TRAIM

Experiența mea Tinmar după o lună. De ce s-a stricat frigiderul și cât a fost factura

Schimbările sunt grele. Uneori nu pentru noi, cât pentru cei din jur. 🙂

Reacțiile pe care le-am primit când am spus că vreau să schimb furnizorul de energie electrică, să mă mut de la Enel la Tinmar, au fost destul de dramatice:

  • Și ce o să faci fără curent electric în perioada dintre contracte?! Răspuns: nu există nicio secundă fără energie electrică între contracte.
  • Ai tu timp să umbli pe la ghișee cu tone de hârtii?! Răspuns: am trimis doar un email pentru asta.
  • Și cine îți repară pereții?! Răspuns: care pereți? Nu se sparg pereții pentru înlocuire de cabluri, practic se folosește aceeași rețea pentru transmiterea energiei, doar ca furnizorul e altul.

Am divorțat eu și de un bărbat, de un furnizor de energie electrică nu aveam nicio emoție să mă despart! 🙂

Prima lună cu Tinmar a început pe 11 decembrie cu un email prin care mi s-a urat bun venit. Mi-am făcut un cont de utilizator pe site și am așteptat (cu emoții) să primesc prima factură. De ce cu emoții? Pentru că în luna decembrie, firește, stau mult mai mult acasă decât într-o altă luna a anului, în mod evident folosesc energie electrică mai mult decât în restul anului: am pus instalație luminoasă în brad, dar și în curte, la insistențele copilului, țin lumina aprinsă mult pentru că ziua e scurtă și nu am lumină naturală, stau seara până târziu, gătesc mai mult (cuptorul e electric) și uite așa mă gândeam eu că o să vină factura mai ceva ca aia de la gaze.

Totuși, scăparea mea spream să fie faptul că m-a lovit rău de tot grija pentru planetă și selectez deșeurile (Despre asta pe larg în viitor), am înlocuit toate becurile cu varianta cu LED, folosesc la mașina de spălat vase și la cea de rufe numai funcțiile ECO și sting mereu lumina într-o cameră atunci când ies din ea și alte lucruri de acest gen. Lucruri simple, dar care sper să facă lumea mai sănătoasă. Și, de ce nu?, factura mai mică!

În a treia zi de Crăciun am observat (după miros! bleah!!) că mi s-a stricat frigiderul. Vai de mine, câtă mâncare a trebuit să arunc, m-a durut sufletul. Noroc că pusesem bunătăți și la congelator, iar acela încă funcționa! Mi-am adus aminte că în abonamentul meu la Tinmar (Gold) am o asigurare în caz de defecțiuni ale electrocasnicelor cauzate de fluctuații ale curentului electric în rețea. Și m-am interesat dacă e așa. Tinmar au făcut pentru mine o cerere la Enel pentru a afla dacă au existat astfel de fluctuații, iar eu am chemat Depanero pentru reparații cu gândul că, la o adică, dacă e din cauza curentului, voi fi despăgubită. Reparația a fost simplă (din fericire se blocase mecanic o piesă, doar atât!!) Am primit apoi răspunsul pe email: nu a fost nicio fluctuație. Am fost liniștită să știu că am întrebat asta, deși m-am gândit apoi că mi-aș fi dat seama dacă a fost pană de curent. Totuși, sunt genul de client care citește și ce este scris cu asterisc, cu font minuscul, unul care folosește la maximum toate drepturile. Așa că dacă puteam să folosesc asigurarea, trebuia să o folosesc. Cine știe, poate voi avea ocazia!

Pe 30 dec am pus indexul în contul meu online.

A venit  ulterior și prima mea factură și – ia să vedem dacă ghiciți cât a venit!

a. intre 0 și 100 lei.

b. între 100 și 200 lei.

c. între 200 și 300 lei.

Răspuns corect…

….

….

….

….

b. 158 lei. Am consumat 212 kWh.

În anul precedent am plăctit 181 lei pentru 313 kWh. Acum 2 ani, pentru aceeași lună am pltăt 251 lei pentru un consum estimat de 415kWh.

Greta Thunberg ar fi mândră de mine! 🙂

Așadar, prima lună s-a terminat cu bine, așa cum mă așteptam. Serviciile cu clienții sunt foarte bune, curentul e curent, ce pot să zic, nu regret nicio secundă decizia luată!

Voi cum sunteți cu energia? În general, nu doar cea electrică! 😀

 

Photo credit: Cătălin Georgescu

You Might Also Like

3 Comments

  • Reply
    Alex
    28/01/2020 at 8:35 AM

    la pretul asta, nu prea vad de ce ai trecut la Tinmar. Mai bine ramaneai la Enel sau cautai alta oferta

    • Reply
      andressa
      28/01/2020 at 3:46 PM

      Preturile sunt cam la fel, difera insa de ce abonament faci. Eu am unul unde pretul este cumva până la 150kWh, după care este mai mare. Pot să îl schimb, desigur. Însă am făcut o simulare înainte și a ieșit cu numai 1 leu peste Enel. Este practic același lucru ca preț, dar cu servicii mai bune. Fă-ți și tu calculul.
      https://www.anre.ro/ro/info-consumatori/comparator-de-tarife

  • Reply
    o femeie
    31/01/2020 at 10:38 AM

    felicitari pt alegere si puterea de a shimba. Si 20 lei salvati luna de luna sunt banii tai, pe care ii muncesti din greu.
    Si eu schimb providerii (si de tel., si de electrcitate) de cate ori vad o oferta sau ca am nevoie de un alt tip de abonament. Efortul ia 1-2 ore dar economisesc luna de luna zeci de euro.

  • Leave a Reply

    %d bloggers like this: