Despre Internetics, cand vine vorba, rar, ce-i drept, am de zis intai un lucru: ca m-au inscris anul trecut in concursul lor la bloguri fara voia mea.
M-am apucat sa completez formularul de inscriere la bloguri cu andressa.ro ca sa vad despre ce e vorba, am scris mai mult balarii, ca sa ii spun apoi Flaviei, colegei mele de la Overheard, despre ce e vorba si daca ar merita sa ne inscriem cu proiectul nostru. Nu am finalizat inscrierea, i-am si transmis Flaviei ca nu merita pentru ca e pe bani inscrierea (iar atunci nu am fi facut sacrificii pentru proiect), si totusi m-am trezit inscrisa in concurs. Ca si cum mi-as face cont la nu-stiu-ce site si aia ar publica ce am salvat eu acolo, in contul meu. Nu se face!
Eu inteleg ca nu au avut concurenti, au fost trei in total, cu mine cu tot, inscrisa impotriva vointei mele, dar chiar asa? Mi-au mai si trimis mailuri anul asta (doar am ramas in baza lor de date): n-au decat sa ma inscrie ei daca tin neaparat, mai au formularul de anul trecut, sunt sigura. Mai ales cu blogul asta nu ma inscriu!! Poate cu celelalte proiecte mai era o sansa, dar a fost spulberata de acel eveniment.
Trecand peste aceasta experienta neplacuta, am urmatoarea remarca de facut organizatorilor de concurs: cum adica sunt in juriu oameni de la firme care au inscris proiecte?
Ma uit, ca o necunoscatoare ce sunt, la, sa zicem, web promo sau web space. Pai, si ce vad? In juriu persoana de la Webstyler, in concurs proiect de la Webstyler. In juriu om de la MPI, in concurs proiect de la MPI. In juriu om de la Greenpixel, in concurs proiect de la GreenPixel. In juriu om de la Leo Burnet, in concurs proiect de la ILeo.
Ca la Olimpiada, se vor abtine cei de la firma X cand se jurizeaza firma X? O sa imi spuneti ca exista criterii de jurizare?
Dar nu sunt totusi aceste firme printre putinele care au proiecte remarcabile, cu sanse mari in concurs? …Nu cumva isi vor imparti in mod fratern premiile? Nu se va negocia? Asta imi spune instinctul de om care nu are nici o treaba cu domeniul (afara de faptului ca folosesc google si stiu ce e un iframe…).
Mi se pare ca un concrus cu asemenea componenta a juriului nu are nici un pic de credibilitate. Adica, il si vad pe Gigel de la la megafirma Y spunand: “Da, eu votez pentru proiectul w, mult mai bun decat al firmei mele, Y…”
Tot respectul pentru cei din juriu, profesionisti, unii imi sunt chiar prieteni, tot respectul pentru proiectele inscrise, multe ma impresioneaza, totusi – le transmit organizatorilor – e ca si cum i-ai spune mamei mele sa ma jurizeze pe mine la Miss World. Pe pariu ca ies cea mai frumoasa indiferent de concurenta??
ps: am lasat comentariile deschise, am pus totusi intrebari…
Kit
11/10/2007 at 10:04 AMCum e cu prezumtia de nevinovatie? 🙂
Uite, am jurizat in mai multi ani la Internetics (uneori avand legatura cu entry-uri din concurs) si pot spune urmatoarele:
– conflictele de interese se declarau de la inceput,
– juratul aflat in conflict nu vota in cazurile specificate,
– intregul procesul era auditat de catre Gallup.
zmagoo
11/10/2007 at 10:15 AME prima oara cand cineva face ceva impotriva dorintei tale, sau fara sa tino cont de ea? Mai ale pe net.
Irina
11/10/2007 at 10:21 AMBuna, Andreea,
Am mai vorbit cu ocazia proiectului nostru Adopta un ONG (Gala Societatii Civile).
Imi pare rau pentru experienta ta de anul trecut la Internetics. Oricum, daca vrei sa te dezabonezi de la newsletterul Internetics o poti face atat tu, cat si noi daca ne ceri acest lucru.
Legat de observatiile tale despre juriul care are si lucrari inscrise in competitie, este de precizat ca asa cum se intampla si la Effie, de exemplu, membrii juriului care se afla intr-o situatie de conflict de interese nu pot juriza sectiunile de concurs unde sunt si participanti. In felul acesta, se evita situatiile despre care vorbeai tu.
Eu sper sa ne vedem la seminariile sau la Gala de premiere Internetics de anul acesta si putem vorbi mai pe larg 🙂
TwoTimesBaby
11/10/2007 at 10:55 AMnu ai fost singura care s-a inscris fara bani(si fara voie).
Uite si domnul de aici la fel:
http://www.filipcte.ro/10-10-2007/de-ce-apar-la-internetics/
Pe de alta parte, cine imparte parte isi face.
doar stiai ca nu e pe bune concursul.. ( vezi cazul avocatnet)
friendly frog
11/10/2007 at 1:27 PMAs fi vrut sa comentez cu “de ce ne mai miram”. Dar nu. E bine ca ne miram. Asa ramanem alive and kicking. 🙂
someone
11/10/2007 at 1:30 PMandressa, off-topic: şi aveai un user pe yahoo cu ceva cu pisici?
roxana
11/10/2007 at 2:17 PMKit are dreptate.
Asa cum s-a facut si in anii trecuti se va face si anul acesta: unde exista potentiale conflicte de interese persoana din juriu susceptibila de asa ceva nu va juriza subsectiunea unde este inscrisa lucrarea cu pricina.
Tocmai am confirmat acest lucru astazi cu organizatorii Internetics.
andressa
11/10/2007 at 2:42 PMvlad,
daaaaaaaaaa. 🙂
andressa
11/10/2007 at 2:43 PMkit si roxana,
inteleg ca asta se presupune, dati-mi voie sa ma indoiesc ca traim intr-o lume atat de buna incat sa nu existe interese la mijloc. chiar daca se abtine un membru al juriului de la vot, cand vine randul celorlalti sa se abtina se poate returna un favor, in mod fratern… Jucatorii importanti au membri in juriu. Macar daca ar avea toti concurentii repreznetanti acolo.
De fapt asta e problema concursului, nu ca nu exista reguli, ci ca si un necunoscator se poate indoi de respectarea lor.
Ionut
11/10/2007 at 3:03 PMEu unul nu am o problema majora cu chestia asta. Pentru simplul motivul ca oamenii capabili sa jurizeze sunt aceeasi cu oamenii din industrie, deci oamenii care au si proiecte.
Sigur ca s-ar fi putut aduce in juriu niste oameni impartiali, din industria parizerului, dar cat de relevanta ar fi fost atunci jurizarea?
Asta este, suntem putin, ne lovim unii de altii, suntem in acelasi timp arbitri, jucatori si suporteri. Tara mica, festivaluri, dupa buget, putine si fara icre negre.
Plus ca daca nu castigam nimic, putem sa dam vina pe jurizarea partinitoare :-)) This excuse rocks !!
Irina
11/10/2007 at 4:00 PMNumai necunoscatorii se pot indoi de respectarea regulilor.
Juriul Internetics de anul acesta a fost alcatuit impreuna cu Asociatia IAB Romania, toti juratii fiind recomandati si sustinuti de oameni din intreaga industrie.
Daca pui la indoiala un astfel de juriu, sunt curioasa ce juriu ti s-ar fi parut mai adecvat.
andressa
11/10/2007 at 4:02 PMOamenii sunt foarte competenti desigur, dar au proiecte in concurs.
As fi avut incredere in oameni care nu au proiecte in concurs. Iar credibilitate trebuie sa ai de la prima vedere, chiar si omul de pe strada sa inteleaga, fara sa fie mare internaut, ca juriul nu are treaba cu lucrarile inscrise.
Si oi fi eu necunoscatoare , dar stiu oameni din industrie care sunt de acord cu mine.
andressa
11/10/2007 at 5:04 PMIonut,
da, de acord. 🙂 Si daca te plangi acum de juriu, dupa aia poti spune ca s-au razbunat! :))
si sunt de acord si ca sunt oameni putini in industrie, nu zic sa vina mihaela radulescu in juriu 😛 , dar macar sa aiba toata lumea un membru in juriu atunci. daca numai unii concurenti au oameni in juriu, se poate spune ca isi vor imparti premiile intre ei.
Ionut
11/10/2007 at 5:23 PMNow, that you’ve mentioned it… Nu ne-a intrebat nimeni daca vrem sa avem om in juriu. Damn it! I feel a great disturbance in the Force!
taniquetil
11/10/2007 at 6:55 PMeurovision all over again:)