MANCAM

Sfaturi pentru o viață sănătoasă de la Regina Angliei

Aș vrea să încep cu sfărșitul. Regina Angliei își încheie ziua cu un pahar de șampanie. Și eu la fel, dar nu cred că asta interesează prea mulți oameni și nici nu pare să confirme că e ingredientul unei vieți longevive. Până la urmă, eu am 33 de ani, iar Regina, 91. Ne despart multe, dar văd că ne și apropie câteva lucruri esențiale. Ce onoare!

Regina este căsătorită de 50 de ani cu Prințul Philip, cel mai simpatic din gașca regală, fără îndoială. “You’re too fat to be an astronaut” spus unui copil de 13 ani și multe alte gafe și chestii amuzante citiți aici. La 95 de ani, acum câteva zile, consortul s-a retras de la îndatoririle sale, inaugurări și alte asemenea, ceea ce va face ca aceste ceremonii să fie mult plictisitoare, din păcate. Aș zice deci că un alt ingredient al unei vieți frumoase trebuie să fie un partener mișto de tot, care să te facă să râzi mult și să te facă să te simți ca o regină. Și regina trebuie să se simtă ca o regină, ca și noi, muritoarele de rând.

Regina Elisabeth II și Prințul Phillip

O fi căsătoria un alt lucru care îi priește Reginei? Mai degrabă, cred că obligația de a călători mult și des, de a munci mult, asta a priit căsătoriei. Între nunți regale, discursuri și întâlniri oficiale, timpul petrecut cu partenerul sigur pare mai prețios și mai interesant. Vă dați seama ce discuții pot avea ei la cină?

Ce mănâncă Regina este însă ceea ce m-a inspirat să scriu acest post. The Independent a publicat un articol in februarie care face referire la mai multe pe același subiect din The Guardian sau The Daily Mail. Am aflat deci că Regina mănâncă pentru a trăi, nu trăiește pentru a mânca. Un mod succint de a prezenta o viziune sănătoasă asupra vieții în general, nu doar asupra alimentației. Un lucru simplu și totuși complicat. Câteva obiceiuri sănătăase te pot ajuta să gândești limpede și să strălucești chiar și când ești străbunică.

Regina își începe ziua cu un ceai fara lapte sau zăhăr și câțiva biscuiți. Micul-dejun nu e ăsta, ci urmează: fructe și cereale. Uneori omletă cu somon si trufe. La prânz mâncă ceva simplu și ușor: pește cu legume de sezon (spanac sau dovlecel, de exemplu) sau pui la grătar cu salată. Mănâncă unt, dar nu amidon: cartofi, orez, paste. La ora 5, bea ceaiul cu niște gustări: mini-sendvișuri (unii spun ca sunt micro-sendvișuri) cu castraveți, somon, gem, depinde. Seara i se servește friptură de vită sa vănat, dar și somon prins în ferme din Regat. Îi place pandișpanul cu ghimbir, dar și tortul cu cremă de ciocolată sau chiar mousse de ciocolată. Îi plac căpșunele ca desert. Cum spuneam la început, seara savurează un pahar de șampanie sau, ocazional, vin roșu.

Acest meniu elegant, fără prăjeli, bazaconii congelate, pline de margarină, conservanți, sare sau zahăr, arată că a mânca este o artă, la fel ca și a trăi. Să apreciezi gusturi simple, să mânănci variat la ore fixe, la masă, așezat și concentrat, să savurezi o băutură bună, să te relaxezi la finalul unei zile, astea sunt lucruri importante în viață și te fac să trăiești 100 de ani.

Bine, ajută să ai și bucătari buni și gene bune, iar mama ei a murit la 101 ani. Probabil că tot un pahar de șampanie seara și multă cumpătare au fost secretele ei.

 

Sursa foto: Regina Elisabeth II.

ShareShare on Facebook0Share on Google+0Pin on Pinterest0Tweet about this on TwitterEmail this to someone

You Might Also Like

No Comments

Leave a Reply

Inline
Inline