Daca mai vad o reclama la pensii private, voi sodomiza televizorul.
Nu mai suport. Si – bomboana pe coliva – Mihaela Radulescu face reclama la pensii private. Can it get any worse than that? Ziua in care a aparut pe prima pagina a “Cotidianului” nu a fost o zi buna. Reclama la detergent, sampon, ulei, da premii, ia premii, pozeaza nud si cu textila, prezinta emisiuni interminabile. O vad atat de des ca, vorba lui Badea, simt nevoia sa divortez! Mihaela, lasa-ne!!!
Nu mai vreau sa aud ca imbatranesc, deja m-au enervat aia cu creme antirid pentru adolescente pentru ca “de la acea varsta celulele isi pierd elasticitatea…” – de la acea varsta fetele isi pierd virginitatea, oameni buni, lasati-le cu colagenul vostru!!
Mie imi plac reclamele, in genere. La cinema urmaresc reclamele cu acelasi interes cu care vad si filmul de dupa. Asta daca nu ma duc des, ca le invat pe de rost. Daca ma duc mai rar, nu prea le stiu si imi place sa le descopar. Ele trebuie sa fie interesante, ca un banc sau ca un film foarte scurt. Ca sa-mi placa, trebuie sa aiba o mica poveste, o poanta sau la impresie artistica sa ia puncte multe.
La TV, reclamele (indiferent de produs) sunt pline de aceleasi personaje obosite. “Oameni obisnuiti” – precum detergentul. Daca o treime din reclame sunt despre pensii private acum, o alta treime sunt despre bere, iar acestea din urma ne arata numai “gasca” si “baieti la bere”.
Eu inteleg ca berea se consuma “in grup”, dar as vrea sa mai vad si altceva. Nu doar prieteni de nedespartit si invariabil o “glumita” (nereusita). Cred ca cea mai reusita poanta este aia cu “Ce ne facem ca Uniunea Europeana a zis ca avem nevoie de 4 metri patrati de gradina pentru fiecare gaina?” si raspunsul “Facem cotete supraetajate”. Va dati seama cum sunt celelalte poante de la reclame la bere, daca asta e reusita??
Reclamele TV ne arata o Romanie care-si loganuri, bea bere si merge des la banca. Bleah! Vreau si eu ceva aspirational, reclame in care se intampla si altceva, apar si altfel de oameni, nu numai obositii astia care au nevoie de credite si beau bere la pet. Om fi asa, nu vreau sa aud teorii despre publicitate, pur si simplu as vrea sa vad altceva in reclame, sa ma simt si eu bine cand mi se baga pe gat un spot in mijlocul filmului.
Ma simt neglijata. Fac parte dintr-o categorie sociala complet neinteresanta pentru vanzatorii de… orice. Parerea mea nu conteaza. Eu nu sunt… Dorel. Ala care acum isi ia credit sa-si ia casa, logan si bere de 3 litri. Si invariabil o place pe Mihaela Radulescu. Numai asa imi explic aceasta incompatibilitate cu oferta de reclame si gusturile mele.
Pe graficele lor, eu sunt aia care nu sta la televizor. Dupa varsta, venit si educatie se calculeaza ca eu nu ma uit la televizor niciodata (ci merg la sala, petrec sau lucrez pana la ora 23) ca atare nu contez. Fir-ati voi sa fiti. Aveti dreptate. Ma uit rar.
Dar atunci cand ma uit, nu vreau sa vad reclame obosite cu personaje obosite! Si niciodata – dar niciodata – pe Mihaela Radulescu!!
****
Campania blogvertising in luna septembrie. Aragaz
40 Comments
electric
20/09/2007 at 11:07 AM“Vreau si eu ceva aspirational, reclame in care se intampla si altceva, apar si altfel de oameni, nu numai obositii astia care au nevoie de credite si beau bere la pet.”
Adevarul este ca nu am mai vazut de multa vreme la TV campanii de imagine “aspirationale” . Erau niste ani in care cel putin operatorii de tel. mobila ne provocau spre o lume mai buna. Unele dintre ele aratau o lume in care toti vedeau viata in roz, dar totusi…
dana
20/09/2007 at 12:14 PMsi market online e unicul de 7 stele?? Reclamele sunt pentru oameni mediocri care nu vad decat ceea ce sunt presati sa vada. Nu pot face alegeri deoarece nu isi bad capul sa compare si sa se informeze. Cred ca te lasi luata de val. Daca vrei sa contezi pt niste oameni cu ceva minte mai citeste o data ce ai scris. Ca o sa ramai doar la favorites-urile celor care nu conteaza. Ai totusi ceva luciditate.
Alex
20/09/2007 at 12:25 PMscuze, dar berea la 3 L e Heineken, deci nu si-o permite orice Dorel
Dan
20/09/2007 at 12:29 PMAndressa, am ajuns intamplator pe blog/site-ul tau si… mi-a placut mult pentru cine scrii 🙂
Glumesc, bineinteles.
Dar faptul ca mi-a placut ce scrii nu e (chiar) gluma.
Sa incep cu cine-mi place sau cu cine nu-mi place?
Ah, era sa uit, pana sa citesc blog-ul tau credeam ca toata aceasta nebunie a blog-urilor e o prostie. In afara de cateva strict specializate in domeniul meu de interes, altele nu citesc. Apropo’, cum de ai site-ul tau?
Sa revin, imi place blogul tau.
te rog sa nu te mai uiti la tv, sa nu mai citesti stirile politice (poate doar strictul necesar, sa afli cine mai e la guvernare, ministru etc) si ai sa vezi lumea cu alti ochi.
Crede-ma, pare de necrezut, dar am deventi mult mai bun, mai calm, mai atent la ceea e cu adevarat important in viata de cand nu mai sunt in mijlocul evenimentelor.
Vorba unui ziarist din COtidianul care, cu luni in urma zicea cam asa: ‘daca nu va uitati la tv cateva luni (ani, zic eu) si reveniti, nu pierdeti nimic, veti gasi aceleasi figuri, comentatori, politicieni, moderatori, vedete… neschimbati…”
Doamne, cata dreptate a avut!
Citeste o carte, mergi in parc, iesi cu prietenii… bea un ceai, o cafea, ia o prajitura…
Succes!
Catalin
20/09/2007 at 12:50 PMDana, nu cred ca reclamele trebuie sa fie neaparat o prostie. Sunt tone de reclame foarte tari. De exemplu acum imi vine in cap cea cu Anthony Hopkins (Big – http://www.youtube.com/watch?v=DODkBWJFt74) sau filmusoarele la BMW facute de super regizori cu superdistributie).
Din contra, fiecare medium de exprimare poate avea produse bune si produse mediocre. Tocmai pentru ca exista posibilitatea unor reclame bune trebuie sa ne revoltam cand vedem prostii peste prostii la televizor.
Mai ales ca efortul de productie este cam acelasi.
xxx
20/09/2007 at 1:00 PMvoi va bateti capul de reclame? eu a fi curios sa aflu cum o se deruleze actiunea in cazul in care andressa va mai vedea o reclama la pensii private. si sigur o sa mai vada, ca de abia au inceput astia ;)) hihihihi
finalone
20/09/2007 at 1:42 PMmediocritatea n-o sa paraseasca romanica prea repede, mai ales la tv. – so get used to it!
In afara de ignoranta n-ai alta solutie..
dana
20/09/2007 at 2:25 PMpai nu eu ci andreea ar trebui sa se obisnuiasca. da, stiu ca nu toate sunt o prostie, le-am vazut si pe alea la bmw. o apreciez pe alocuri, dar pare cam dusa de valul aplauzelor celor care vor si ei sa se faca cunoscuti. nu gandeste negandite si plictiseste cand insista pe ceva comun. Mihaela Radulescu e un brand bun, spune ce trebuie si nu creeaza nici ea controverse serioase. Pai cine sa fie mai aspirationala decat ea – mama, sotie, regizoare, sare si la orice actiune caritabila, a facut vreo 40 000 de euro donatii. Ii plac si sporturile extreme, calatoreste blah, blah, blah. Cica si-ar fi dat foc la o geanta de 800 de euro. Pt ecologie. La aia Hermes trebuia. Nu ca ar fi asa urate. Dar sunt prea de snobi.
Dar “ceva bun” de cine este apreciat?
Si totusi in reclama de la ING nu este Andreea ?? Aia cu baiatu ala dintr-o telenovela.
dana
20/09/2007 at 2:39 PMca sa vezi si greu sa crezi:
http://www.evz.ro/categ.php?catid=14. citeam si eu fara vreo itentie. si la ce capitol …lifestyle. e in trend.
Cristi
20/09/2007 at 2:45 PMDaca tot suntem la capitolul reclame, incearca “Surfer” de la Guinness: http://www.youtube.com/watch?v=nAk2wUkmguk
Sunt si multe reclame romanesti bune, din pacate inovatia apare mai greu. Recomandarea lui Catalin este foarte reusita. Vezi, inca mai exista speranta 🙂
andressa
20/09/2007 at 4:13 PMnu am aparut in nici o reclama :))
dana
20/09/2007 at 4:43 PMnu vroiam sa te jignesc ci mi se parea cam ciudat comentariul la asigurari. fetele astea de fac reclama la pantene amintesc dement ca il folosesc desi este evident adevarul.
oricum asta cu reclamele idioate intra la categoria “n-ai ce-i face”, schimba postu. nu din rautate zic – i-ai uitat pe astia de la telefonie mobila care isi faceau reclama la celelalte servicii atunci cand to sunai la un numar care avea un scop precis ca de ex incarcarea cartelei cuiva de pe abonamentul tau(par ca s-au potolit). poate ca nu am citit eu totul de pe blog. sperante mai sunt, oameni sa fie. pai cine sa le aprecieze. tot wwwaaaaaazzup le bucura “sufletu”, ca ma intristez acum. si de fapt n-ai cum sa schimbi postu ca o campanie din pacate da navala peste tot.
ce vroiam sa zic.. blogurile sunt prea pline de truisme si cine ar avea timp de truisme..?
Mihai
20/09/2007 at 6:47 PM… dar se fac reclame si la prezervative
Keos
20/09/2007 at 8:59 PM“Can it get any worse than that?”
Da, putea fi Andreea Marin.
xxx
20/09/2007 at 10:24 PMsau si mai rau…reclame cu gigi becali…vanzand detergent sau bere
ionutz
20/09/2007 at 11:29 PMTV .. Cui ii trebuie asa ceva?
Revenind ontopic, tinand cont ca oamenii de publicitate sunt selectati prin orice mijloace decat cele obiective, nu cred ca ar trebui sa te mire calitatea reclamelor.
Si hmm .. daca tinem cont si de targetul uman … Cine ar mai putea sa bea unirea decat dorel ?
Marcus
20/09/2007 at 11:51 PMSoooper post, sa nu se mai dea reclame obosite!! Huoo
Daca veti reclame rezonabile, poftiti:
http://www.youtube.com/watch?v=LuSBCIV1zuQ – reclama Fight for Kisses de la Wilkinson … una dintre cele mai bune productii ale anului 2007.
Andre, sa imi zici cum iti place ? 🙂 Enjoy
dana
21/09/2007 at 5:44 AMPai Gigi vrea sa cante cu … Andra. http://www.prosport.ro/index.php?section=articole&screen=index&id=58032
diana
21/09/2007 at 10:20 AMcand am ajuns la ultimul comment am inceput sa rad cel mai tare!
finalone
21/09/2007 at 11:03 AM@dana: pai eu andreei (adica andressei) ii spuneam.. 😛
Reclame gen Surfer n-o sa vedem prea curand si prea des pe la noi .
Sunt prea subtile si prea putin ostentative pentru majoritatea – ca de fapt asta e targetul vanat de toti..
Si daca ar aparea n-ar fi intelese de multi si ar fi automat categorisite ca “de nisa” si ineficiente..
boo
21/09/2007 at 1:15 PMmie imi place reclama la ing, cu tara ing. imaginile sunt superbe.
Marcus
21/09/2007 at 1:35 PM@diana: Dar de ce ai ras tu “cel mai tare ?” De comment sau de reclama ?
andressa
21/09/2007 at 5:04 PMboo,
la reclama cu tara ING, cand te intreaba aia care e tara cu oameni fara griji, eu raspund serios de pe canapea. “Elvetia? Austria?” :))
Alexx
21/09/2007 at 5:20 PM🙂 Si Elvetia si Austria sunt tari extrem de placute ochiului, insa sunt moartea pasiunii. Plictisitoare pana la sinucidere…apropo, au si ei acolo reclame la tot felul de banalitati, la fel de stupid facute ca si la noi…In schimb, cred ca tu te-ai plictisi acolo, Andressa, tocmai pentru ca pana si pedofilii lor sunt mai plicticosi decat ai nostri…
boo
21/09/2007 at 5:58 PM=))) de fapt cred ca e suedia.
nu cred c-am auzit textul, ca sa fiu sincera 🙂
unuzero
21/09/2007 at 8:21 PM🙂
eu vad in felul urmator problema.
ce vina are agentia de publicitate cand clientul accepta orice prostie. ex: dorel ar fi mers 3 luni…dar acum sarbatoresc 5 ani!!!!
doamna care face reclama la Bonux!!! pana cand???? sa inteleg ca o vom vedea bunica, si cu o multime de nepotei pe langa funia de rufe?
iar Mihaela este un produs al TV ului. ea raspunde la tot ce isi doreste privitorul de tv. eu cred ca ea este ok ca imagine…..intrebarea mea este: Mihaela o avea pensie privata la firma careia ii face reclama?
Doina
21/09/2007 at 10:29 PMeu mai am o reclamă ”favorită” : aia la Hochland, cu cei doi copii între care rolurile sunt foarte bine definite- ea vine cu sanvișuri, el are bicicletă.astfel copiii noștri vor ști de mici că femeia face mâncare și bărbatul conduce mașina.
oricum, dintre reclamele asta cu pensii private cred că asta cu Mihaela Rădulescu e cea mai reușită – concept bun (chiar și una ca Mihaela Rădulescu care arată bine, are bani, va îmbătrâni și va avea nevoie de pensie), brandu MR care susține un brand relativ nou pentru România.
asklepios cuceritorul
21/09/2007 at 11:06 PMError alert. Chiar in propozitia cea mai buna ai scapat un dezacord: “Fac parte dintr-o categorie sociala complet NEINTERESANTE pentru vanzatorii”. Cu propozitia asta trebuia sa incepi si cu prima ar fi trebuit sa termini. Problema mea: intre vinzatori de orice, ii incluzi sau nu pe Liiceanu & comp?
Dragos
22/09/2007 at 1:16 AMA trecut asa mult de cand nu am mai citit blogurile! Si eu am fost deranjat de reclamele la asigurari.
Ziua incepuse chiar bine, cumparasem multe carti … vreo 3 si nu era decat 10:00 am.
Pana furnizorul de asigurari … nu persoana …. nu mai pleca.
andressa
22/09/2007 at 2:55 PMasklepios,
mersi. corectez acum.
cat despre sugestiile pentru argumentare, eu asa am simtit sa va povestesc.
intrebarea ta: prin vanzatorii de orice ma refeream la companiile care isi fac multa reclama la TV in aceasta perioada. Ele vizeaza mai ales un anumit segment de populatie pentru care veniturile au crescut.
Narcotourist
22/09/2007 at 3:26 PM“Every commercial that comes on TV is a prescription drug ad.
I can’t watch TV for four minutes without thinking I have five serious diseases.
Like: “Do you ever wake up tired in the morning?”
Oh my god I have this, write this down. Whatever it is, I have it.
Half the time I don’t even know what the commercial is:
people running in fields or flying kites or swimming in the ocean.
I’m like that is the greatest disease ever. How do you get that?
That disease comes with a hot chick and a puppy.”-Lazyboy Tv
Alexx
24/09/2007 at 7:12 AMAndressa,mai scrie si tu ceva in care chiar crezi, mai lasa reclamele pt “amicii” care vor sa faca un ban cinstit…
silviu
24/09/2007 at 5:03 PMReclamele pentru pensii m-au speriat si pe mine. Ar fi bine sa nu imbatranesc, pentru ca tabloul este sumbru: poti sa ajungi cersetor (reclama ING) sau tembel (alte reclame) pentru ca nu trebuie sa mai gandesti la viitor, ii lasi pe ei sa faca asta, cel putin asa esti sfatuit. Ca si cum viitorul meu este format numai dintr-o amarata de pensie.
Iar reclama cu Mihaela Radulescu este sinistra: ce legatura are ea cu batranetea mea (am 28 ani), ea o sa fie atunci o baba care ma indoiec ca va trai din pensie stupizilor de la Aviva. Apropo, nu era mai bine sa ne arate ca a semnat cu ei? Ca asa, pe degete pot sa numar si eu, cum face ea in reclama…
danmesser
24/09/2007 at 5:18 PMcommercial update: vocea lui Ţopescu în reclama la Garnier Fructis (şampon)…
wtf? 🙂
andressa
24/09/2007 at 5:24 PMtrue.
Lucian
24/09/2007 at 8:06 PMSa inteleg o doza de frustrare feminina refulata in legatura cu M. Radulescu? 😀
Diana
27/09/2007 at 1:27 PMhaha mihaela radulescu este PESTE TOT. imagineaza-ti ce fata am facut cand am vazut-o marti pe scena ateneului introducand filarmonica de la scala. 🙂
Tara
04/10/2007 at 6:01 PMPrea multa Mihaela pentru mine. Cred ca a aparut vara asta pe toate revistele, sigur a bifat si “Gradina mea” sau “Strunguri si Pompe”! Chiar nu s-a auzit in
Romania de overexposure si de pauza de imagine?? Toate ca toate, dar i-ai citit cartea? Pentru mine a fost o lectura delicioasa. Da, alea doua ore jumate am ras aproape incontinuu, alternand cu momente de uimire sincera in fata prea minunatiei doamnei. Pe bune, how highly can you think of yourself?? Imbrasisez pasiunea cu care o urasti pe madam buna-la-toate-atotstiutoare etc. Am zis! 🙂
andressa
04/10/2007 at 6:09 PMTara,
mersi pentru intelegere. 🙂
Aparent nimeni nu a auzit de overexposure la noi, cum spuneai.
Nu i-am citit cartea… Chiar merita? 🙂
Tara
09/10/2007 at 8:32 PMMerita citita daca vrei sa te distrezi. O lectura usoara, mai exact o culegere de articole publicate in Elle. Femeia se divinizeaza si este destul de patetica pe alocuri, in incercarile ei de a se da drept cunoscatoare in orice domeniu 🙂 Asa ca, daca ai vreun mister in viata, daca iti mai pui vreo intrebare la care nici filosofii nu au gasit vreodata raspuns, cauta-i cartea si vei gasi explicatii la tot ceea ce te framanta. Dar fa-mi o favoare: imprumut-o, n-o cumpara :))
Hugs!