CUMPARAM

Cine crede ca tot ce e nou e mai bun?

Cum te-ai simti daca de 5 ani ai astepta partenerul cu cina pregatita in fiecare seara, cu zambetul pe buze si un vin rosu la temperatura perfecta, iar el ar veni din ce in ce mai tarziu, cu ruj pe gulerul camasii? Ai fi furioasa? Dezamagita? Ai cauta o explicatie? Poate ai spune ca te asteptai, ca toti sunt la fel.

Tocmai am avut o experienta ingrozitor de frustranta cu o companie. Desi am fost un client fraierit, m-am simtit de fapt ca o sotie parasita, cum descriam mai sus.

De 5 ani, platesc serviciul de hosting la compania Gazduire.ro. Primesc factura pe email si o platesc imediat, pe un an in avans chiar. As fi zis ca avem o relatie de lunga durata, o relatie profunda, nu ca un client care plateste o luna si apoi dispare. Dar cand nu mai am loc pe server, intru pe pagina lor si aflu ca desi eu platesc 60 de euro pe an pentru un spatiu de 3GB, orice client nou primeste cel putin 10GB pentru un cost de 24 de euro. Pentru ca orice client nou este mai interesant, nu?

Altfel te imbraci si te parfumezi cand mergi la prima intalnire decat atunci cand stii ca te vezi cu aceeasi persoana, ca in fiecare zi, si vorbiti despre facturi si instalatori. Incerci sa fii interesant, sa-l atragi, ii promiti orice. Il duci la un restaurant scump, ii faci complimente. Ala de acasa? Las’ ca intelege. Rabda. E acolo.

Mi-e greu sa cred ca o companie in 2016 gandeste ca un barbat din 1960, dar asa e, am simtit-o pe pielea mea. Eu nu plateam cel mai ieftin serviciu, ci pe al 3-lea din 4, in ordinea pretului. Eram deci nu numai un client vechi, ci si unul valoros, avand un pachet superior, si un foarte bun platnic. Cand le-am scris ca sunt socata sa aflu ca platesc de 2,5 ori mai mult si primesc de 3,3 ori mai putin decat un client nou (unul zgarcit, ca e vorba de cel mai ieftin pachet), mi-au spus ca trebuia sa cer un upgrade. Sigur, nu stiam ca s-a schimbat oferta. De unde sa stiu daca nu m-au anuntat?! Sa intru pe site din cand in cand. Ei, asta e buna. Au citat din contract ca nu sunt obligati sa ma informeze cand fac modificari si ca prin utilizarea serviciului accept tacit noul contract. Asadar, nu am idee ca s-au schimbat preturile, dar le accept pentru ca nu zic nimic. Si nici nu primesc nimic in plus pentru ca nu cer. O situatie fara iesire.

Daca ma intrebati pe mine, era o chestiune de principiu. Sa premieze clientii vechi. Cu 1GB. Cu 15 zile de hosting gratuit la contract. Pentru ca noi astia care primim factura pe email o data pe an si o achitam si nu zicem nimic, ba chiar ii recomandam (pentru ca “nu am avut niciodata probleme cu ei” – dar asta s-a schimbat), meritam un “multumesc”.

Mi-am propus sa scriu in general despre lucrurile frumoase din viata mea, pentru ca de frustrari si nervi sunt satula. Dar despre aceasta intamplare am vrut sa scriu pentru ca e mai mult decat un serviciu prost, e o problema de atitudine si de viziune. Mi-a lasat un gust amar. Daca ar fi vorba de afacerea mea, as innebuni sa stiu ca un client vechi se simte tratat ca un fraier. As vrea sa stiu ca e cel mai multumit, ca de cate ori vorbeste despre mine spune numai lucruri bune. Ei anunta reduceri pentru orice client care aduce inca unul, dar de faptul ca unul vechi ar pleca suparat, vad ca nu prea le pasa. Nici ca i-ar putea vorbi de rau pentru simplul motiv ca a fost pacalit. Din perioada contractului actual, a trecut deja jumatate si eu nu am platit mult si am primit foarte putin. Nici macar nu si-au cerut scuze. Doar mi-au multumit ca le folosesc serviciile. Cu placere? Nu. Uite aici un insight deosebit: atunci cand oferi servicii de hosting, ai de-a face cu oameni care isi fac de cap pe Internet. Nici nu vreau sa ma razbun, sunt doar socata ca se intampla asa ceva.

Poate ca au dreptate, ce e nou e mai misto. Ei, cu clientii noi, iar eu, cu alta companie de hosting.

Dupa un schimb de mailuri care nu mi-a facut deloc placere, am obtinut un upgrade la 20GB (adica pachetul pentru care platesc deja de 4 luni si jumatate) si prelungirea contractului cu o luna. Sentimentul? Deloc placut. Cat de simplu e sa faci un om multumit: cat ii costa pe ei sa ofere de la inceput o luna gratuita si sa isi ceara scuze? Foarte, foarte putin. Cat ii costa sa faca pe nebunii si sa citeze din contract cele mai nasoale articole? 60 de euro pe an. Si un review prost pe Internet.

 

You Might Also Like

6 Comments

  • Reply
    Copila blonda
    11/05/2016 at 11:37 AM

    In loc sa converteasca un client nemultumit intr-unul supermultumit (ai fi fost ok probabil cu un “cadou ” din partea lor si niste scuze, e atat de simplu), au ales fudulia. De parca s-au terminat hosting-urile la ei.
    Foarte multi oameni care nu stiu sa faca business…

  • Reply
    andressa
    11/05/2016 at 11:44 AM

    Da, din pacate, poate din ambitia unui angajat, situatia a devenit jenanta. Cel putin asa vad eu lucrurile. Cand eu le spun civilizat ca nu puteam sa cer un upgrade daca nu stiam ce au facut unul, ei imi raspundeau “Nu suntem obligati sa va anuntam”. Eugen Ionescu!
    Zero viziune, nene. Ce era asa de greu sa zici, ia de aici 2 luni si iarta-ne. Vrem sa fii fericit! Era oricum o chestiune de principiu, m-am simtit pacalita ca la Piata Obor, desi eu am fost clientul ideal, platind din prima zi, un an avans, fara sa pun intrebari. Nu e bine sa ai incredere in oameni, din pacate, cum nu esti atent… Iata.

  • Reply
    Dorin
    11/05/2016 at 12:45 PM

    Nu inteleg totusi: de ce mai ramai clienta lor?! Vorba ta, e plin pamantul de hostinguri, ai in jur oameni care ti-ar putea recomanda servicii superioare la nivel de relationare cu clientul si calitate a serviciilor, so run!

    • Reply
      andressa
      11/05/2016 at 12:46 PM

      Dar am platit deja tot anul. De ce sa le fac acest cadou?

  • Reply
    Teodora
    11/05/2016 at 1:20 PM

    Seamana cu senzatia pe care o am eu acum cu Vodafone. Am abonament de cand a aparut Connex in Romania, platit la timp si de o valoare nu chiar mica (app 100 lei/luna) si nu stiu daca am luat pana acum de doua ori telefon de la ei. Ofertele pe care le au pentru portarea clientilor de la alte companii sunt mult mai bune decat ce mi-au oferit mie pana acum, acest client platinum al lor ce sunt (hahaha). La un moment dat, un angajat VDF s-a apucat sa ma si certe ca am cerut oferta de la Orange. Dupa nu stiu cate discutii telefonice cu ei, deja sunt maxim de dezamagita de ceea ce inteleg ei prin fidelizarea clientului.

  • Reply
    Mara
    11/05/2016 at 8:41 PM

    Din pacate de cele mai multe ori e vina angajatilor care se cred “directori”. Cei mai multi isi permit prea multe, sunt slab sau prost informati si se cred cel putin peste nivelul tau, ca si client, de inteligenta. Am patit-o si eu de nenumarate ori, de acum incerc si eu sa ma razbun facandu-le reclama negativa, nu e mare lucru, dar si daca tac…

  • Leave a Reply

    %d bloggers like this: