viață mai sustenabilă.
Bunătatea și responsabilitatea se regăsesc în toate deciziile pe care le luăm.
Când alegi să mergi pe jos sau cu bibicleta, în loc să iei mașina.
Când alegi un produs produs local în locul unuia care a călătorit peste mări și țări.
Când alegi o periuță de dinți din bambus în locul uneia din plastic, care nu se reciclează și nu este biodegradabilă. Sau ață dentară din mătase, nu din plastic.
Când iei cu tine la cumpărături o plasă din textil, pe care o tot refolosești, nu una din plastic.
Am descoperit magazinul online esennoua.ro anul trecut, în lockdown, când începusem să îmi reorganizez spațiul acasă, să selectez, să reciclez, să îmi fac ordine în dulapuri și în cap. Am făcut o comandă și apoi am zâmbit când am observat că și împachetarea coletului este fără plastic. Am vrut să îi cunosc pe fondatorii brandului așa că le-am scris și i-am întrebat mai multe despre magazinul lor care pare mai mult decât atât, este un manifest, oferă educație, adună o comunitate. Așa că vi-i prezint și vouă!
Diana și Răzvan au fiecare 27 de ani și formează un cuplu de 4 ani. Diana este pasionată de producerea de săpunuri naturale, iar Răzvan încearcă să ducă o viață minimalistă, consumând și folosind cât mai puține lucruri. Astfel, au ajuns la conceputul esennoua – esențial nouă. Lucruri esențiale pentru o viață sustenabilă. Au lansat magazinul în 2018, adică acum 3 ani, și au tot adăugat produse în oferta lor.
„În general produsele pe care le promovăm trebuie să îndeplinească două condiții: folosirea lui să reducă risipa (în principiu de plastic), și să aducă satisfacție din punct de vedere funcțional și estetic. Ne-am propus să identificăm obiectele din jurul nostru care au o rată de utilizare mare, care contribuie cel mai mult la deșeurile pe care le producem, și să încercăm să găsim alternative sustenabile. Ne focusăm spre soluții care oferă cel puțin același confort de utilizare”, mi-a povestit Diana.
Ce găsești la Esennoua și de unde provin produsele
„De câte ori este posibil, colaborăm cu artizani locali pentru a reduce emisiile de carbon (transport) și susținem brandurile românești care ne împărtășesc viziunea. Am găsit producători în România pentru destul de multe produse, cum ar fi bureții lufa, cănile ceramice pentru cafea, scrumierele portabile, săculeții textili, creioanele plantabile, cosmetice (săpunuri, șampoane) etc.
Cupele menstruale sunt produse în Franța, iar pasta de dinți tablete în Germania.
Când nu găsim producători locali sau din Europa, ne reorientăm către China, unde avem parteneriate cu fabrici ce pun accentul pe sustenabilitate.”
Esennoua este o poveste despre sustenabilitate, dar și despre frumusețe și design. Aspectul minimalist al site-ului, alegerea produselor, dar și impachetarea lor fac parte din experiența utilizatorului. Identitatea vizuală atrage clienți cu aceleași valori. „Oamenii rezonează foarte mult cu estetica imaginii noastre, fiind mult mai deschiși și dornici să încerce produsele propuse,” remarcă și Diana.
O viziune care a devenit o afacere
„Proiectul nostru are ca scop conștientizarea și reducerea risipei de plastic și de produse de unică folosință. Încercăm să promovăm un stil de viață sănătos și conștient. Credem în nevoia de simplitate în viața noastră, de deconectare. Vrem să promovăm conștientizarea lucrurilor pe care le cumpărăm, căutăm modalități de a înlocui plasticul cu produse durabile, încurajăm o dietă sănătoasă, produse cosmetice naturale, evităm să cumpărăm produse și haine de care nu avem nevoie și preferăm să le refolosim și să le cumpărăm la mâna a doua.”
Cum a devenit realitate acest vis frumos
„Investiția noastră inițială a fost în jurul sumei de 5,000 Euro, din economii personale, în rest multă energie și timp. Am pornit magazinul cu 7 produse și am mai tot adăugat și altele pe parcurs. Am preferat o creștere organică, din care să înțelegem cât mai multe și să putem testa în piață viziunea noastră, decât să pornim din start cu o investiție mare și să nu știm ce să facem cu ea.”
Sufocați în case, înconjurați de (prea) multe lucruri, îngrijorați cu privire la viitorul lor economic, mulți au ales în pandemie să se îndrepte spre un stil de viață mai sustenabil și minimalist. Un studiu citat de globescan.com arăta că mulți oameni ar vrea să facă alegeri mai sustenabile, dar nu știu cum să înceapă. Acest lucru s-a resimțit și în creșterea comunității Esennoua.
„Nu ne putem plânge de perioada pandemiei, am trecut cu bine, chiar cu o creștere a cifrei de afaceri. În 2020 am ajuns la o cifră de afaceri de 27,000 euro, cu 30% mai mult față de 2019. Singurul aspect care a fost oarecum afectat de pandemie a fost procesul de import, care a devenit ceva mai lent și mai costisitor.”
Planuri de viitor pentru Esennoua
„În următoarea perioadă ne propunem, în primul rând, să continuăm extinderea vânzărilor și creșterea gamei de produse. În același timp, ne dorim să experimentăm diverse idei de dezvoltare la care am lucrat. Focusul va fi pe zona de comunitate. Încercăm să aducem cât mai mulți oameni noi în jurul valorilor pe care le promovăm.”
Eu le urez succes și cât mai mulți fani, nu doar clienți. 🙂
[EA] este o serie de articole Andressa.ro despre femei inspirate, creatoare de concepte și lucruri deosebite, care merita respectul nostru și atenția noastră, un like, un share, o comandă sau o donație.
Alte articole din seria EA:
- Măslinescu. Alege cel mai bun ulei de măsline din Italia și îl vinde în România
- Povestea Lăptăriei cu caimac
- Povestea Bubble of Beauty
- 20 de ani de Biz. Marta Ușurelu
No Comments