TRAIM

De ce m-am hotărât să schimb furnizorul de energie electrică. Iată prin ce am trecut!

Pentru mine, facturile sunt un mare motiv de stres. De ce? Pentru că eu le plătesc, evident. Și țin un tabel în excel, ca o adevărată masochistă.

Un maaaaaare stres a fost factura de energie electrică. Fantastică! Reușea să mă uimească lună de lună. De ce? Păi pentru că iarna era atât de frig în sufragerie încât foloseam un panou electric (funcționează ca un calorifer electric, dar arată ca un tablou și e pus pe tavan). Consuma o gălăgie de kWh! Vara în schimb, e atât de cald în dormitoare încât aerul condiționat e cel mai bun prieten al nostru! Pe lângă astea, bucătăria nu are destulă lumină naturală pentru că e la demisol (are geamuri mici, mici) și deci mereu, dar mereu, trebuie ținută lumina aprinsă. Adăugați la asta lumina uitată aprinsă pe hol și folosirea zilnică a mașinii de spălat vase și a celei de spălat rufe și ajungem la vreo 300kWh pe lună. E mult, e puțin? E mult, fir-ar să fie, că doar eu plătesc!

De parcă factura mare nu m-ar enerva destul, pică și curentul în cartier. De ce? Nu știu de ce, că e infrastructura veche, că bate vântul, că “se lucrează”… Când ți-e lumea mai dragă, de exemplu, de Crăciun sau de Revelion, stătăm la lumina lumânării și sunăm la Enel cu ultima picătură de baterie de la telefonul mobil ca să aflu că mai durează 12 ore până la remedierea situației… Fără curent, desigur, nu funcționează nici centrala, deci nu e doar beznă, e și frig. Superb!!!

Când am aflat că s-a liberalizat piața și că pot să schimb furnizorul, am început să caut soluții. Recunosc, îmi dădea fiori ideea de a sta la o coadă pentru a rezilia un contract și apoi încă una pentru a semna altul. Apoi gândul că trebuie să trag fire, să schimb contorul, că rămân fără curent o săptămână, de fapt habar nu aveam, mă așteptam la ce era mai rău.

Am zis să aflu măcar cât aș economisi, că poate strugurii sunt acri, cum s-ar spune, adică nici nu ar merita deranjul. Când colo, ce să vezi? Merită, nene! Mai precis, prețuri până la 30% mai mici din energia activă.

Unde? La Tinmar Energy. Singura companie cu capital privat românesc din sectorul energiei electrice care s-a extins într-un ritm accelerat și pe timp de criză, având în portofoliu companii de referință, dar și clienți rezidențiali. Eu m-am temut să fiu printre primii clienți, oricât de curajoasă aș fi, dar mă vedeam în situații dubioase dacă erau la început de drum. M-am liniștit când am văzut ce companii au printre clienți: ARCTIC LUKOIL, VELPITAR, BOSCH, METRO CASH&CARRY, BETTY ICE, FORNETTI și mulți alții. Lista lor e pe site.

De mai bine de trei ani, compania furnizează energie electrică și gaze naturale, alături de alte servicii integrate – și pe segmentul de piață destinat consumatorilor rezidențiali. Cu o experiență de peste 18 ani în energie, Tinmar este și producător de energie regenerabilă prin investiții susținute în parcurile fotovoltaice. În prezent compania deține 8 parcuri fotovoltaice, cu o capacitate de producție de peste 50 MWp aflate în cele mai însorite zone ale României.

Hai zic, că merită deranjul! Dar care deranj?! Păi tocmai asta e șmecheria. Că totul se întâmplă pe email. Am primit pe adresa mea niște documente: cerere, contract, anexă. Am printat, am completat, am trimis scanat și gata! Pe cuvântul meu de onoare. I-am mandatat pe ei să rezilieze contractul cu Enel și să devin clientul lor. Totul a fost gratuit și nu rămân fără curent nici măcar o oră! Asta dacă nu pică zilele astea, hehe, cât încă sunt la Enel, dar asta e o altă discuiție. Pur și simplu aștept să primesc facturi de la ei – am optat pentru factură online, ca să nu mai tăiem copaci!

Deci care sunt pașii pe scurt?

Varianta 1. Suni în call center, spui ce dorești EE si/sau GN, ți se face simulare de factură, alegi ofertele care ți se par avantajoase. Lași datele de contact și ți se trimit documentele (mail sau poștă, cum dorești). Completezi documentele și le trimiti inapoi la Tinmar alaturi de copia CI și actele care fac dovada ca deții legal locul de consum. Mai departe se ocupă Tinmar de tot. Procedura durează 10 sau 21 de zile. (În cazul meu, 21 de zile pentru că 14 zile este doar deconectarea de la Enel după primirea notificării că doresc rezilierea contractului).

Varianta 2. Intri pe site-ul tinmar, vezi ofertele, alegi ce dorești si aplici in site. (API) Lasi datele de contact și ti se trimit documentele (mail sau posta, cum doresti). Completezi documentele si le trimiti inapoi la Tinmar alături de copia CI si actele care fac dovada ca detii legal locul de consum. Mai departe se ocupă Tinmar de tot. Durează între 10 și 21 de zile.

Care este costul abonamentelor? Depinde. Uite aici detalii despre ele.
Eu am ales Tinmar Gold, în mod special pentru asigurările incluse. Iată detaliile pachetului:

Tinmar Gold
Preț de bază* energie (fără taxe) 0.279 Ron/kWh și abonament de 0.39 Ron/zi
* Ofertă este valabilă EXCLUSIV pentru consumatorii al căror consum lunar este mai mic de 150 kWh. Poți solicita o ofertă personalizată (detaliată) pentru mai multe informații.

• Despăgubiri pentru daunele provocate produselor electrocasnice ca urmare a fluctuațiilor de tensiune.
• Intervenții de urgență în caz de avarii la instalația electrică, sanitară, de încălzire, canalizare și lăcătușerie din locuința ta.
• Protecție pentru plata facturii de energie electrică în cazul unor situații neprevăzute la locul de muncă.
• Discount 30% la orice lucrare de reparație din locuință, față de prețul de listă al partenerilor.
• Linie telefonică prioritară pentru clienții care au optat pentru acest pachet.

Acum să vedem cum este.

Vă țin la curent! 🙂

 

You Might Also Like

9 Comments

  • Reply
    Uirebit
    02/12/2019 at 8:50 PM

    Nu știu cât de satisfăcută vei fi, dar știu că E-On își bate joc de oameni, deci îți înțeleg disperarea.
    Rahatul lor de factură e imposibil de descifrat (parcă e o hartă din „Codul lui da Vinci”).
    Iar recalculările le fac după niște reguli doar de ei știute.
    Într-o perioadă credeam că e contorul de vină și l-am schimbat (contra cost, desigur). Tot aia!
    Peste vreo doi ani, au venit ei și l-au schimbat iar (fără să mă întrebe nimeni nimic).
    Ăștia sunt mai răi decât cei de la Monsanto.

    Îți țin pumnii, Andressa! Respect!

  • Reply
    DUCAN DAN
    03/12/2019 at 5:46 AM

    În curând se vor împlini 3 ani de când se poate face așa ceva și chiar vei avea o factură mai mare, față de 0,22 lei/zi/loc de consum și un preț fix al energiei electrice de doar 0,244 lei/kWh pentru următorul an de la contractare la ENEL. Acum sunt la Digi dar în martie la anul voi reveni la Enel având în vedere faptul că au cea mai bună ofertă.

    • Reply
      andressa
      03/12/2019 at 2:35 PM

      Eu cred ca nu e vorba doar de bani, ci si de servicii in general, cât și de sursa energii (verde sau nu).

  • Reply
    Cristian
    03/12/2019 at 6:49 PM

    Ce glumă bună! Doar dai bani altcuiva, mai mulți sau mai puțini, dar infrastructura e aceeași, deci riscul de pene nu s-a schimbat 🙁 Chiar așa în caz de pană, ești compensată cu ceva?

  • Reply
    Marius-Cristian Pele
    03/12/2019 at 6:57 PM

    Reclama e frumoasă, Tinmar e o companie serioasă, de altfel. Am avut şi eu abonament la ei. Am renunţat pentru că trebuia în fiecare lună să trimit indexul contorului şi cam uitam.
    Dincolo de asta am nişte observaţii de făcut:
    1. Ai centrală şi foloseşti şi panou electric? Păi, atunci centrala şi/sau caloriferele nu sunt bine dimensionate.
    2. Problema cu întreruperea curentului nu e de la Furnizor, ci de la Distribuitorul de energie electrică, probabil Enel. Ei se ocupă de partea de transformatoare, cabluri, stâlpi, contoare, etc. În caz de probleme TOT la ei vei suna pentru remedierea defecţiunii.
    3. Becurile sunt cea mai mică problemă dintr-o casă, mai ales acum, becurile cu led-uri consumă 3-12 w.
    4. Pentru protecţia electrocasnicelor recomand stabilizatoare de tensiune.

  • Reply
    Vale
    03/12/2019 at 8:19 PM

    Cum poti sa le faci reclama unora care te-au mintit ca daca se opreste curentul in bloc, la tine o sa mearga ca ei eu surse verzi?

    • Reply
      andressa
      04/12/2019 at 12:15 PM

      Dar nu m-a mintit nimeni, ce vorbesti?! Eu am scris asta ca motiv de frustrare, pe langa altele. Nu se va schimba asta, dar macar sper sa am un serviciu mai bun cu clientii. La Enel nu sunt multumita cand sun si stau pe hold o veșnicie.

  • Reply
    Ghiorghe Nicolae
    04/12/2019 at 2:27 PM

    Aţi ales cel mai scump furnizor! Momentan, pînă nu se abrogă ordonanţa 114 cea mult hulită, preţul cel mai bun este la tariful reglementat, aproximativ 0,57lei cu taxe incluse! Conform OUG 114, acest preţ este valabil pînă la 01.03.2021! Atenţie! La Tinmar, ca şi la toţi ceilalţi furnizori de pe piaţa liberă, plătiţi un abonament! La contractele cu FUI(furnizor de ultimă instanţă) nu plătiţi acest abonament şi preţul energiel electrice este cel reglementat! Tot conform ,OUG 114, coroborat cu alte ordine şi hotărîri ale ANRE, vă puteţi întoarece fără nicio restricţie la Enel, preţ reglementat! Asta pentru vorecta dumneavoastă informare.

    • Reply
      andressa
      05/12/2019 at 12:56 PM

      Nu am ales cel mai scump furnizor, ba chiar dimpotriva, am ales unul cu preturi foarte bune.
      va puteti infroma si puteti face si dvs. o simulare pe https://www.anre.ro/ro/info-consumatori/comparator-de-tarife
      Eu am facut o simulare pentru mine si am ajuns la o diferenta de 1 lei fata de costul Enel, iar Tinmar este in top 5 cele mai bune tarife la furnizare electrica.

      Costul abonamentului este infim, iar serviciile oferite ma fac foarte optimista. Exista si optiunea pachetului standard daca nu se doresc alte beneficii suplimentare.
      Voi mai scrie pe masura ce trece timpul.

    Leave a Reply

    %d bloggers like this: