Modul in care companiile aleg sa isi promoveze online serviciile, produsele sau chiar branduri ma fascineaza in 2016. Cand observ ceva construit cu multa creativitate si cu un continut de calitate mi se pare ca primesc eu un cadou, ca utilizator. Iata 3 exemple care mi-au placut recent.
“Continua sa lupti ca o fata” – Always. O campanie care se desfasoara si anul acesta, dar are deja o istorie in spate. In 2016, ambasadoarele ei sunt Ana Maria Mitrus (blogger parenting), Andreea Chitu (sportiva), Oana Cuzino si Andreea Esca, iar mesajul este ca la pubertate fetele sufera din cauza lipsei increderii de sine si ca renunta adesea la sport din cauza menstruatiei. “Unele sporturi nu sunt pentru fete” aud multe adolescente, dar brandul Always le spune ca nu e asa si ca lupta trebuie continuata: #caofata. Pe mine personal ma atinge mesajul, si pentru ca sunt mama de fata, dar si pentru ca am fost victima bullyingului. Sunt convinsa ca si acum sunt unii care chicotesc cand aud mesajul (“ca o fata” e folosit mai mult peiorativ) sau li se pare ca putem “face misto” de pustoaice care isi schimba stilul de viata in jurul varstei de 12 ani, dar eu nu cred nimic de ras si cred ca abordarea asta prietenoasa si incurajatoare face din fetele fericite de azi, femeile sigure pe ele de maine.
„O viata mai sustenabila pentru oricine” – IKEA. In cadrul campaniei, expertii IKEA te invata cum sa duci o viata ecologica, sa reduci consumul de resurse poluante (energie), sa reduci consumul de apa, sa sortezi deseurile. Ideea a fost implementata prima oara in Suedia in 2009, iar proiectul a continuat in Franta si Elvetia unde 256 de consumatori, bloggeri și co-workeri au fost inclusi in “experiment”, cum ii spune compania. In Romania, 12 angajati IKEA au incercat noul stil de viata in 2015, iar anul acesta cativa bloggeri fac acelasi lucru si ne povestesc pe site-urile lor despre demers. Eu urmaresc etapele si chiar am invatat lucruri noi (de exemplu, stiam ca bateriile trebuie reciclate, adica nu aruncate la gunoi ci depuse la centre specializate, dar nu stiam asta si despre medicamentele expirate!) la bloggerii Bogdana Dobre si Victor Kapra. Incerc si eu sa trec testul sustenabilitatii, sunt preocupata de protejarea mediului ca orice locuitor al planetei care e constient de cum ne afecteaza pe noi toti risipa si poluarea. Intr-o epoca in care consumatorii apreciaza brandurile cu constiinta, IKEA arata ca e in trend si nu doar zice, ci si face ce zice.
“TEDxBucharest | Women of now” – in parteneriat cu Redd’s Romania. Evenimentul a fost o revelatie pentru mine pentru ca in primul rand nu mai participasem la ceva de acest gen, iar in al doilea rand pentru ca discursurile au fost impresionante, si cele ascultate live, si cele proiectate pe ecrane (in mod special Shonda Rhimes). Brandul Redd’s a anuntat ca sustine conversatiile intre femei, iar evenimentul a demonstrat asta in mod ingenios. Persoanele alese ca sa urce pe scena si temele abordate au aratat ca brandul apreciaza femeile si feminitatea, ca nu isi percepe cumparatoarele ca pe niste fiinte superficiale si nici ca nu se refera la conversatii ca la un soi de clevetire.
No Comments