Small Data – Indicii marunte care scot la iveala trenduri in masa – de Martin Lindstorm.
Un consultant pentru cateva din cele mai mari companii din lume, printre care Lego, PepsiCo sau Nestle, ne spune cum cauta in frigiderele, sertarele si jurnalele oamenilor ca sa afle ce isi doresc cu adevarat consumatorii. El foloseste o metoda de cercetare calitativa, adica nu se bazeaza pe cifre, statistici, ci pe observatie directa, vizite si dialoguri, pentru a afla ce ii misca pe oameni, ce ii nemulumeste, cum au (sau isi fac) loc brandurile in vietile lor.
Crezul lui este ca oamenii isi afiseaza un anumit tip de comportament in public, declara unele lucruri in chestionare sau pe social media, dar ca adevarul este acolo unde nimeni nu se uita, cand iti dai jos “masca de social media”.
Din exemplele lui, veti afla cum Lego a fost salvata de la faliment. Spoiler alert: el si-a dat seama ca in ciuda insightului ca oamenii vor lucruri din ce in ce mai simple, Lego este iubit pentru ca ii provoaca pe oameni si trebuie sa faca designuri din ce in ce mai complexe, mai greu de realizat, si nu mai simple.
Sau cum, cercetand pentru un magazin de haine, a aflat cum s-a schimbat in timp camera adolescentului tipic si cum unor fete le ia enorm de mult timp sa se pregateasca pentru scoala – pentru ca se consulta online cu prietenele in legatura cu ce sa poarte. Si isi trimit selfie-uri in oglinda.
Solutiile oferite de Lindstorm nu trebuie copiate, deja multe dintre ele sunt depasite in 2017, dar inspira prin modul lui de a intelege un stil de viata, un ritm, folosirea unui produs sau serviciu. In social media, unele branduri uita de “viata reala” cand comunica si apoi se mira ca sunt ignorate. Nu se gandesc cine este consumatorul, ce interese si griji are, ce vrea de la lumea din jur. O carte care iti schimba perspectiva deci. O gasiti la Elefant cu pretul de aproximativ 30 lei.
Magia ordinii. Senzationala metoda japoneza de a-ti elibera si organiza casa – de Marie Kondo
Da, este o carte despre cum sa iti faci ordine. Nu este pentru menajere, daca asta va imaginati, pentru cele care vor sa isi ia masteratul in ordine, ci pentru noi toti, oameni care isi pierd pur si simplu lucrurile prin casa din cauza unei aglomerari de lucruri carora nu le mai stim utilitatea. Este pentru cei care nu mai au loc in dulap si sertare, dar nici in memorie. Este o carte despre “decluttering“.
Sfaturile lui Kondo iti influenteaza intreaga viata. Ordinea nu se opreste doar la organizarea spatiului, daca imbratisezi principiile, vei observa ca si in afaceri sau in viata personala poti fi la fel de eliberat de excese si de fericit cu alegerile tale. Fun fact: In “Gilmore Girls – A year in the life“, Emily, mama lui Lorelai, citeaza cartea.
O gasiti si pe ea la Elefant si pe Carturesti si in alte librarii online.
Succes!
No Comments