TRAIM

Daca iti cauti un loc de munca, ce ai cere de la angajatorul tau?

Va spun ce as cere eu:

  • program flexibil,
  • trainguri,
  • bonusuri,
  • cresteri anuale de salariu,
  • evenimente pentru angajati si familiile lor.

In 2017, nu te poti gandi la o slujba ca la un loc in care te duci sa te plictisesti, fara nicio aspiratie la a invata lucruri noi, la a fi promovat.

Asta trebuie sa fie definitia slujbei ideale. Chiar si daca este prima ta slujba, chiar daca servesti la un restaurant, poti ajunge sa fii managerul restaurantului. Depinde numai de tine. Aceasta oportunitate este extrem de valoroasa.

Experienta mea ca angajat pentru o zi la McDonald’s m-a facut sa vad restaurantul cu alti ochi. Pentru trei ani consecutivi, McDonald’s a fost desemnat “Cel mai bun angajator” de catre Aon Romania, filiala locala a celei mai mari companii de consultanta si outsourcing in domeniul managementului resurselor umane.

Iata doar 9 motive din multe altele pentru care compania a castigat acest titlu:

*Angajatii primesc bonus de performanta de 4 ori pe an.

*Anual, angajatii primesc cresteri salariale.

*Bonus la Mystery Shopper – se primeste cand un client vine in restaurant cu scopul precis de a testa comportamentul angajatilor. Daca se ridica la nivelul asteptarilor sunt premiati.

*Bonus lunar – lucratorul lunii – se voteaza intern si deci de 12 ori pe an ai sansa de a fi premiat.

*Premii pentru fidelitatea in companie – cand implinesti vechimea de 1, 3, 5, 10, 15 sau 20 de ani de la angajare.

*Concediul la 10 ani de activitate – primesti un concediu platit!

*De doua ori pe an, se acorda un bonus pentru “managerul semestrului.”

*Family Night, o seara in care lumea McDonald’s se deschide pentru familiile si prietenii angajatilor.

*Bursele McDonald’s – se acorda bonusuri angajatilor care inca merg la facultate si au rezultate bune la invatatura.

Mai sunt si alte beneficii, de exemplu despre programul flexibil deja am scris sau despre training-urile de care beneficiezi ca angajat, dar cel mai bine ar fi ca daca va doriti o slujba in companie sa cautati mai multe informatii pe website sau sa cereti detalii chiar in restaurante.

ShareShare on Facebook0Share on Google+0Pin on Pinterest0Tweet about this on TwitterEmail this to someone

You Might Also Like

5 Comments

  • Reply
    pipzn
    15/03/2017 at 1:46 PM

    Experienta dvs. este diferita de cea unui angajat real sau potential real (mai ales daca e un articol platit). Daca vreti sa auziti si experienta unuia de prin anii ’98 sau ’99, nu e obligatoriu sa o si publicati, de fapt ma indoiesc ca veti aproba acest comentariu, iata pe scurt
    -mini interviu cu managerul, convenit pentru 2 zile de proba, PLATITE, la sfarsitul celei de-a doua zile trebuia dat raspunsul da sau nu.
    Ziua intai:
    -mers la data si ora stabilita, primit uniforma. Semnat ca esti de acord sa platesti … dolari daca le pierzi ecusonul….
    -manager lipsa, o alta persoana (nu se prezinta, nu iti spune pozitia sa in firma) iti spune in trecere ca nu vei fi platit. Nu o bagi in seama ca de aceea exista o ierarhie si se presupune ca ce zice managerul e mai important
    -lucrat 8 ore + 2 suplimentare ca nu aveau oameni. Chestii de “crew” adica de la maturat si curatat buda si spatiul comercial la prajit hamburgari. Fara pauza de masa, fara alta pauza. Pauza aveau fumatorii, cam una pe ora.
    Ziua doi.
    -la fel ca ziua intai (8+2) atat doar ca atunci cand m-au intrebat daca fac ore suplimentare le-am spus ca da, numai sa am voie sa si mananc ceva si sa dau un telefon acasa ca voi intarzia.
    La sfarsitul zile managerul spune ca nu a putut vorbi cu toti supervizerii pe care i-am prins in timpul serviciului (erau multi angajati cu cate 4 ore deci prindeam cam 3 pe zi) si sa revin dupa n zile.
    Am revenit in acea zi, care ar fi trebuit (stiam) sa fie zi de salariu. Mi s-a servit textul cu “nu faci fata stresului impus de specificul nostru de servire rapida”, “trebuie sacrificii pentru firma” si ca el nu tine minte sa fi convenit ca voi fi platit pentru orele suplimentare dar intreaba “colega”. Care colega zice rastit ca “i-am spus ca nu il platim”. Asta in restaurant. M-am colorat instant la fata. Si tipul isi scoate portofelul personal din buzunar si intreaba sictirit in timp ce se uita prin el: “si zii, cat zici ca ai muncit?”. Am trecut peste reflexul de ai da un pumn, i-am spus ca nu primesc pomana din banii sai personali, mi-am cerut scuze pentru neintelegere daca aia o fi fost si am plecat.
    De atunci am mai calcat o singura data intr-un Mc din tara si de vreo 2 ori prin strainatate atunci cand chiar nu am avut de ales. Si dupa atatia ani ma apuca greata cand imi vine in minte cele intamplate.

    • Reply
      andressa
      16/03/2017 at 8:58 AM

      Buna, pipzn.
      Mi-ar fi placut sa imi spui macar prenumele tau, sa discutam. Am cerut un raspuns de la echipa McDonald’s si l-am primit, il poti citi mai jos.
      Intai insa as vrea sa iti spun ca imi pare rau ca ai avut aceasta experienta, imi imaginez cum te-ai simtit. Nimeni nu ar trebui sa treaca prin astfel de lucruri. Insa eu cred ca a fost vina unor angajati care nu si-au facut treaba bine si daca ai fi semnalat problema eu cred ca altii te-ar fi putut ajuta. Sistemul de recrutare si angajare e riguros si s-a imbunatatit in timp , eu cred ca in 2017 nu ti se poata intampla asa ceva, mai ales pentru ca si angajatii sunt mai informati si au curaj sa isi ceara drepturile. Iata deci raspunsul McDonald’s:

      Buna!

      Iti multumim ca ne-ai spus povestea ta in calitate de fost angajat McDonald’s. Inca din 1995, cand am deschis primul restaurant McDonald’s in Romania, angajatii au fost cei care au stat la baza dezvoltarii business-ului nostru. Diversitatea angajatilor si faptul ca suntem constienti ca ei sunt motorul si sufletul business-ului nostru ne determina zi de zi sa ne dedicam comunicarii deschise cu fiecare angajat. Lucrurile evolueaza constant, la fel si noi.

      Alaturi de pachetul salarial (care incepand cu ianuarie 2017 este de de 1750 lei brut la intrarea in companie), angajatii McDonald’s au numeroase beneficii, pentru a-si putea desfasura activitatea cu usurinta si placere. De la evenimente organizate special pentru ei, pana la remunerarea orelor suplimentare conform legii, programele menite sa-i motiveze si sa le incurajeze pasiunile (cum este programul McSmile) si atentia speciala pe care o acordam familiilor angajatilor, comunicarea constanta este elementul central care sta la baza business-ului nostru si la dezvoltarea relatiei cu colegii nostri.

      De asemenea, doua principii de baza care ne ajuta in relatia cu angajatii sunt transparenta si deschiderea catre o comunicare permanenta cu acestia. Inca de la inceput li se prezinta atat business-ul McDonald’s, cat si activitatile pe care le vor desfasura si beneficiile pe care le au in calitate de angajati ai companiei.

      Iti multumim inca o data ca ne-ai impartasit povestea ta. Speram (si ne dorim) sa te revedem cat mai des in restaurantele McDonald’s.
      Echipa McDonald’s

  • Reply
    pipzn
    16/03/2017 at 11:20 AM

    Buna,

    As fi putut lasa si numele complet dar ce rost mai are? Faptele pot fi considerate prescrise din orice punct de vedere s-ar privi (ca sa nu spun ca ieri, de “emotie”/alte sentimente am omis sa spun ca de fapt am lucrat 3 zile, a treia fara ore suplimentare dar cu pauza de suc, marimea aia speciala pentru angajati oferita gratis, si de masa. Si ca nu ca nu au platit ore suplimentare, nu au platit nimic). A fost prima mea experienta de angajare si aveam mari asteptari (de corectitudine, nu de angajare ca sa fim bine intelesi) de la o firma asa de “serioasa”. Altfel, ramane o experienta despre care mai vorbesc, de obicei si mai detaliat, doar la o bere sau cand citesc niste lucruri cum a fost articolul de fata in totala opozitie cu o experienta reala de la un moment dat.

    Nu trebuie sa fi specialist in comunicare ca sa apreciezi corect raspunsul (structura si mesajul) primit de la McDonald’s insa va multumesc ca v-ati pierdut din timpul dvs. pentru de a obtine o reactie. Sau drept la replica.

    Nu am nici cea mai mica intentie sa starnesc pe aici vreun “flame” mai ales pentru lucruri intamplate acum aproape 20 de ani.

    Numai bine

  • Reply
    CataS
    16/03/2017 at 2:46 PM

    Inteleg ca e un articol platit si ca scopul lui e creasca imaginea McDonald’s dar mai putina exagerare ar fi in avantajul lor cel de la Mc.
    Nu contest ca se acorda bonusuri si mariri de salariu periodic, dar ar fi util sa se spuna si de la cat pornesc aceste salarii si cam care este volumul de munca aferent. De ex, in Carrefour Militari, unde in zona de food a ramas doar McDonald’s, sunt maxim 2 angajati la case care efectiv sunt epuizati si de multe ori devin irascibili si isi pierd rabdarea cu clientii. Oare pentru ei e tot un job de vis?

    • Reply
      andressa
      20/03/2017 at 11:14 AM

      Buna. Am cerut un raspuns de la McDonald’s pentru tine. Il poti citi mai jos.

      Salut, Cata!

      Salariul de intrare in companie este de 1750 lei brut si in functie de perioada zilei si de fluxul de clienti, angajatii din crew sunt pregatiti sa acopere fiecare arie de lucru din restaurant. Astfel, spre exemplu, la orele de varf vor fi mai multi angajati la case si in bucatarie. Fiecare manager de restaurant stie care este fluxul zilnic de clienti, astfel incat isi poate pregati echipa sa raspunda cat mai rapid si eficient dorintelor si nevoilor clientilor.

      Angajatilor li se prezinta inca din timpul interviului activitatile pe care le vor desfasura la locul de munca iar in perioada de proba experimenteaza activitatile in diverse perioade ale zilei, pentru a se putea obisnui cu fluxul de clienti si cu atmosfera din restaurant.

      Speram ca ti-am raspuns la curiozitati J Ne vedem in restaurantele McDonald’s!
      Echipa Mec

    Leave a Reply

    Inline
    Inline