Daca ati fost vreodata in situatia de a intra intr-o toaleta murdara dintr-o scoala, in primul rand sper ca ati supriavietuit experientei, iar in al doilea rand cred ca o sa fiti de acord cu mine ca un program care promoveaza igiena in scoli este binevenit!
Nu numai ca e elementar ca cei mici sa traiasca intr-un mediu curat, dar e bine si sa invete de mici cat de importanta este igiena pentru sanatatea lor… si pentru viata lor sociala, sa fim sinceri! Nimeni nu vrea sa aiba porecla “Imputitul” sau, si mai rau, sa nu aiba nicio porecla pentru ca toata lumea fuge inainte sa-l vada: cand ii simte mirosul prin preajma.
Asa ca daca va place ideea unei campanii educationale despre igiena si curatenie si vreti sa o sprijiniti, intrati si voi intre 21 si 27 februarie pe zeromicrobi.ro unde puteti vota materiale si scenarii de piese de teatru realizate de copii in cadrul campaniei „Igiena acasa si la scoala”, o campanie derulata de Domestos in parteneriat cu Ministerul Educatiei.
Ca sa vedeti ce le poate trece prin cap celor mici si ca sa va distrati, iata o mostra din creativitatea lor:
Foarte tare! Imi pare rau ca nu au fost astfel de campanii cand eram eu eleva!
Cea mai buna sceneta va fi pusa in scena intr-o tabara tematica, iar mie mie mi-a placut scenariul scolii numarul 16 din sectorul 3, Bucuresti. Bineinteles ca nu am avut timp sa le citesc pe toate, dar scenariul asta mi-a sarit in ochi. Sceneta se numeste “Doamna Curăţenie sau Cum a salvat-o Bramburici pe Doamna Curăţenie din mâinile Regelui Microbilor”.
Iata ceva haios din ea:
Cantecul care il aduce pe Omul Sapun!
Apă clipoceşte,
Săpun clăbuceşte
Mânuţe curăţeşte-le,
Prosopel, şterge-le,
Omule Săpun, iveşte-te!
12 Comments
Monica
24/02/2011 at 9:12 PMvai de mine si de mine, de curand ii povesteam ce toalete erau pe vremea noastra in scoli:) Unii (si eu), mai ales in ciclul primar, ne straduiam si tineam pana acasa decat sa infruntam infernul!
alexandru
25/02/2011 at 9:28 AMnoi la scoală îi spuneam “LA PALAT”. mergeam în fiecare pauză să fumăm, nu-mi amintesc să o fi folosit altfel…
Sabina
25/02/2011 at 12:12 PMCred ca e un pleonasm aici: “toaleta murdara dintr-o scoala”. 😀
Sustinem proiectul copiilor pentru 0 microbi.
Elena
25/02/2011 at 8:45 PMbuna, am citit blogul dumneavoastra si e foarte dragut si as vrea sa va propun un link exchange, daca va intereseaza si sunteti de acord va astept pe
http://pegas-motorizat.blogspot.com/
-Ne amuzam ca nu-i impozabil!
dzeta
26/02/2011 at 1:52 PMHmm… o campanie in favoarea curateniei sponsorizata de Unilever. Am putea chiar sa o numim publicitate, nu?
Eu unul sunt foarte reticent in privinta extremismelor de genul “0% microbi”, mai ales cind sunt reclame impinse pe git copiilor. Microorganismele isi au rolul lor in viata, chiar daca nu il intelegem complet. De ex. pot sa creeze un mediu vag nociv in care organismul se obisnuieste sa atace rutinier agentii patogeni, fara a mai recurge la reactii exagerate (de regula alergii).
andressa
27/02/2011 at 2:00 PMdzeta,
intr-un fel. adica reclama gratuita 🙂
am scris despre asta dezinteresant, pur si simplu mi-a placut proiectul.
eu am avut ceva bafta la viata mea 🙂 si am fost eleva la o scoala care tot timpul ne tinea in priza cu piese de teatru, concursuri, proiecte de tot felul. nu era weekend in care sa nu lucrez la o imensa plansa A2 pentru pezenta fie euglena verde, fie o teorie din fizica sau o harta tridimensionala.
cred ca treaba asta m-a facut sa fie parte din grupul celor un pic mai deschisi la minte si mai creativi.
asa ca am scris despre asta pentru ca, in ciuda faptului ca unilever te invata sa cumperi ceva anume, pe langa lectii igiena, important este ca face asta punand copiii la treaba. toata lumea are de castigat 🙂
andressa
27/02/2011 at 2:01 PMalexandru,
cand eram destul de mare incat sa ma intereseze fumatul pe ascuns eram deja in liceu si toaletele aratau decent.
in scoala generala insa erau… nici nu vreau sa-mi aduc aminte!!
ana
05/03/2011 at 11:31 AMnu prea vad legatura dintre igiena din toaletele scolii si igiena personala. la inceput am crezut ca astia mici trebuie sa se spele cu domestos, da’ nu cred totusi ca asta era ideea.
nedumerirea continua pentru ca nu prea vad legatura dintre blogul Andressei pe care-l citeam acum vreo 4-5 ani si blogul de astazi. acum parca as da drumul la televizor. reclame, barfe(de genul: vai, ati vazut ce proasta e emisiunea x sau y?), telenovele casnice etc. uite un sfat pe care ti-l dau si pe care-l voi urma cu siguranta: nu-ti mai face sange rau din cauza emisiunilor proaste sau a vedetelor semi analfabete; schimba canalul sau stinge televizorul si pune-te pe scris ceva cu adevarat valoros!
andressa
06/03/2011 at 11:40 AMana,
campania invata copiii despre microbi si despre importanta spalatului pe maini sau acoperirii gurii la tusit / stranutat. Eu cred ca sunt lucruri importante.
Cat despre blogul meu 🙂 depinde de ce parte a tastaturii esti, ca sa zic asa. Eu cand citesc ce scriam acum 4-5 ani ma amuz: eram asa… un copil. Si culmea: nu stiu ce spui tu, pentru ca scriam adesea despre emisiuni d3e la televizor si despre lucruri care imi plac sau ma enerveaza. Cred ca acum sunt pur si simplu mai cumpatata. Ce sa fac, ma indrept cu pasi repezi spre pensie…
mihai
20/03/2011 at 2:23 PMCampaniile de PR au tot scopul de a aduce imagine companiei, vanzare, etc. Sunt o gramada de produse eco-bio ce pot suplini pe ‘nenorocitul’ de Domestos.
Da si tu un google si vezi ce se intampla cu Domestos dupa ce iese de la tine din casa.
N-am mai nimerit de mult pe blogul tau, acum imi aduce aminte de-o vorba dintr-un cantec: “E foame de bani, e foame de bani…” Si nu e nici o problema cu a face bani, depinde in schimb din ce.
P.S.: dupa ce-am scris acest comment, l-am vazut si pe cel alui ana5. Soo true: e ca la teveu: Pepe s-a dus la mall, Pepe recomanda si foloseste produsul X. Stop, pauza de publicitate. Si din nou…
andressa
20/03/2011 at 5:20 PMmihai,
ok, daca zici tu e foame de bani. dar eu, repet, am scris acel post doar pentru ca mi-a placut campania. atat. tie nu-ti plac anumite lucruri, pur si simplu? 🙂
Mari Ciriello
31/03/2011 at 4:30 PMrecent am pornit o capanie de constientizare a oamenilor legata de importanta curateniei; odata cu criza tot mai putini bani din bugete se directionaza catre aceste servicii.
http://www.comunicatedepresa.ro/instant-clean/instant-clean-da-startul-la-curatenia-generala/.