CUMPARAM

După fraudă. Finalul meu fericit… cât de cât. Ce am învățat din asta

În această dimineață am primit acest SMS de la Banca Transilvania în care sunt anunțată că, în urma contestării tranzacției, suma de 355 de lei a fost depusă în contul meu, dar investigația continuă și e posibil să mi se retragă din nou.

Am ajuns în acest punct după ce:

 

  • am refuzat aprobarea tranzacției prin aplicație, ceea ce mi s-a confirmat pe ecran, dar în realitatea banii au plecat
  • am sunat la bancă să contest tranzacția și să blochez cardul după numai câteva clipe de la momentul în care am fost notificată de tranzacție
  • am fost la poliția chiar în acea zi, așa cum am fost sfătuită de operatorul de la bancă, dar fiind sâmbătă nu am putut plângere, trebuia să mă întorc într-o zi lucrătoare cu extrasul de la bancă, cu ștampilă!
  • am fost luni la o bancă, am luat extrasul și apoi am fost la poliție să depun plângere
  • am fost joi la poliție să iau dovada că am depus plângerea (da, nu o primești pe loc, nu era nimeni la registratură se pare)
  • am fost la bancă să depun dovada că am depus plângerea și să ridic noul card emis
  • am căutat comerciantul către care s-a făcut tranzacția și am scris că fac plângere la poliție din cauza tranzacției pe care nu am efectuat-o eu pentru serviciile lor. Ei mi-au scris înapoi că nu am cont la ei în baza de date și nu știu cine a folosit cardul
  • Am sunat la bancă și am cerut un email pe care să expediez plângerea de la poliție scanată și capturi cu conversația cu comerciantul.
  • Cu această ocazie mi s-a spus că plângerea mea a fost analizată și concluzia lor până acum este că este o tranzacție validă, făcută prin logare cu adresa de email helenagomez@…. , iar comerciantul nu este black-listed. Am crezut că își bat joc de mine.
  • Am contactat și Visa România și voiam să depun plângere și la ei, pentru că era un card Visa, dar nu este cazul, din moment ce acum mi s-a returnat suma în cont.

Toate chestiile acestea mi-au luat ore întregi, puse cap la cap, am pierdut cam 2 zile ca să dovedesc că sunt victima unui furt. Deși am contestat tranzacția imediat și mi-am blocat cardul – de ce aș face asta dacă nu aș fi fost victima unei fraude?!

De câte ori primesc un sms, indiferent de la cine, sau o notificare de la Banca Transilvania pe telefon, mă trec toate transpirațiile.

Nu am mai comandat nimic online, nu am plătit decât cu bancnote. Nu aveam cardul nou încă, dar mai important de atât, nici nu am vrut să mai risc să trec prin asta.

Am stat cu 200 de lei în contul curent, ceea ce mi-a făcut viața complicată, dar nu mai am încredere. Trăiesc cu senzația că nu mai sunt în siguranță, banii îmi pot dispărea oricând din cont.

M-am consultat cu un prieten și am făcut următoarele lucruri:

  • Am transferat mai mulți bani pe Revolut
  • Am creat pe Revolut un card virtual și un card de shopping disposable
  • Mi-am instalat Google Pay pe telefon și am renunțat la BT Pay.
  • Folosesc cardul virtual pentru a plăti servicii recurente, cum ar fi Netflix sau Vehicool
  • Pentru  shopping online voi folosi cardul disposable – datele lui se autodistrug după fiecare tranzacție, deci chiar și furate, nu mai valorează nimic.
  • Nu introduc datele cardului bancar nou nicăieri.

Sper să dispară repede anxietatea asta, sentimentul că cineva are datele cardului meu și banca nici nu mă crede și mă tratează la telefon de parcă nu aș recunoaște că am cont la un serviciu obscur de dating.  Sunt tare curioasă dacă după un timp banca îmi ia iar banii pe motiv că poate totuși nu a fost fraudă, ci am făcut eu o glumă proastă. Cum ar fi?

You Might Also Like

1 Comment

  • Reply
    Cristiana
    19/05/2022 at 12:42 PM

    Oh, imi pare foarte rau! Si eu am patit ceva similar, adica cineva a folosit datele cardului meu pentru 5 tranzactii la un parc de distractii din State, si-a facut de cap, nu gluma, inghetata, blugi, bilete pe la tiribombe, in total 354 dolari.
    In Spania, in ciuda asteptarilor, a functionat totul mult mai rapid decat am anticipat eu. Am sunat la banca, mi-au blocat cardul si a trebuit sa depun o contestatie la banca, la care sa atasez plangerea la politie. A fost totul foarte rapid, adica acea contestatie pleaca singura din aplicatie. Singurul drum a fost la politie, unde am facut programare, am stat pe acolo cateva minute, mi-au dat o foaie unde scrie practic ca nu vor investiga mare lucru si pe urma am trimis la banca. In 3 zile mi-au pus banii inapoi in cont, tot cu mentiunea ca daca descopera ei ceva fishy ulterior o sa ii ia iar. E imposibil, cred, pentru ca am folosit cardul in Barcelona la florarie cu 2 minute inainte de acele tranzactii din California, deci sunt linistita.
    Insa, intr-adevar, anxietatea e greu de controlat si mai ales pe mine m-a enervat la un moment dat ca dupa ce ca cineva mi-a furat banii si nici nu va raspunde pentru asta tot eu trebuie sa sun, sa atasez, sa fac aia si ailalta.
    Sper sa fie totul bine la tine!
    P.s. Cel mai dubios lucru legat de furt de date a fost cand cineva mi a spart contul de spotify, in contextul in care nu am premium sau ceva. Doar intra de pe contul meu si asculta reggaeton si muzica braziliana, in asa fel incat mi-a stricat complet profilul 😀 si acum imi ofera sugestii de melodii braziliene mega dubioase.

  • Leave a Reply