Acesta este un post pentru tine. Chiar daca nu esti artist, prezentator TV sau CEO-ul unei companii cu 500 de angajati. Acest post este pentru ca tu sa iti pui intrebarile: “Cine ce stie despre mine? Ma ajuta asta?”
Personal brand inseamna sa spui despre tine ce crezi ca e important. Ce conteaza. Care sunt calitatile tale, pasiunile tale, ce te face unic si valoros. Imaginea ta nu “se intampla”, cum poate multi cred, ci e un construct, o fabrici tu prin continut creat, prezenta la anumite evenimente, organizarea lor, asocieri de imagine.
Cauta-ti numele pe Google.
Daca ai un nume pe care il mai poarta zeci de mii de oameni, adauga orasul tau sau domeniul de activitate. Ce gasesti? Cine vorbeste despre tine si ce spune? Poate iti gasesti blogul. (Ce scrii pe el?) Poate iti gasesti profilul de Facebook. Poate iti gasesti profilul de LinkedIn. (Daca nu ei, fa-ti!) Poate gasesti un articol de presa sau un post pe blog in care esti mentionat, ai castigat un concurs de pescuit sau unul de mancat chiftele. Sau poate gasesti continut care te scoate din minti, ceva irelevant sau, si mai rau, minciuni despre tine, barfe sau exagerari. Aceste rezultate trebuie sa te faca sa iti dai seama unde te situezi in acest moment cu brandul personal si sa te ajute sa iti dai seama daca il poti imbunatati.
Daca lucrezi in mediul digital, atunci o cautare este un test de bun simt. Chiar si o persoana introvertita si pasiva in social media (nu posteaza des dar urmareste) trebuie sa inteleaga ca in era noastra trebuie sa comunici ceva, a fi “mut” nu inseamna a fi “anonim”. La fel, e bine de acceptat ca a fi bun la ceea ce faci poate sa nu fie suficient ca sa ai succesul pe care il doresti (un anumit venit, un anumit numar de clienti etc).
Cum te diferentiezi de ceilalti? Daca esti cofetar si folosesti numai ingrediente naturale sau faci prajituri dupa retetele de la strabunica, vorbeste despre asta. Daca lucrezi in marketing, vorbeste despre ceea ce faci, ce iti place, proiecte care te inspira, noutati, alti profesionisti. Nu te astepta ca lumea sa afle despre tine de la altii. Oamenii sunt ocupati si nu vor avea timp sa discute despre tine si nici sa afle ce fel de om esti, cum gandesti. Ajuta-i tu sa te cunoasca mai bine, punandu-le la dispozitie ce este important.
Clientii mei, din toate domeniile, au avut impresia ca nu au ce spune despre ei si ca acest domeniu cu nume bombastic, personal branding, este ceva care nu are legatura nici cu profesia de medic, nici de cofetar, nici de florar, nici de PR-ist. De fapt, cu atat mai mult, cei care lucreaza in comunicare si creare de continut tind sa foloseasca cel mai putin social media in favoarea lor. Ei fac pentru altii si li se pare suficient. Nu este, desigur.
In era presei traditionale, eram pe margine, asteptand ca cei care detineau puterea mediatizarii sa ne bage in seama. Ne simteam onorati sa ne vedem numele in ziar sau chipul la televizor si speram sa aparem intr-un context favorabil. Astazi avem noi controlul.
1 Comment
Raluca Badita
26/06/2017 at 3:48 PMCorect. Cu ocazia asta mi-am dat seama ca ma situez binisor. Mai am f mult de munca, dar stiu ca se va intampla ca asa ajung acolo unde mi-am propus.