Diverse

Go, Dragos! Go, SNS! Go, Ghelir!

Azi e Gala Premiilor in eCommerce .

Daca nu stiati trebuie sa imi multumiti mie deoarece v-am deschis ochii punandu-va la curent cu un eveniment atat de important.

Pentru mine aceasta gala inseamna ca e posibil sa ia linuxistul meu preferat niste premii. Adica Dragos Manac. Stiti Ghelir? Trebuie sa castige.

De la Dragos am un dolar norocos. Acum toate fetele sunt extrem de geloase, stiu. 🙂 Hihi.

Ma duc la Gala sa le fac galerie si sa ii aplaud (pe cei de la SNS), respectiv sa arunc cu rosii in scena daca nu castiga ei. ‘Cause what friends are for: boo-ing when we lose and asking for alcohol when we win. Ok, I’m going to be late. I should run, or else Dragos will kill me and then pick up the prize. 😀

update. Sa va povestesc cum a fost…

In primul rand ma scuzati ca uitasem sa inchid comment-urile.

Hopa, a intervenit ceva! 🙂 Ma duc sa iau masa in oras, e ziua de nastere a unei prietene, scriu mai tarziu despre seara de ieri. :-*

update 2. Iata cu viata sociala m-a tinut departe de computer 24 de ore… Sa revenim.

Spuneam ca am uitat sa inchid comentariile. Pentru ca, din pacate, nu am timp nici sa citesc comentariile, cu atat mai putin sa raspund la ele, m-am hotarat sa le scot. Ca sa nu fiu ca o gazda care isi lasa invitatii de izbeliste…

Sa va povestesc de Gala. Multa lumea acolo, multi cunoscuti in industrie (chiar si pentru mine cunoscuti, desi eu fusesem invitata ca “blogger” si nu vand nimic online – deocamdata!). Madalin Matica, Claudiu Gamulescu, Dragos Dehelean, Liviu Taloi, Vladimir Oane, Andreea Stan, Bobby Voicu… Andrei Radu a fost o gazda excelenta. Si un bun vorbitor.

Ii invidiam pe oamenii aia pentru ca au un eveniment la care se pot intalni la o discutie fata in fata, chiar daca nu se inscrisesera in competitie actori importanti pe piata (de exemplu emag). Sunt multe industrii in care profesionistii nu se aduna sa discute probleme, sa se compare intre ei.

Organizatorii, Link2Ecommerce, au facut un lucru necesar. S-a simtit asta mai ales in discutiile informale de dupa sau dinaintea evenimentului in care oamenii discutau despre afaceri sau in dezbaterea ce s-a inchegat cand Liviu Taloi raspundea la intrebari. Oamenii voiau sa discute niste probleme.

Eu imi recunosc limitele. Singura mea experienta cu platitul online a fost cand am donat bani unui ONG prin Donatii Online. Plus am comandat online carti, dar am platit la posta. Si nu am nici o afacere. Am observat deci mersul Galei cu ochi de necunoscator. Am anumite nelamuriri ce s-ar putea sa fie copilaresti.

De exemplu, mi-e greu sa inteleg de ce la o Gala pentru comert electronic s-a udat 12 premii (sau 11 sau 14, acelasi lucru pentru mine) pentru banci. Sigur, eu nu stiu mare lucru despre business-ul asta, dar premii ca “Banca cu cele mai putine chargeback-uri” si “Banca cu cele mai multe carduri de plata online activate” (imediat dupa premiul “banca cu cele mai multe carduri… banca cu cele mai multe tranzactii si banca cu cea mai mare valoare medie per tranzactie…) mi s-au parut ca premiile de la concursurile de frumusete de tip: Miss Buna Dispozitie, Miss Fericire, Miss Zambet si Miss Suras.

Dar poate sunt eu carcotasa, mi-era cam foame.

Nu am inteles de ce s-a prezentat si un studiu de cercetare despre folosirea platilor online in Romania, Cehia si alte tari de prin Europa Centrala si de Est. Era util, dar parca era si mai util sa afli de ce lumea are retineri in a plati cu cardul inainte de Gala, poate chiar sa aplici in strategia ta anumite informatii aflate de acolo. In fine, poate studiul era foarte nou si a fost prezentat acolo in premiera. Ceea ce e un lucru bun.

Memorabil la eveniment a fost discursul (interminabil) al consilierului guvernamental (imi scapa numele, imi cer scuze. Eugen Preotu – mi-a spus Andrei Radu cum il cheama). Discursul de tip baterea campilor deosebit de gratios a inceput cu o istorie a Europei pentru a ajunge (cred) la motivele pentru care Romania sta foarte prost la capitolul plati online.

Replica ce mi s-a parut demna de imprimat pe tricouri, cani si insigne a fost raspunsul la intrebarea de bun simt a lui Andrei Radu: Cand va fi gata sistemul de ghisee online la nivel national?

Tineti-va bine.

“Acum guvernantii se feresc sa promita lucruri, ei stiu ca oamenii sunt satui de promisiuni incalcate. Asa ca atunci cand va fi gata o sa va spunem.”

Atunci cand va fi gata o sa va spunem. Mutatis mutandis, cand o sa terminam de reparat drumurile o sa va prindeti; cand o sa creasca salariul minim o sa dam un semn… Foarte tare, frate! Cum naiba nu m-am prins pana acum??

Da, eu am aplaudat la raspunsul ala, nu fost singura.

Mai departe.

Liviu Taloi a raspuns la niste intrebari despre comisioane, pozitionare, nise, bla bla. Nu stiam ca e consultant, am aflat atunci. Repet, sunt o necunoscatoare. A fost genial un tip de la o agentie de turism care, dupa de Taloi a spus ca in turism este cerere mare de ecommerce, a spus ca la el foarte rar se plateste online si ca de obicei oamenii fac doar rezervari online si platesc la ghiseu. “Cum i-om fi gasit noi tocmai pe aia care nu platesc online?” :)) intreba el, ironic, ca raspuns la ideea ca turismul e o nisa insuficient exploatata.

Un moment savuros pentru mine a fost cand, frustrati de faptul ca romanii nu platesc online, comerciantii de fata incercau sa numeasca motivele pentru care conationalii sunt franari (adica le strica cheful). Dragos Manac a spus ca in IT&C, unde concurenta e cea mai mare pe magazine online, marja (adaosul comercial?) e foarte mic (aproximativ 2%), iar comisionul bancar este de ca 4-5%. Practic, trebuie sa scumpesti produsul ca sa accepti plata online sau sa platesti de la tine din buzunar ca sa tii pretul mic (ca sa ai clienti) si sa accepti si plata online (sa aciperi tu o parte din comisionul bancar) – ceea ce este impotriva… profitabilitatii.

Oameni din sala au spus: “Sa nu ne concentram asupra acestei probleme, nu asta e de fapt problema.” As fi fost curioasa sa aflu cum nu este asta o problema, adica ce solutie propun consulantii la faptul ca ajungi sa platesti tu ca sa vinzi, in loc sa faci bani, dar nu am aflat. Reactia de tip “Sa nu ne concentram asupra acestui aspect”, adica sa nu gandim mic, ci sa avem viziune, sa evoluam mi s-a parut plina de bune intentii, dar contraproductiva. Acest lucru mic, meschin chiar, te impiedica sa faci bani. Si atunci ce rost mai are sa ai “viziune” si ce viziune sa ai cand tu aduci bani “de acasa” ca sa faci business online?

La Dragos Manac aveti povestea asta mult mai bine explicata si argumentata. Comentati la el! 😛

Banuiesc ca vreti sa stiti castigatorii. La banci, desi nu va intereseaza cred, au castigat BRD cateva premii, RZB… Atat imi aminesc.

Magazinul anului a luat Fungift. Felicitari! (Nu am aruncat cu rosii, desi asa zisesem ca voi face daca nu ia Ghelir. Nu aveam tomate in poseta…)

Organizatorii ne-au aratat un filmulet cu oameni pusi sa cumpere online de pe magazinele inscrise in competiti. Test de usability (utilizabilitate cred ca se traduce). Eu am murit de ras pentru ca un tip trebuia sa cumpere “cos cadou relaxare”. Foarte tare.

Interesant ca juriul a fost tinut secret (adica numele celor din componenta) pentru ca nu fi tentati participantii sa incerce sa ii corupa – asa au spus organizatorii. Dupa parerea mea tine de transparenta sa spui juriul de la inceput, sa nu fie discutii. Ai puteaspune ca s-a schimbat componenta juriului pe parcurs daca nu a fost spusa de la inceput.

Ghelir nu a castigat, dar s-a situat bine in clasament dupa grila completata de juriu. Practic nu avea nici o sansa sa castige cand in grila erau criterii de tip “ordonarea produselor in pagina”, iar ghelir e un magazin de tip one product per day. Povesteam la sampania de dupa ca e ca si cum ai face un concurs de atletism in care ar putea sa se inscrie si persoane cu dizabilitati. ” “Adica ce vrei sa spui?” :))) …raspunsul lui Dragos la comparatia mea idioata.

Mi-ar fi placut sa se premieze solutiil, inovatiile, chestiile creative si revolutionare in industrie. Mai putine banci si mai multe magazine. In loc de banca cu cele mai putine chargeback-uri sa fi fost cel mai rapid curierat, cel mai bun client service, cel mai tare la usability (dupa cei care au testat site-urile).

Si mi-ar fi placut sa ia pemii si cei care au fost singurii inscrisi la o categorie de produse. De exemplu, la librarie a fost un singur inscris. Si saracul a iesit pe locul doi, vorba bancului, desi era unul singur, pentru ca nu avea cu cine sa se bata. Pai de ce a mai platit ala taxa de inscriere la un concurs daca nici macar sa piarda nu a putut (sau a pierdut la masa verde)?

Daca era magazinul meu, si mi-as deschide unul, ma gandesc de ceva vreme la asta, eu m-as fi ofticat ca nu am luat premiu din lipsa de competitie.

Cred ca ma voi si duce si la anul, daca voi mai fi invitata, ca sa vad ce s-a mai schimbat, cum merg lucrurile. Plus ca e sampanie pe gratis la final.

Si cam atat am avut de spus despre acest eveniment (vorba lui Forrest Gump).

***

Campania Blogvertising. Linkul zilei      Electronice auto

You Might Also Like

  • Diana
    28/09/2007 at 6:12 PM

    andressa, tu stii ce zici, ca vrei sa castige Ghelir? sau vb din prietenie? 🙂 dupa criteriile de jurizare pe care le-am vazut cu ochii mei, io zic sa tii pumni unor site-uri mai bine puse la punct. just a friendly advice from a sort of a geek…

  • Diana
    28/09/2007 at 6:13 PM

    nu am nimic cu ei, insa am vazut si site-uri mai bune. le-as da un premiu pt originalitate, dar nu pt design 🙂

  • Dragos
    28/09/2007 at 8:02 PM

    care originalitate? ideea e preluata.. mai ramane premiul pt aplicarea in .ro 😀

  • Maverick
    28/09/2007 at 8:33 PM

    off topic mai bine zis pt pvrevious topic..ca deh…
    Draga mea, berea TIMISOREANA nu e dejectie, e foarte buna sau nu ai baut tu bere “dejectie – burghe, noroc cald, hategna etc.”. Sau ai facut tu ceva cu gurita inaite si ti-a ramas printre dinti, iar in combinatie cu berea ti sa parut dejectie… so STFU

  • jderulurias
    29/09/2007 at 7:52 AM

    pentru posturi precum “gandurile zilei de ieri” ma gandesc ca meriti sa fi citita; e pacat ca trebuie sa fi melancolica ca sa fi atenta la forma si sa scri sincer despre ceva ce e important pentru tine.