Diverse

Standarde

Depinde de noi cat de jos acceptam sa ne ducem. Depinde de noi cat de sus vrem sa ajungem. Noi ne propunem standardele, nu decid altii pentru noi.

Noi decidem daca acceptam sau nu anumite lucruri.

In postul de mai jos scriam ca mi se pare incalificabil faptul ca Traian Basescu i-a confiscat telefonul unei jurnaliste si ca i s-a adresat cu “pasarica“. Apoi, in spatiu privat, a numit-o “tiganca imputita“.

Exista doua doua puncte de vedere dominante asupra acestui subiect, exprimate de altfel si in comentariile postului:

  • Presedintele era stresat, hartuit. A gresit, dar greseala este umana. Iar injuratura “tiganca imputita” a fost spusa in spatiu privat si exprima doar frustrare, nu rasism.
  • Presedintele a fost agresiv in comportament si in limbaj. Apelativul “pasarica” nu este demn de un sef de stat, indiferent de situatie. Desi spusa in spatiu privat, injuria “tiganca imputita” transmite un mesaj rasist.

E foarte simplu: acceptam sau nu circumstante atenuante. Problema se reduce la a accepta sau nu faptul ca e “uman” sa te porti asa. Sunt o multime de lucruri pe care le putem considera umane, le putem gasi scuze. Evident. Depinde de noi sa alegem unde tragem linia. Noi spunem cand nu acceptam sau cand inca e normal sa se intample anumite lucruri in spatiul public. Si, de dragul simplificarii dezbaterii, sa eliminam injuria “tiganca imputita“, spusa in privat. Sa zicem ca a zis doar “pasarica“. Noi decidem daca ne acceptam sau nu comportamentul.

Cred ca oamenii mari in lumea asta nu s-au multumit cu putin. Au avut standarde foarte inalte. Nu cred ca cineva a facut un lcuru remarcabil in lumea asta spunand “Lasa, ma, ca merge-asa!“, cred ca marile succese au fost dictate de spiritul: “Incercam sa dam ce e cel mai bun din noi!“. Sigur, esecurile sunt specific umane, idee e sa nu facem din ele regula sau principii morale. Presedintele a gresit si il putem sanctiona, ne putem arata indignati, sau putem sa spunem “Se mai intampla!” si sa-l batem prieteneste pe umar.

Este decizia noastra. Noi ne stabilim singuri standardele.

completare (24.05.2007): Standardele trebuie aplicate in toate situatiile, nu doar atunci cand ne convine. Daca nu m-am exprimat explicit pana acum, cred ca situatia creeaza doua precedente grave: atitudinea agresiva fata de presa, dar si atitudinea agresiva a presei fata de cei intervievati. Nici una nu o scuza pe cealalta. Insa ambele sunt foarte grave si cu nici una nu sunt de acord.

Am scris la CRP cerand un pozitie clara si fata de comportamentul jurnalistei – a fost sau nu un act jurnalistic ce a facut ea? Nu inceteaza sa mai fie un act jurnalistic atunci cand te iei la injuraturi cu presedintele? Eu cred ca da. Sa vedem ce spune CRP. Cum spuneam, eu ma solidarizez cu sanctionarea presedintelui si cu Andreea Pana ca cetatean, ca femeie (i s-a adresat cu “pasarica”, oameni buni!), dar nu stiu daca ceea ce facea ea era act jurnalistic Pana sa aflu ca a raspuns la injuraturi, stiind ca l-a urmarit in magazin, credeam ca e act jurnalistic, acum nu mai stiu.

completare (28.05.2007): am pus intrebari, am aflat ca nu exista nici o dovada ca jurnalista ar fi avut un comprtament nepotrivit, ca i-ar fi raspuns la injurtauri cu alte injuraturi.

You Might Also Like

38 Comments

  • Reply
    Piticu21
    23/05/2007 at 11:37 PM

    iti recomand idiocracy, ca sa intelegi standardele

    sau articolele mele cu numele asta

  • Reply
    Aiff
    24/05/2007 at 12:03 AM

    Şi ce vrei? Să-l pui pe cruce??

    Scrie tu o carte cu standardele pe care trebuie să le urmeze un preşedinte. Din momentul în care este ales… cum să se comporte când e frecat la cap de ziarişti nesimţiţi şi… până în momentul când moare.
    Becali sigur o să o cumpere!

  • Reply
    Mephisto
    24/05/2007 at 12:07 AM

    Unde erau acele standarde atunci cand si alti oameni publici/politici au jignit si au atacat ziaristi?Sau cand Becali a luat telefonul unui/unei jurnalist/jurnaliste de la Antena 1? De ce atunci nu s-a sesizat nimeni? De ce acum nu se prezinta, asa cum se prezinta la bataile de pe stadioane, toata istoria si toate evenimentele din trecut? Hai sa il judecam pe Basescu, dar hai sa ne uitam si in spate, nu doar la el.

  • Reply
    andressa
    24/05/2007 at 12:08 AM

    Aiff,
    as vrea sa nu conteste decizia CNCD. As vreasa demosntreze ca ii pare rau, ca a fost o scapare. Sa se duca la dezbateri publice pe teme legate de discriminarea femeilor si a romilor. Spunea Mircea Toma in emisiunea 100% de azi ca sunt sate in care copiii romi sunt mutati in clasele de copii cu nevoi speciale. As vrea ca, pentru a arata ca nu incurajeaza discriminarea, sa viziteze ONGuri care luceaza cu astfel de persoane. Sa participe la Gay Pride Parade, ca sa arate ca nu e homofob desi a spus “gaozar”.

    Si, mai mult, as vrea noi sa nu acceptam, sa nu ii gasim scuze. A facut o gafa imensa. El si alte persoane publice vor face mereu ce le permitem. Sa nu le permitem deci. Sa le aratam ca ne pasa.

  • Reply
    andressa
    24/05/2007 at 12:09 AM

    Mephisto,
    de acord. Nu e ceva personal. Aplicam aceeasi masura tuturor. De ce nu ne-am sesizat pana acum? Pai, Orban a fost avertizat de CNCD cand a facut o remarca misogina. Mai sunt si “scapari” pozitive. Sa nu mai acceptam de acum inainte macar.

  • Reply
    Ra
    24/05/2007 at 12:22 AM

    Si totusi e minunat ca (majoritatea) oamenilor de aici pot dezbate un subiect cu argumente si nu cu invective…nu-i asa??

    Observ ca acest adendum e cu mult diferit fata de postul precedent, tind sa cred ca si datorita comentariilor in s-au adus argumente impotriva unor afirmatii de-ale tale, care erau eronate….ma refer la “materia prima”, faptele de analizat (ergo era o discutie care tine de sfera privatului si nu s-a comis infractiunea de talharie), nu la pareri personale referitoare la anumite atitudini…care sunt ale tale si le respect.

    Ai dreptate, nu ar trebui sa vorbim urat, niciodata, nu ar trebui sa facem o gramada de chestii….si totusi le facem, caci sunt omenesti… Evident exista mereu limite, standarde….Cred totusi ca ale tale sunt exagerat de inalte…Dar daca totusi crezi in ele, sper ca ti le aplici in primul rand tie….pentru mine una, argumentul: el e presedinte, deci trebuie sa fie mai bun decat mine e “discriminator” in egala masura….De ar trebui sa fie el mai bun decat tine? De ce lui ar trebui sa i se aplice standarde “mai morale” decat noua tuturor?

  • Reply
    andressa
    24/05/2007 at 12:30 AM

    Ra,
    am simplificat discursul ca sa nu ne mai lovim de detaliile discutabile. Eu imi sustin in continuare punctul de vedere exprimat in postul precedent, insa am observat ca deviem de la subiect discutand daca tiganii sunt sau nu toti niste imputiti, daca era sau nu in spatiu public, desi eu cred ca mai important este ca in loc sa cheme SPPistii, Basescu s-a manifestat ca un om al junglei.

    Da, sa se aplice standarde diferite. Cum se aplica magistratilor. De ce nu? Nu sunt atat de inalte. Chiar e devenit incredibil de dificil sa nu injuri?

  • Reply
    akbar
    24/05/2007 at 12:40 AM

    Mie mi se pare praf în ochi chestia asta.
    România şi preşedintele au lucruri mai importante decât lamentările astea.
    E om. NU e maşina (hei, până şi maşinile dau rateuri!!), iar fiecare om e supus greşelilor.

    Cat despre clasele speciale… mergi pe teren şi documentează-te înainte să afirmi ceva! Vorbeşte eventual cu un asistent social (că tot afirmai că-ţi plac poveştile) şi o să te lămurească DE CE copiii romi sunt trataţi aşa.
    Probabil că o să aflii că sunt agresivi, o să aflii că vorbesc urât, că-i bat pe colegii lor de clasă, o să aflii că părinţii copiilor nu sunt preocupaţi de educaţia plozilor.

    Plus că fiind o minoritate, doresc să înveţe ân limba lor materna. Ca şi maghiarii.

    Iar parada aia de ghei, o sa fie o “chestie” dezaprobata în primul rând de BOR. Adică a patra putere în stat.

  • Reply
    Ludovic-Stefan Kocsis
    24/05/2007 at 12:51 AM

    Din interese politice, in urma unor manipulari grosolane, au fost ignorate reguli elementare de bun-simt.
    Solicitam prin prezenta petitie anchetarea, audierea si sanctionarea tuturor organelor de presa scrisa sau audiovizuala care au facut publice sintagmele rasiste si sexiste (obtinute dintr-o inregistrare ilegala a unei conversatii private, fara acordul paricipantilor la conversatie).
    Va rog cititi petitia catre CNA si scrisoarea deschisa trimisa dimineata catre CNDC, RomaniCriss, mass-media la adresa: http://www.petitiononline.com/edudiscr/ si semnati daca sunteti de acord. Va rog dati mai departe, la cat mai multi. Sa ripostam celor care vor sa boicoteze poporul.
    Va multumesc tare mult. Ludovic-Stefan Kocsis.

  • Reply
    andressa
    24/05/2007 at 12:51 AM

    akbar,
    l-am citat pe Mircea Toma, in calitate de pesedinte AMP. Daca sursa mea se inseala, imi asum asta. Cred ca vorbea in cunostinat de cauza totusi.

    Cat despre “Probabil că o să aflii că sunt agresivi, o să aflii că vorbesc urât, că-i bat pe colegii lor de clasă, o să aflii că părinţii copiilor nu sunt preocupaţi de educaţia plozilor.” – cred ca asta e o generalizata nefondata.

    Si “parada aia de ghei, o sa fie o “chestie” dezaprobata în primul rând de BOR. Adică a patra putere în stat.” – ultima oara cand am verificat, erau 3 puteri in stat, nu patru. Biserica poate dezaproba, desigur, evenimentul, la fel cum altii il pot incuraja. Se numeste libertate de exprimare. Asta nu inseamna ca evenimentul nu va avea loc.

  • Reply
    babelfish
    24/05/2007 at 1:32 AM

    cineva a spus :

    Cat despre “Probabil că o să aflii că sunt agresivi, o să aflii că vorbesc urât, că-i bat pe colegii lor de clasă, o să aflii că părinţii copiilor nu sunt preocupaţi de educaţia plozilor.” – cred ca asta e o generalizata nefondata.

    cind dispare conceptul de generalizare? cind eu pot sa-ti dau exemplu de caz la mine in clasa in scoala generala? sau cind si multi altii ca mine iti vor spune ca au patit la fel?
    acuzi de generalizare neavind nici o dovada ferma ca ai dreptate. eu am cazul meu particular doveditor, am cazul meu particular cu hotii din autobuzul 601 (caz la sute de km de scoala generala). in plus vin cuvintele lui Ra care descriu cam aceeasi stare de fapt.

    scuze daca e offtopic.

  • Reply
    Matei
    24/05/2007 at 2:23 AM

    ce dragut, mai andreea, ca ti-ai pus si tu banner de support pentru gayfest ’07. iesi la mars? :p

  • Reply
    Baxter
    24/05/2007 at 2:27 AM

    La aceeasi emisiune (Turcescu +Toma+Bucurenci) am auzit ca pentru persoane publice notiunea de viata publica
    e oarecum elastica (sint sentinte CEDO etc..). Asta inseamna ca articolul acela din Constitutie care se refera la dreptul la viata privata si altele nu se aplica la presedinte si ca sa fie politically correct ar trebui
    sa ignore faptul ca decizia CNCD-ului e cel putin ciudata
    si creeaza un precedent periculos (desi legislatia din Romania nu e ca cea din America). Evident ca gestul presedintelui e reprobabil si oamenii cred ca si-au facut o parere despre el care nu poate fi schimbata
    cu acte ipocrite (participari la dezbateri etc) pe care
    evident nu le-ar face oricum. In fapt chestia asta
    cu schimbarea asta mi se pare similara cu cei care
    se duc in diferite centre ca sa nu mai fie homosexuali
    (America is a great country!!). Oamenii nu se schimba
    la batrinete si sint sigur ca ti-ai dat seama de cind
    cu episodul “gaozar”. Bref :gestul mitocanesc, decizia CNCD nejustificata legal (parerea mea).

  • Reply
    hnu
    24/05/2007 at 7:33 AM

    Cu ce vor fi fiind mai smechere telefoanele antenistilor, zau ca nu stiu. Toata lumea vrea sa le aiba 🙂 Sau o fi de vina insistenta prosteasca si total indepartata de orice urma de deontologie profesionala a “reporterilor” (observati ghilimelele!)?
    Altminteri, limbajul frust al lui Basescu tine de educatia individului. Dar cred ca, daca si-ar duce la indeplinire intentiile in plan politic, i-ar putea fi scuzate iesirile grobiene. In definitiv, fiecare om (fie el si un om de stat) isi are pacatele lui. Iar Basescu pacatuieste numai cu vorba, nu si cu fapta.

  • Reply
    florin
    24/05/2007 at 9:26 AM

    Dragii mei,
    Presedintele chiar asa gandeste, nu va este clar?! DOAR IN INTIMITATE SPUNEM CEEA CE GANDIM CU ADEVARAT. Atunci nu ne mai temem de ziaristi, de vecini, de securisti…
    Deci: BASESCU ESTE UN RASIST SINCER! sau altfel formulat: SINCER, BASESCU ESTE UN RASIST!
    Astept si eu punctul de vedere al americanului ala din fruntea AMBASADEI SUA….

  • Reply
    sin
    24/05/2007 at 9:43 AM

    io cre’ca voi aveti o obsesie. nu mai gasiti de ce sa va luati de basescu si il crucificati virtual pentru ce-a zis. so fucking what ? nu trebuie sa-ti fie frica sa zici ceea ce crezi.

  • Reply
    andressa
    24/05/2007 at 9:52 AM

    sin,
    nu, nu trebuie sa-ti fie frica cu ce crezi. ar trebui insa sa fii sanctionat in anumite situatii sau sat-i fie rusine.

    matei,
    of course. vii si tu? 🙂

    babelfish,
    da, generalizare se opreste cand incetam sa judecam o comunitate prin prisma greselilor facute de unii din acea comunitate. Cum spuneam, e suficient ca unul sa nu se se potriveasca acestor prejudecati ca sa avem un motiv sa nu mai generalizam.

    hnu,
    nu i-am luat apararea nici o secund e jurnalistei. cred ca nu facea un act jurnalistic (nu discut calitatea actului, cred ca nici nu era act jurnalistic!), iar CRP trebuia sa scrie o scrisoare de deschisa despre asta, nu numai despre ce a facut Basescu. Clar.

  • Reply
    Alexei
    24/05/2007 at 10:37 AM

    Grozav, pareri pro si contra, toate incorecte si nici macar una gresita, fiecare cu dreptatea lui. Ce concluzie tragem de aici ? Ca unii tin la viata personala, iar altii la fel, dar cred ca pot pune piciorul in prag. De acord. Problema e ca nu suntem persoane publice, nu suntem pusi in astfel de situatii si, pentru ca nu exista o reactie standard, nu putem avea o judecata dreapta sau macar impartiala.

    Andressa, urmand acelasi rationament, ar trebui sa ma simt jignit atunci cand se striga pe strada “bai, moldovene” ? Cred ca exagerezi. Daca-ti spun ca bluza ta e “oh, so gay”, inseamna ca am ceva cu homosexualii ? Si daca foloseam cuvantul “poponar” aveai sa-mi spui ca-s anti-gay ? Iar daca sunt anti-gay, rasist, antisemit, anarhist, antichrist, teoctist, etc. e problema altcuiva decat a mea ? Nu, nu ai nici un drept sa confunzi sau sa amesteci viata personala a unui individ cu cea publica, indiferent de pozitia sociala pe care o detine. E o problema cand credintele persoanei in cauza afecteaza deciziile pe care le ia in spatiul public dar, in cazul de fata, cautati nod in papura. Daca vrei sa-l judeci pe Basescu, judeca omul si nu presedintele. Si, daca tot o faci, vezi ca mai sunt 20 de milioane de romani care stau la coada.

    Cred ca e problema mea ce fac in tramvai, la mall, in supermarket, in parc, in bar, sub masa, in pat, in copac, pe bancheta din spate, daca o fac sau nu, daca ma joc cu veverite sau nu, daca injur sau nu, daca-mi place de Basescu sau nu, daca “nu” sau “da”, daca “whatever” sau “blah-blah-blah”.

  • Reply
    Alexei
    24/05/2007 at 10:38 AM

    Your comment is awaiting moderation.
    Wtf !? Pomeneai mai devreme de exprimare libera 😛

  • Reply
    andressa
    24/05/2007 at 10:49 AM

    Alexei,
    da, e moderare daca e prima data cand lasi comment de la acel IP, ca sa nu primesc spam. 🙂

    Cat despre ce spui tu, eu sunt de parere ca o persoana ca presedintele trebuie sa-si asume si ce se afla despre viata lui persoanala. Aici e o dileme etica pe care o discutam noi mult la facultate: este sau nu de interes public daca presedintele comite adulter? Unii spun ca da, ca demonstreaza ca minte, asta ii poate afecta si activitatea de presedinte, altii spun nu, pentru ca ce face el cand e acasa, in papuci, e problema sa.

    Apropo de ce spui tu, sa evitam deci dezbaterea povestita mai sus, de ce nu il judecam dupa faptu lca a spus “pasarica” si “gaozar” si a luat un telefon din mana unei persoane cand a fost nervos. Astea sunt gesturi publice. Spune-mi ce crezi despre asta.

  • Reply
    stingo
    24/05/2007 at 11:13 AM

    Asta e noua răsturnare de situaţie, nu? Ziarista a fost agresivă că a insistat să afle de la preşedintele suspendat la ce procent în favoarea sa se aşteaptă (în condiţiile în care el a chemat presa să arate boborului ce om sărac şi cinstit e el, care-şi face cumpărăturile de la Selgros) şi televiziunea Antena 1 e vinovată că a publicat înregistrarea din telefonul furat de către Băsescu?

    Stupefiant.

    Da, presa este incisivă. De atâtea ori, în calitate de responsabil de PR, am avut probleme cu presa, mi-au fost interpretate spusele aiurea, cel mai adesea în goana ziariştilor după senzaţional. Dar consider că a fost greşeala mea că nu m-am exprimat corect sau nu am fost îndeajuns de abil încât să anticipez reacţiile presei. Mie mi se pare normal ca un reporter să facă un efort pentru a aduce în redacţie o ştire de senzaţie. Şi dacă Andreea Pană nu insista, poate n-am fi aflat niciodată cât de înrădăcinat e rasismul în omul Băsescu, ceea ce mi se pare foarte bine de ştiut. Chit că e omul lui Voiculescu sau nu, Andreea Pană nu merită să fie înjurată, de la preşedinte la ultimul mârlan care a descoperit internetul, ci, dimpotrivă, felicitată.

    PS: De atâtea ori am auzit propoziţia “şi Băsescu e om”, că m-am săturat. Şi eu sunt om, şi nu gândesc sau vorbesc aşa. Şi da, errare umanum est, dar dacă ai greşit îţi ceri scuze nedisimulat, nedând vina pe unul sau pe altul. Şi mai e ceva: errare humanum est, perseverare autem diabolicum.

  • Reply
    Alexei
    24/05/2007 at 11:15 AM

    Evident ca nu a procedat corect, dar nu e condamnabil. Nu e iesit din comun ca s-a enervat, revoltator e faptul ca presa isi permite sa faca abuzuri iar cand i se da peste nas, se pituleaza in spatele democratiei si a libertatii.

  • Reply
    andressa
    24/05/2007 at 11:17 AM

    stingo,
    stai putin. Fac o diferenta intre faptul ca nu ar fi trebuit ca Basescu sa reactioneze asa indiferent de profesia persoanei care il intreba lucuri, persoana fiind sa zicem “obraznica” , asa cum spunea Basescu, si faptul ca Andreea Pana s-a luat la injuraturi cu Basescu.
    Ambele lucruri sunt grave.

    Basescu nu ar fi trebuit sa ia telefonul, nu ar fi trebuit sa foloseasca acel limbaj. Chiar daca nu discuta cu un jurnalist si daca n uera inregistrat. Putea fi un pompier sau un sofer de taxi, asemenea comportament este inadmisibil.

    Pe de alta parte, faptul ca ea i-a spus “manca-mi-ai…” ma scuzati :P, a cam facut ca actul ei sa nu mai jurnalistic de la un punct in colo. Asta nu scuza, repet, gestul lui Basescu. Dar si ea trebuie trasa de urechi de colegii e presa. Aduce un imens prejudiciu de imagine breslei injurandu-se cu cine apuca.

  • Reply
    andressa
    24/05/2007 at 11:19 AM

    Alexei,
    nu sunt de acord. Daca nu era o jurnalista, ci un pompier curios si insistent, ai mai fi acuzat presa? Basescu nu trebuia sa se poarte ca un om al pesterilor.

  • Reply
    andressa
    24/05/2007 at 11:53 AM

    Dan,
    da, noi decidem ce este acceptabil si ce nu.

  • Reply
    alex
    24/05/2007 at 2:31 PM

    oameni buni, eu chiar nu il inteleg pe omu asta(Base’)..el cheama ziaristi si tot el ii ‘scuipa’!!!!!!!!1
    daca cineva crede ca in ziua alegerilor Baselu nu avea altceva mai bun de facut decat sa se duca la selgros sa isi cumpere apa plata se insala, acel moment a fost gandit f bine de catre ‘consilierii’ lui blonzi

    gestul lui este de condamnat

  • Reply
    mihai
    24/05/2007 at 2:40 PM

    E ciudat cate patimi a starnit expresia asta intr-o tara in care jumate din populatie ne tragem din tigani (cel putin p-aici, prin sud) si unde consumul de sapun pe cap de locuitor e atat de scazut (o calatorie vara in miezul zilei cu RATB-ul ar convinge pe oricine de asta).
    Sau altfel… cine nu se simte vinovat sa ridice primul piatra. Vreau sa zic ca nu am furat sute de milioane de euro (ca domnul Patriciu) si nici nu am facut politie politica (ca domnul Voiculescu), dar mai mult decat o data am injurat si am porcait intr-un mod foarte incorect politic (ca domnul Basescu).

  • Reply
    stirist
    24/05/2007 at 3:35 PM

    lui baselu i s-a urcat la cap victoria si s-a reintors la apucaturile de golan

  • Reply
    Flocea cel voinic
    24/05/2007 at 5:27 PM

    Ia n-o mai lingeti atata pe Andressa ca i se duce tot parul. Pe ea de fapt a deranjat-o ca Basescu a facut-o pe aia ‘pasarica’, nu ‘tiganca’. Andressa e feminista si o enerveaza catalogarile de tip ‘pasarica’. Mie imi plac.

  • Reply
    andressa
    24/05/2007 at 5:33 PM

    Flocea,
    cine ma linge? Cred ca mie mi-a scapat. Probabil printre atatea injuraturi mi-au scapat cuvintele de bine.

  • Reply
    Targeturi » piticu.ro
    24/05/2007 at 7:23 PM

    […] la un articol despre standarde, am aflat azi, bineinteles la metrou, care sunt targeturile tinerilor romani. Si […]

  • Reply
    alharumi
    25/05/2007 at 4:17 AM

    …eu unul am o singura intrebare/nedumerire: cat este el de presedinte, daca i-ar fi spus sotiei mele “pasarica”, i-as fi spart botu’, sau nu? Eu cred ca da! Nu prea-mi dau seama de consecinte, dar cred ca nu mi-ar pasa de asta…chiar nu mi-ar pasa…

  • Reply
    nimbus
    25/05/2007 at 11:11 AM

    Va tot dati de ceasul mortii toti pt expresiile astea si vad ca ati scapat ceva mult mai important. Mai important, dupa mine, chiar decat furtul obiectului, este afirmatia lui base: “ia fa tu plangere la politie sa vedem ce-o sa-ti iasa”. Pai asta s-ar traduce “nu conteza ca ai legea de partea ta, ca eu am puterea de partea mea si mi se rupe”. Pai de cate ori nu am vazut situatii de genul asta in care unii smecheri iti calca in picioare drepturile si ii doare-n basca pt ca tu nu le poti face nimic, ca au pe nasu sau pe tata sau pe pretenu` pe unde trebuie. Asta suntem, o natiune condusa de smecheri dintre care cel mai mare ne reprezinta ca presedinte.

  • Reply
    nimbus
    25/05/2007 at 11:13 AM

    Si sa nu mai aud pe cineva de acum inainte ca se plange ca i-au fost incalcate drepturile in Romanica.

  • Reply
    babelfish
    25/05/2007 at 11:47 AM

    andressa, poti incadra in context faza cu “minca-mi-ai” a ziaristei? adica o poti plasa in timp in raport cu “sutirea” telefonului?

  • Reply
    babelfish
    25/05/2007 at 11:54 AM

    nimbus, dai cu bita’n balta si nici macar nu o faci intr-un mod elegant. nu exista incadrare legala pentru gestul lui si basescu stia asta. simple as that.

  • Reply
    nimbus
    25/05/2007 at 12:38 PM

    am zis eu ceva de incadrare legala?! Poate o fi, poate nu, ca nu sunt un specialist in drept. Am zis doar ca mi se pare mai grav asta. Si, ca o confirmare la ce am spus, o sa vedeti ca nici pt furt nici pt insulta n-o sa pateasca nimic. Si asta pt ca e SMECHER si asa a vrut muschiul lui sa faca!

  • Reply
    Vlad
    25/05/2007 at 12:39 PM

    imi cer scuze daca deja a fost mentionat dar nu am indeajuns timp incat sa citesc absolut toate comment-urile postate pana acum , m-am limitat la primele si ultimele 5.
    calinescu a avut o aparitie ieri la tv intr-o emisiune care nu merita mentionata (am uitat numele,recunosc) pe b1tv am impresia…el a incadrat gestul presedintelui ca fiind ne_la_locului_lui DAR oarecum acceptabil fiindca
    a)in Hyper-ultra-super market`ul unde presedintele populist isi facea cumparaturile (sa fim seriosi…presedintele tarii face cumparaturi din metro ? nu am mai vazut nicaieri in lume ) exista un semn la usa…aparate foto interzise …si daca nu ar fi afisat…in ORICE manual al telefoanelor mobile / camere foto / video scrie CLAR ca folosintza acestor “device-uri” in public se sanctioneaza conform legilor in vigoare.(a.k.a. nu ai voie sa faci poze cui —- chiar daca esti reporter sau cetatean de rand , fara acordul persoanei respective)

    b)jurnalismul agresiv , oarecum cu tenta de hartuiala al don’shoarei reporter ar scoate din sarite pe muuultzi din actuala scena politica si nu numai —vezi de-al de George Becali vis-a-vis de injuriile adresate “stimatului” Dan Voiculescu si moderatorului , in direct pe un post national—caz nerezolvat , sau nepedepsit ,din ce stiu eu, pana la ora actuala

    revin cu mai multe , mai trebe sa si croshetez pe la munca pana una alta 🙂

  • Leave a Reply