TRAIM

Revoluția simplificării. Cum se schimbă magazinele. GoodHome și fericirea

Să îți renovezi casa? Un coșmar.

Asta spune aproape toată lumea într-un studiu făcut nu doar în România, ci în multe țări din Europa. Deci nu doar la noi e problema! Vopseaua aleasă nu arată ca în paletar, nu se pupă cu parchetul, rămâi fără chit când ți-e lumea mai dragă, durează 2 săptămâni să ajungă la tine faianța dorită, totul costă mult și oricâte calcule ai face mereu bugetul e depășit. Sună cunoscut? Asta e experiența tuturor.

La astea se adaugă vizitele de groază în magazinele de bricolaj. Eu acolo sunt pierdută. Nu pentru că nu am pus mâna în viața mea pe o pensulă sau pe ciocan, nu pentru că nu grădinăresc și nu fac mici reparații sau îmbunătățiri prin casă, ci pentru că mi se pare că nu mi se adresează mie. Sunt un extraterestru și nu am harta planetei e care tocmai am aterizat.

În primul rând, nu mi se pare logic cum sunt puse în magazin produsele. Obosesc căutându-le și tot întrebând angajați ce îmi trebuie și unde găsesc nu-știu-ce. Pentru orice reparație, fac 15 ture prin magazin pentru ca șuruburile nu sunt lângă ciocane, ciocanele nu sunt lângă silicon, siliconul nu e lângă pensule și tot așa. Iar chiuveta care mă interesează e expusă… pe tavan. Sau, mă rog, la 10m înălțime, deci nu am șanse să o observ. Aplicațiile de fitness îmi zbârnîie, contorizează peste 15 000 de pași în zilele alea deși n-am ieșit din magazin. Și de obicei plec și cu mâna goală, angajații dau din umeri când pun întrebări, iar multe produse nu sunt pe stoc (deși pe site așa scrie – dar nu e actualizat) sau durează de la 3 la 14 zile să le aducă din depozit la raft).

Majoritatea proiectelor de reamenajare a bucătăriei sunt abandonate înainte de a începe. Tot un studiu spune asta, deși nu e nevoie de el, pot să vă spun și eu că după ce mi-am amenjat bucătăria în locuințele în care am stat nu m-am mai atins de ele pentru că mă lua cu palpitații gândindu-mă doar ce complicat și scump ar fi. Și prietenii mei la fel gândesc. Eroina mea e o prietenă din vecini care după 5 ani și-a convins soțul să modifice mobila astfel încât să îi încapă o mașină de spălat vase sub blat. Nu i-a luat mult, nu? =)))) A și costat enorm.

Iată premizele de la care a pornit grupul KingFisher care deține Brico Depot din România (care tocmai ce a cumpărat Praktiker și acum 5 ani  Bricostore) atunci când a regândit întreaga sa strategie și poziționare. Pe scurt, și-au propus să devină lideri de piață oferind soluții pentru nevoile neîndeplinite ale consumatorilor. Au lansat brandul GoodHome.

Ce au făcut mai precis? Au investit în branduri proprii care oferă calitatea celor mai vândute produse cu prețuri cu 30% mai mici și au lansat produse și servicii noi după ce au studiat viețile și nevoile clienților vizitând sute de case din Europa. (Mi-a adus aminte de cartea Small Data, v-o recomand!) De exemplu, au aflat că grădinăresc o mulțime de persoane trecute de 50-60 de ani, iar mașinile de tuns iarba au o greutate foarte mare ceea ce pentru mulți clienți era o reală problemă, nu le pot manipula. Eu cred că și majoritatea femeilor au aceeași problemă, nu avem prea multă forță fizică și ridicarea unui obiect de 15 kg ne dă dureri de spate. Au reușit deci să facă o mașină de tuns iarba fără fir, pe baterii, cu autonomie 16 minute, mult mai ușoară decât ce mai e pe piață, cu sac de strâns iarba tunsă. Prețul e de asemenea mult mai bun (încă nu e disponibilă în România, dar va fi și atunci voi ști și prețul).

dav

Pot să vă mai dau multe alte exemple: au aflat dimensiunile băilor din locuințele actuale și numărul mediu de produse pe care le ținem în baie (vreo 25) și au creat mobilier suplu, care salvează spațiu și depozitează eficient tot ce avem nevoie. Au aflat cât de frustrantă e curățenia băilor și au lansat WC rimless (un obiect incredibil de eficient pentru casă pentru că nu mai cureți pe după margini – ei au cumpărat patentul și l-au adus la un preț accesibil – 440lei cu tot cu rezervor și colac care nu se trântește – doar acest sistem Easy-Close te putea costa 100 lei sau mai mult). Robineți, bormașini și baterii pentru ele, vopsea lavabilă, sisteme de încălzire cu termostate cu wi-fi sau bluetooth, grătare și multe altele. Absolut orice ai nevoie pentru casă.

În al doilea rând au regândit designul magazinelor. Au aflat că oamenii nu găsesc ușor produsele și au hotărât să le aranjeze după proiecte, nu după categorie. Pentru mine asta e chiar o revoluție. Au identificat 11 proiecte de îmbunătățire a locuinței pe care s-au concentrat (de exemplu renovare de baie), iar produsele din magazine for fi mai ușor de găsit, te ajută chiar să te organizezi, astfel încât să nu mai faci 5 drumuri până la magazin pentru că nu ai lot tot ce îți trebuie.

This slideshow requires JavaScript.

În plus, insighturile primite de la clienți i-au ghidat spre a da multe sugestii și consultanță ca tu să alegi cât mai bine ce se potrivește cu ce, de la finisaje, la soluții sau obiecte. Au creat și o școală pentru trainingul angajaților, GoodHome Academy.

Au creat și un magazin unic în lume, Express, deocamdată doar în Marea Britanie, în care poți comanda de la un diplay ce vrei din depozit și în aproximativ 2 minute produsele sunt aduse în față, la casă, pentru tine. Poți să comanzi și de acasă sau de pe drum, de pe telefon. Oricum, timpul de predare a produselor este record.

Alte inovații sunt în aplicație, în website, în displayul de mostre de finisaje (ca să vezi ce merge cu faianța, parchetul, blatul etc -le ai pe toate la un loc) sau în faptul că și se alocă un consultant și de fiecare dată când ai nevoie de ajutor pentru proiectul tău te vei întâlni cu același om, ca să nu o iei de la capăt cu explicațiile dacă mai ai o întrebare.

Toate lucrurile astea le-am aflat chiar la Londra, unde am fost într-un press-trip împreună cu jurnaliști și alți bloggeri de lifestyle și de design interior. Chiar CEO-ul Kingfisher, Véronique Laury, ne-a povestit toate aceste lucruri într-o sală de evenimente uriașă în care au putut vedea, construite special pentru evenimentul de presă, displayuri de produse din 8 categorii, plus un model de magazin express și un model de experiență a unui client în zona de bucătării, pentru care poți face și o programare online pentru o întâlnire dedicată. Impresionant, recunosc.

Invitatul special a fost Meik Wiking, autorul danez al best-sellerului internațional “Mica Enciclopedie Hygge. Reteta Daneza a Fericirii” (în prima poză). El a vorbit despre un amplu studiu comandat de Kingfisher despre relația dintre locuințe și nivelul de fericire al oamenilor. Se pare că legătura e foarte strânsă, casa ne poate face fericiți. E spațiul în care ne petrecem cel mai mult timp și ne afectează toate emoțiile, ne dă mai multă sau mai puțină energie, ne stresează sau ne calmează, ne face mai mulțumiți de viața noastră în general sau dimpotrivă. Practic, dacă ne picură un robinet, nu se închid bine dulapurile, n-avem loc în baie putem să fim atât de nervoși încât să ajungem la divorț sau să ne urâm slujba. Aviz bărbaților care lasă doar pe umerii femeilor tot ce ține de casă! 🙂

A fost o incursiune foarte interesantă în lumea confortului personal și ne-a făcut și pe noi să privim atfel spre timpul petrecut acasă, propriile nevoi și frustrări legate de casă și timpul petrecut acolo cu cei dragi.

Personal, am vrut să știu dacă brandul va oferi și instalarea și montarea mobilierului, parchetului, gresiei sau a feroneriei și din păcate pentru mine răspunsul a fost negativ. Nu știu cum e în Marea Britanie, Franța sau Polonia, alte țări în care are Kingfisher magazine, dar în România cea mai mare probelmă este cu meseriașii. Așadar, dacă ei nu au habar cum se montează ceva sau cum se face un perete drept, te vei enerva chiar și cu cel mai bun parchet din lume. De acord?

Trăim vremuri interesante. De la o generație la alta așteptările noastre se schimbă și brandurile încearcă să țină pasul cu noile așteptări, noile tehnologii, noul stil de viață. Există zeci de slujbe care nu existau acum 20 de ani și suntem din ce în ce mai aproape de punctul despre care citim în cărți, când mult mai mulți oameni din jurul nostru vor lucra în servicii noi, în domenii noi. Astăzi avem aplicații care ne aduc la ușă oameni care ne fac cumpărăturile, avem ride sharing și car sharing, avem sociologi specializați pe social media, avem instagrammeri și manageri specializați pe adus oameni din online în offline.

E interesant de aflat cum va reacționa piața românească la acest magazin când se va lansa la noi. Pentru că ce se potrivește în Franța poate să nu se potrivească în România, corect? Chiar dacă studiul lor a arătat că avem totuși foarte multe în comun cu ceilalți europeni când vine vorba de amenajarea caselor și fericirea. Penetrarea Internetului este imensă și aici, dar avem particularitățile noastre, nivelul de trai este mai scăzut, iar analfabetismul este mare, așa că până la WC-uri rimless vândute bine, avem nevoie de mai multă canalizare par cap de locuitor, ca să zic așa. Dar e îmbucurător pariul unor jucători importanți pe piața noastră, înseamnă că totuși ne așteaptă un viitor bun.

 

 

You Might Also Like

No Comments

Leave a Reply

%d bloggers like this:
Inline
Inline