Diverse

phoneless

I have bad phone karma. Am ramas iar fara telefon.

L-am luat anul trecut, la sfarsitul lunii august, de la Marketonline , “magazinul de 7 stele”, stele verzi – if you ask me . Magazin pentru care am facut reclama in 2007 in campania. Banii din campanie au mers la niste copii, ceea ce e un lucru bun.

E vorba de un Samsung U900 Soul la care am cumparat si garantie suplimentara, adica am platit in plus ca sa am garantie 24 de luni, in loc de 12 luni. Bad idea! Pentru ca dupa cateva luni, la prima defectiune, service-ul mi-a anulat garantia pe motiv de “socuri mecanice”. Mai precis, era folosit. Ca nu mi-am luat telefon ca sa-l tin in tzipla, cum isi tin taranii telecomanda de la televizor. :)) Avea telefonul zgarieturi, ma rog, am platit reparatia desi de cand il luasem dadea eroare de tip “sms memory full” la un numar mic de mesaje. L-am luat de la service si in continuare dadea aceeasi eroare. L-am dus din nou, l-au tinut o vreme iar, in continuare da aceasta eroare.

Nici microfonul nu a mai mers la un moment dat. Cica se aduna praf pe el si din cand in cand trebuie curatat.

Sa va povestesc si de service-ul de apartament de care am dat prima data cand l-am lasat la reparat. La parterul unui bloc, fara nici o firma afara, habar nu aveai unde sa suni. Noroc ca a iesit o mamaie pe hol si a zis ca “baietii cu telefoanele” sunt la usa aia. Intre timp s-au mutat, cand l-am ridicat erau deja undeva unde nu cred ca mai e cod postal de Bucuresti, pe la Bucurestii Noi. Ma scuzati, adevarul e ca am o matusa care locuieste pe acolo, dar cand merg la ea parca merg in excursie, fac 2 ore pana in cartierul ala. Ma rog, zona ca zona, cui ii pasa ca fac eu atata drum pana acolo?, dar dupa ce s-au mutat a fost santier asa ca mi-am recuperat mobilul facand slalom printre muncitori, placi de gresie, saci de ciment etc. Adevarati profesionisti! Zugravii, nu “baietii cu telefoane”.

Acum telefonul nu mai merge deloc. Nu mai pot fi sunata (intra mesajul cu abonatul nu poate fi contactat desi telefonul e deschis), nu pot suna, nu pot primi sms-uri si nu pot trimite sms-uri. Nu, nu l-am scapat, nu am varsat nimic pe el. Pur si simplu intr-o zi cineva m-a intrebat de ce imi tin telefonul inchis. Si am aflat ca multi care ma sunau credeau ca il am inchis si apoi nici mesaje nu am primit s.a.m.d.

Nici macar un an nu am de cand l-am luat. Ce sa fac? Sa platesc reparatiile? N-ar fi asta o tragedie, dar eu cred ca un produs nou care se poarta asa de la inceput e un produs fundamental defect. Cei de la Marketonline se spala pe maini. Mi-au spus ca numai daca sta 70 de zile in service sau daca cei de la service spun ca nu poate fi reparat, pot primi alt aparat. Numai ca nici daca ambele conditii sunt indeplinite simultan, daca mi-au anulat aia garantia de la prima zgarietura, nu voi primi alt telefon. Cel putin nu pe gratis! :))

Ma intreb ce clienti au ei daca garantia se aplica totusi cuiva. Fac pariu ca sunt ingeri cu maini de catifea, fiinte de ale caror incaltari nici noroiul nu se lipeste, iar ploaia ii ocoleste! 🙂

Cum arata telefoanele voastre dupa cateva luni? Nu au zgarieturi? Poate sunt eu ciudata si cu buzunarele ascutite, dar toate aparatele pe care le folosesc arata… folosite. Fara sa fie defecte, zdruncinate sau triste.

Cand am luat telefon de la Vodafone si s-a stricat dupa o luna clapeta, mi-a fost inlocuit cu scuzele de rigoare. Si avea si ala zgarieturi, slava Domnului! Si atunci ma plangeam pentru ca service-ul de pe Stefan cel Mare nu avea firma vizibila! :)) Damn, I miss those days.

Acum ca v-am povestit cum am ramas fara un telefon relativ nou si m-am umplut de spume avand de-a face din nou cu oameni pe care ii doare la baterie de problemele tale, ma simt deja mai bine.Va urez mai mult noroc decat am eu! :))

You Might Also Like

37 Comments

  • Reply
    danicj
    16/07/2009 at 5:09 PM

    vezi ca s-ar putea sa fie si din cauza sim-ului care la un anumit trebuie schimbat(se schimba pe gratis la reprezerntanta unde esti abonata sau pe cartela). asa ca vezi daca merge in alt telefon simu tau. daca nu merge el ii de vina.

  • Reply
    laura
    16/07/2009 at 5:46 PM

    Nu ar trebui sa te increzi in firme gen Samsung sau LG, mai ales pentru telefoane. Nokia, Sony-Ericsson sunt mult mai ok atat din punct de vedere al hardware-ului, cat si al software-ului.

  • Reply
    Cojo
    16/07/2009 at 5:50 PM

    Sunt curios daca MO v-a lua atitudine …

  • Reply
    Marius
    16/07/2009 at 6:24 PM

    Nu exista comert electronic in .ro ci doar bijnitari si pacalici. Apropo de probleme de garantie, a fost amuzanta editia aia de gigicafe in care toti blogerasii nostri au tratat cu ardoare de ce la Amazon se poate si la noi nu (desi tema era cu totul alta si asteptam pareri de la oamenii direct implicati). La noi nici macar critica nu e de calitate. Se mai gasesc unele rabufniri bine scrise ca cea de fata, pe care probabil MO o s-o ignore fara stresuri.

  • Reply
    seba18
    16/07/2009 at 8:59 PM

    desi te citesc de vreo 3 ani de zile, cred ca voi inceta sa o mai fac daca vei mai scrie articole de genul…nu cred ca e frumos sa incerci sa-ti manipulezi cititorii, indiferent cati bani ai fi luat ca sa scrii articolul asta; nu cred ca e corect ca eu sa-mi irosesc timpul citind doua pagini de text pentru ca, la final, la o analiza mai atenta sa-mi dau seama ca am citit un advertorial in care cineva incearca sa imi induca o idee (falsa) despre un brand…

    pur si simplu mi se pare imoral sa te folosesti de cititorii tai in felul asta, dar tu decizi ce scrii pe blog, si mai ales pentru cine. la fel cum eu decid daca pot sa “diger” sau nu informatia transmisa de tine…

    • Reply
      andressa
      17/07/2009 at 3:16 PM

      @seba18,
      este alegerea ta daca vei citi sau nu in continuare blogul meu. Dar te asigur ca nu am primit nimic pentru acest post, ba chiar dimpotriva, as spune! :)) Am ramas cu un telefon defect si cu satisfactia ca am povestit despre teapa pe care mi-am luat-o.

  • Reply
    danicluj
    16/07/2009 at 9:36 PM

    poate data viitoare esty mai atenta de unde iti cumperi un telefon:)

  • Reply
    adi_00
    16/07/2009 at 9:40 PM

    sa te inveti minte sa iti iei nokia…ala e telefon…nu samsung
    pupici

    http://youarepointless.wordpress.com/

  • Reply
    Mia
    17/07/2009 at 6:21 AM

    Ai putea incerca sa-ti iei unul de la Orange sau Vodafone (unde ai abonament) cu puncte, prelungirea abonamentului si 1-2 euro. Nu dau la astfel de promotii cele mai noi sau mai bune telefoane, dar functioneaza si il poti folosi pana iti cumperi unul nou, pe gustul tau. Iar cand iti iei unul scump si bun poti lua in considerare o husa transparenta (daca n-o fi telefon cu clapa), sunt facute din plastic moale, atenueaza socurile si eviti zgarieturile in caz ca ai intr-adevar bad phone karma si ajungi cu el in service again 🙂

  • Reply
    Raluca
    17/07/2009 at 10:18 AM

    Ia-ti un telefon ‘normal’ pt care nu o sa plangi dc se strica.
    Eu am unul de vreo 3 ani( captura de la Sergiu, deci nu era nou), scapat de zeci de ori, care imi e fidel si azi…

  • Reply
    Razvan
    17/07/2009 at 11:01 AM

    Interesant “articol”. Apropo un produs care are inca certificat de garantie si este dus in service poate sta acolo maxim 15 zile. Daca se depaseste termenul asta se inlocuieste produsul cu unul nou sau clientului i se dau banii inapoi.
    Legea 449/2003 reviziuta de OG 174/2008 e prin ziarul ala “Monitorul oficial al Romaniei”

    Sper sa te ajute sau daca nu acum macar pe viitor!

  • Reply
    Tudor
    17/07/2009 at 12:30 PM

    Asta inseamna achizitie de la un magazin online care face orice ca pretul sa fie mic. De fapt, mi se pare previzibil ca serviciile postvanzare sa fie astfel, atunci cand adaosul in care un onliner vinde un telefon este de cativa euro. Nu am sa inteleg niciodata comportamentul cuiva care cauta pe price.ro cel mai mic pret, cumpara cu 5 lei mai ieftin si apoi plange peste tot ca nu ii face nimeni garantia.

    Criteriile de selectie ale unui furnizor ar trebui sa fie altele: consultanta oferita, serviciile pre si post vanzare, locatie, service etc. Iar in general, firmele medii sunt cele care asigura cele mai bune servicii de acest tip.

  • Reply
    John Constantine
    17/07/2009 at 1:36 PM

    eu am unu de 4 ani(atunci cand l-am luat modelul era facut de vreo 1-2 ani). o mica caramida si sunt multumit de el. mi l-a luat taica-miu de prin Asia , cred de la second, desi el zice altfel. si ptr ce ii cer eu merge. n-are camera buna, nu pot scoate pozele de pe el(no usb), de filme nici nu zic,nu are microSD, mp3 nada, dar sunt multumit de el.l-am scapat si pe jos, l-am si udat.de ce imi trebuie un mobil ultra fitos ca sa moara capra mobila a vecinului, daca vreau numai sa vb si sa trimit sms ? as ramane cu el si 10 ani de acum

  • Reply
    Black Bitch
    17/07/2009 at 2:54 PM

    Tot Nokia 3310 face legea! Ei, ce sa-i faci? Romania…

  • Reply
    Teniescu
    17/07/2009 at 3:33 PM

    E criza. Nu isi permit sa schimbe asa orice telefon stricat.

  • Reply
    adidas
    17/07/2009 at 5:02 PM

    si ieftin…si bun…

  • Reply
    Alina
    18/07/2009 at 10:34 AM

    Ma alatur si eu comentatorilor care recomanda telefoane ‘normale’ (poti vorbi, poti primi/trimite sms si bateria dureaza mult). Mobilele care fac de toate, in afara de cartofi prajiti, sunt mult mai fragile.

    De exemplu, eu am de aproape 2 ani un Nokia 6070 luat pe puncte (cativa euro, oricum) pe care l-am scapat pe jos de nenumarate ori si merge la fel ca in prima zi. Are radio si camera foto, dar folosesc extrem de rar functiile astea.

    • Reply
      andressa
      20/07/2009 at 11:38 AM

      @Alina,
      recunosc ca si eu vreau ca telefonul sa sune numai, dar cu timpul am observat ca ma ajuta sa-mi verific mailul cand sunt pe drum, sa pot deschide documente word, sa fac fotografii la rezolutie mare (altfel cum as posta eu poze cu mancarea pe care o gatesc?!). Asa ca mi-e greu sa renunt la toate astea pentru un telefon care doar suna. Desi, in acest moment, un astfel de aparat folosesc si… e ok!

  • Reply
    radu
    18/07/2009 at 2:11 PM

    dar tu n-aveai iphone?

    • Reply
      andressa
      20/07/2009 at 11:36 AM

      @radu,
      era al Testosului, l-am folosit si eu o perioada, pana m-am plictisit. Telefonul meu e altul, acum pe butuci! 🙂

  • Reply
    Aurica
    18/07/2009 at 2:23 PM

    poate-i un semn ca-ti sta mai bine fara mobil.

    • Reply
      andressa
      20/07/2009 at 11:36 AM

      @aurica,
      da, ai dreptate. Imi sta bine amish! 🙂

  • Reply
    Râzi Mă
    18/07/2009 at 11:51 PM

    Buna, te rog frumos daca se poate sa ma ajuti si pe mine cu un link exchange ? Mersi ! 🙂

  • Reply
    Mugur
    19/07/2009 at 12:25 PM

    Dupa mai bine de 3 ai in care m-am lovit zilnic de probleme similare, iti pot spune de la inceput ca nu este neaparat vina MarketOnline.
    Nici prin gand nu imi trece sa apar magazinul, nu mai am de ceva timp nici o implicare efectiva in el. Daca eram inca acolo, m-as fi certat cu service-ul intrucat (din ce ai povestit tu) pari a avea dreptate. Si s-ar fi rezolvat, ca multe alte sute de situatii similare.
    Problemele apar atunci cand un magazin (online sau offline) vinde un produs, iar service-ul este asigurat de importator sau producator. Desi NU ARE NICI UN SUPORT LEGAL (legea spune ca vanzatorul trebuie sa iti ofere garantia), sistemul este folosit cvasi-unanim in Romania si de aici numai belele.
    Este evident ca pe cei de la service o sa-i doara la basca de parerea clientilor, ei oricum nu vand, nu au nume si brand de stricat, sunt niste importatori anonimi.
    Ce ai putea face:
    1. trimite telefonul la Marketonline cu o copie dupa facutura si o adresa scrisa prin care ceri inlocuirea pentru lipsa de conformitate (nu ai nevoie de garantie, dar ar fi bine sa pui telefonul in cutia lui si cu accesorii daca le mai ai)
    2. dupa fix 15 zile daca nu iti raspund, sau a doua zi daca iti raspund negativ, pune un mail de reclamatie la ANPC (preferabil e sa faci 2, una pe OPC Bucuresti si una pe ANPC) – asta daca telefonul este luat pe persoana fizica si daca zgarietura aia nu e o mare gaura, fiind vizibil ca telefonul a cazut in cap de la mare distanta.
    p.s.: super dragut mesajul catre Ionut, eram langa el la Marketing247 cand l-a primit, de asta am si raspuns aici 🙂

  • Reply
    Pandele
    19/07/2009 at 12:40 PM

    Andressa, ceea ce ti s-a intimplat e o adevarata tragedie si iti multumim ca ai avut curajul de a ne impartasi experienta ta traumatizanta. Cred ca nimeni n-ar trebui sa indure ce-ai avut tu de indurat: sa ti se refuze service-ul gratuit… sa fii nevoita sa mergi la capatul pamintului ca sa-ti recuperezi mobilul… si ce e mai grav, sa faci slalom printre muncitori si placi de gresie in Bucurestii Noi… e atroce! Vreau sa stii ca noi, cititorii si fanii tai, sintem alaturi de tine in aceste momente grele. Poti conta pe sprijinul nostru moral. Ne rugam pentru tine. Fii tare, Andressa!

    • Reply
      andressa
      20/07/2009 at 11:35 AM

      @Pandele,
      nu era o chestiune de curaj, ci mai degraba de chef. Cheers!

  • Reply
    anonim
    19/07/2009 at 3:31 PM

    http://mesaje-pentru-ex.blogspot.com/ dacă ai ceva de spus unei foste iubiri. sunt anonime.

  • Reply
    Alter Ego Blog
    20/07/2009 at 3:27 PM

    Pe de-o parte te invidiez ca ai “scapat” o perioada de mobil, pe de alta parte nu inteleg cum a fost garantia de doar 11 luni ca eu am cumparat anul aceasta un Samsung si am primit garantie oficiala 24 de luni…

  • Reply
    andressa
    20/07/2009 at 3:58 PM

    Alter Ego Blog,
    garantia era de 24 de luni, dar daca la service s-a constatat ca avea zgarieturi garantia a fost anulata pe motiv de “socuri mecanice”. Adica tu poti sa ai garantie si 240 de luni, daca dupa o luna service-ul considera ca nu ai indeplinit conditiile de pastrare a garantiei, ea este anulata.
    De fapt, asta a fost o lectie importanta de invatat. Acum cand imi trebuie anumite servicii sau produse ma interesez mult mai bine despre prestator, mai ales despre ce se intampla daca am o problema. Cei care te lasa balta, cu produsul defect in brate, sunt de evitat!

    Ma rog, asta e! 🙂

  • Reply
    cristina
    21/07/2009 at 11:00 PM

    Majoritatea telefoanelor Samsung sunt varza, parerea mea. Am avut si eu un Samsung si dupa numai 3 luni de la achizitionare nu stiam cum sa scap de el. Muzica se auzea extrem de incet, cand primeam un apel nici nu mai vorbesc ca de-abea se auzea ca suna, iar bateria nu ma tinea mai mult de 2 zile decat daca il inchideam o perioada si atunci rezista ceva mai mult. De cum am scapat de el mi-am promis sa nu-mi mai dau niciodata banii pe un Samsung oricat de bine ar arata la exterior!

  • Reply
    Alter Ego Blog
    22/07/2009 at 9:09 AM

    Pai aceasta e nesimtire curata… dar probabil depinde si de unde e cumparat telefonul… eu am distrus un telefon aflat in garantie pentru ca am schimbat SIM-ul in timp ce era pus la incarcat (era clar vina mea) si cu toate ca n-aveam nici o speranta telefonul mi-a fost inlocuit ca nu mai aveau ce repara… in plus pe toata perioada cat a fost telefonul in service am primit un telefon in schimb ca sa nu raman pe uscat (dar alt model)…

    Eu cred ca tu esti o mare ghinionista…

  • Reply
    Alter Ego Blog
    22/07/2009 at 9:12 AM

    Revin cu o completare care mi-a scapat: legislatia romana referitoare la garantie spune ca produsul poate fi inlocuit daca cei de la service spun ca nu poate fi reparat sau daca in decurs de 12 luni produsul a suferit maxim 3 intrari in service…

  • Reply
    George Hari Popescu
    24/07/2009 at 9:14 AM

    Hai că ăia de la Marketonline au respectat legislaţia în domeniu cînd ţi-au zis ce ţi-au zis. Am cumpărat de 3 ori de la ei şi n-au fost probleme.

    Am stat şi eu în Bucureştii noi, dar n-aş fi dus telefonul la reparat acolo 🙂

    Există două modele de telefoane în lume: Nokia şi celelalte. Am un Nokia E61i de vreo 2-3 ani. Ditamai ecranul, a căzut de vreo 5 ori, l-am stropit cu vin şi l-am ţinut în praf. E ca virgin, are o fff mică zgîrietură pe ecran care nu se observă decît cu mare atenţie.

  • Reply
    andressa
    24/07/2009 at 12:02 PM

    @George Hari Popescu,
    eu n-am zis ca nu au respectat legislatia, ci ca sunt foarte nemultumita. Adica poti spune si ca nu au gresit cu nimic, dar nici nu m-au ajutat deloc… In timp ce alte firme, desi nu am cumparat telefonul de la ei, dar il comercializeaza, s-au oferit sa ma ajute cand le-am scris un email si le-am povestit ce probleme am.

  • Reply
    Dojo
    24/07/2009 at 7:34 PM

    Eu am avut un Samsung vreo 4 ani, un LG Chocolat 3 si acum am un LG “Cookie” de neste luni. Nu stiu cum e la altii, dar au fost telefoane absolut ok.

    Divagam insa ..

    In ceea ce ii priveste pe astia, sunt sincer SOCATA. Cum mama ei de treaba sa fie zgariat putin si sa nu imi repari obiectul? Mai ales daca ai platit garantie extinsa?

    Eu am fost cu 3 luni intarziere cu masina in revizia de un an si, desi puteau sa imi bage garantia pe gat, au inghitit in sec, mi-au spus sa vin la anu’ mai din timp (mai ales ca expira atunci si e bine sa nu intarzii, in caz ca doresc sa fac reparatii pana atunci si sa ma incadrez). Si vorbim de o masina, la care reparatiile in garantie (daca mi se “scoala” mie ca nu e ceva OK) costa sensibil mai mult decat rascheta aia de telefon.

    Sunt clar nesimtiti. Poate reusesti ceva cu OPC-ul,sincer iti tin pumnii.

    Cu toate ca “vehiculez” sute bune de euro in fiecare luna pe net vanzand si cumparand tot felul de produse si servicii, din astea “bulectronice’ de la romanii nostri verzi ca bradul sincer nu indraznesc sa cumpar. Pentru ca, si de la magazinul din orasul meu, unde pot sparge eventual vreo vitrina la nervi, am sanse sa mi-o “traga” careva. La ce sa ma astept de la unii care sunt in cuca macaii fata de mine (nu sunt din Capitala).

    BAFTA maxima deci …

  • Reply
    ddunia
    25/07/2009 at 4:23 PM

    O, Doamne, ce karma aiurea am si eu cand vine vorba de telefoane, in 6 luni am schimbat 2 telefoane!
    Poate e un semn sa renunt la telefon mobil 🙂

  • Reply
    ipo
    29/07/2009 at 5:16 PM

    Sfat: incearca sa bagi alt sim in el (al unui prieten, sa spunem) si vezi dc nu se rezolva problemele. Ma gandesc ca aia ca-ti da telefon inchis plus eroarea cu memory full ar trebui sa fie legate de sim. A, aia cu sms-urile tine de o setare a locului de stocare a sms-urilor. Cand se umple sim-ul daca e setat OK artrebui sa inceapa sa salveze mesajele pe tel. Dar tot iti da de vreo cateva ori eroarea asia (avertisment, ce-o fi), a patit-o nevasta-mea acum vreo 3 ani tot cu un Samsung, dar nu-mi aduc aminte exact cum am rezolvat. Anyway, fa testul cu SIM-ul.

  • Leave a Reply