În timp ce spațiul public și mai ales peisajul media sunt invadate de mesaje așa-zis tradiționale, aproape fasciste, câteva branduri s-au remarcat cu idei curajoase, fără prejudecăți, moderne și liberale, uneori chiar ironice la adresa Coaliției pentru Familie.
IKEA. “Lasă-ți așteptările la intrare!” ne îndemna brandul la lansarea catalogului 2017, invitând pe toată lumea la cratiță sau, în aceeași măsură, să ia șurubeșnița și să meșterească la obiectele de mobilier. Cum ne-a schimbat viețile IKEA și noțiunea de acasă scriam eu atunci. IKEA ne recomandă tuturor să facem din casă o oglindă a ceea ce suntem noi. Acasă poate fi un loc de joacă în care locuiești cu cei mai buni prieteni sau locul în care îți crești copiii singur. Am fost impresionată de mesajul feminist inclus în provocarea brandului pe care îl apreciam deja foarte mult. Rolurile de acasă ni le stabilim singuri, să nu uităm asta.
SAVANA. Este cea mai nouă campanie a brandului și face trimitere la familia “netradițională”. Vice a făcut un interviu cu cineva din echipa de creație din spatele reclamelor savuroase. Cristina Foarfă a discutat cu Robert Tiderle, de la Papaya Advertising și a aflat că:
Există iubire și în afara căsătoriei cu „acte în regulă”, există educație și în afara Ecaterinei Andronescu (mai ales în afara ei), există un rol al femeii și în afara bucătăriei. Și, nu în ultimul rând, că toate astea sunt acceptate cu zâmbetul pe buze de meșterii Savana.
În aceeași arie de interes, Avon a vorbit despre respectul într-o relație și a făcut un studiu care a arătat un lucru alarmant, o tradiție șocantă aș putea spune, apropo de mesajele monstruasei coaliții, că în rândul relațiilor liceenilor se practică abuzul emoțional sau chiar fizic. Concluziile se pot găsi pe site-ul www.inarelationship.ro.
„In a Relationship” este un proiect parte din Campania Respectului, iniţiativa AVON de luptă împotriva violenţei domestice şi dedicat adolescenților din România.
Avon a spus pe 8 martie și că o femeie merită și își dorește timp, nu neapărat bomboane. Clipul a devenit viral, adunând peste un milion de vizualizări.
Și deși nu vorbim despre România, aș mai aminti și Coca Cola care a dat o lecție de toleranță la SuperBowl în 2017, arătând o reclamă difuzată și în 2014, dar cu un mesaj la fel de actual. Am văzut o America diversă și pestriță, o țară cosmopolită, neuniformă și frumoasă. Un spot pe care nu îl poți uita ușor.
Sursa foto femei: Shutterstock
1 Comment
Ada
12/07/2017 at 7:43 AMOh, da, moderne, liberale, fara prejudecati. Bunch of nonsense. Analfabetii functional #rezist nici nu ar putea avea alt discurs. Din fericire najoritatea e in alta parte si, cum necum, va cara in spate si pe voi, adultii cu judecata de copii autisti. E liberala si fara prejudecati, care va sa zica.