Uncategorized

Am lansat Business TV

Am lansat proiectul Business TV.

Sa va spun povestea, pentru ca in spatele fiecarui proiect exista o poveste cu peripetii. Uneori povestea este la fel de interesanta ca produsul in sine. Poate chiar mai interesanta! 🙂

Radu m-a sunat si mi-a propus sa lucrez la acest proiect in luna aprilie. Mi-a placut mult ideea si am acceptat. Provocarea consta in faptul ca nu mai exista asa ceva (primul videoblog cu interviuri despre management si marketing la noi), iar eu nu am mai facut video niciodata. Adica am lucrat in televiziune, dar numai la documentare si la partea de productie. Insa filmare, editare video, interviuri video nu am mai incercat, asta se poate si vedea deocamdata in greselile mele. Invat insa! Imi place mult. Si am noroc cu oameni foarte, foarte draguti la interviuri. Oameni cu umor si spirit creativ cand vine vorba de improvizat un trepied.

Am inceput sa lucrez pentru Business TV pe 26 aprilie. Adica am lucrat pe 26 si pe 27 aprilie. Apoi, (dupa cum poate stiti daca ati mai citit posturi din urma) am cazut, am avut capul cusut si o mana in ghips, ca atare am stat in concediu medical doua saptamani. Un inceput nemaipomenit, nu?
De-asta proiectul a fost lansat cu o mica intarziere. Ups. 🙂

Asadar, dupa doua zile de munca si doua saptamani de concediu medical, m-am intors cu migrene la Kinecto. Am luat interviuri si m-am filmat pe mine insami in propria sufragerie vinerea trecuta, inainte sa plec la biblioteca, iar rezultatul este foarte amuzant. Click sa radeti si voi.

Sunt ingrozitor de emotiva si ca atare clipesc des si ma fatai in alea 45 de secunde de parca ma ameninta cineva cu un pistol in timp ce ma prezint. De-aia o sa fac eu presa scrisa! Observati, va rog, decorul deosebit – oglinda venetiana (de la bunica!), biblioteca 623 (cine se uita pe la trecut stie despre ce vorbesc!) si alte detalii senzationale. Cred ca vom inlocui filmuletul insa, decorul pare sa distraga atentia de la ce zic eu. 😛

Va invit sa vizionati interviurile de pe Business TV si sa ne transmiteti, daca vreti, comentariile, criticile si sugestiile voastre.

Bizz in! 🙂

29 Comments

  • Reply
    Răzvan
    24/05/2007 at 5:02 PM

    Uite nişte băieţi care-mi plac. Adica d-alea, cade fetiţa, rupe mana, sparge capul.. dar băieţii, nu! băieţii mai bine lansează produsul cu întârziere!!
    Şi dacă şi asta e ironie, promit că nu mai îţi scriu, nici aici şi nici pe telefon! Nu că ai pierde[size=small]/ţi-ar păsa[/size] cine ştie ce[size=small]/cât[/size]

  • Reply
    Lucia
    24/05/2007 at 5:10 PM

    Succes Andreea! Am lasat un comentariu si pe businessTV, dar am vrut sa te incurajez si pe tine personal.
    Proiectul este extrem de interesant si mi se pare o sansa extraordinara pentru tine. Mi-as dori ca interviurile sa fie mai lungi… In fine, te voi urmari cu interes.

  • Reply
    andressa
    24/05/2007 at 5:12 PM

    Lucia,
    da, asta e formatul. Inteviuri de cateva minute. Unul pe zi. Ar putea fi si mai lungi stiu, eu stau e vorba o ora cu omul si inregoistrez 5 minute. Stiu ca ar mai fu mutle de zis. Dar poate facem interviuri cu aceeasi persoana de mai multe ori si dac pe “episoade”. 🙂 Mersi de incurajari.

    Razvan,
    nu prea aveau de ales. Eu fac continutul. Eu am inteles ca erai ironic. Poate am inteles gresit, iarta-ma. Cat despre a scrie sau nu, e alegerea ta. Eu m-as bucura daca mi-ai mai lasa comentarii, desigur.

  • Reply
    Lucia
    24/05/2007 at 5:38 PM

    aaaaaaaaaa, deci tu stai de vorba cu ei o ora si noua ne dai 5 minute????? Protestez! 🙂
    Ideea cu episoadele e buna. “Next on dallas” :)))
    Astept cu interes si interviul cu Dl Tenita:). Nu faceti si voi un program de difuzare? Sa stie omu’ cand se uita si la ce. Ca doar e TV, nu?:)))
    Uff … poate ar fi trebuit sa scriu asta pe businessTV … nici nu mai stiu unde sa las comment-urile. Dar blogul tau e citit si de kinecto, nu? 😉
    Bafta multa inca o data.

  • Reply
    raduionescu.ro » Din nou despre businesstv
    24/05/2007 at 5:46 PM

    […] povesteste din culise – cum proiectul a fost intarziat doua saptamani din cauza ca a cazut de pe cal… Nu spune si […]

  • Reply
    Dan
    24/05/2007 at 5:50 PM

    E interesant.. Bravo 🙂
    Sugestie: sa incercati sa faceti podcast-uri. video si audio.. Si poate ar ajuta ca in titlul fiecarui post sa se regaseasca si numele celui care apare in interviul respectiv..
    Oricum, bafta in continuare..

  • Reply
    Simple
    24/05/2007 at 6:51 PM

    Bafta cu proiectul care e unul inedit si interesant pentru .ro-ul nostru. Insa pana in momentul de fata consider ca scri mai bine decat vorbesti, dar sunt sigur ca e doar din cauza emotiilor 🙂

  • Reply
    Mihai
    24/05/2007 at 8:31 PM

    Si eu cred ca ar putea utiliza o solutie video proprie, dar eu cred ca s-au gandit ca filmele fiind originale si la numarul la care le vor produce poate le va da si youtube bani 😛
    In rest e bun proiectu cu urmatoarele obiectii:
    1. sunetul mi se pare cam incet
    2. filmuletele sunt mult prea scurte pentru a transmite ceva. Poate se vor face mai multe interviuri cu aceasi persoana sau interviuri pe teme

  • Reply
    DeMaio
    24/05/2007 at 9:10 PM

    splendid. extraordinar. remarcabil. o revelatie in peisajul presei autohtone.

  • Reply
    morbo
    24/05/2007 at 9:58 PM

    bafta mare! lucrand in ceea ce se cheama inima, sistemul circulator al economiei sunt interesat de tentativele de intelegere cat mai buna a mediului de afaceri si a celor care il compun. si n-oi fi singurul

  • Reply
    razvan
    24/05/2007 at 10:44 PM

    [conversatie cu sine]
    sunt armand assante, sunt armand assante
    buuuuun
    😀
    gata? plei

    [/conversatie]

    [mesaj]
    baietii, nu exista inca vreun fan-club Andreea Retea? Andreea, ne lasi sa facem unul? 😀 [/mesaj]

    [conversatie cu sine]
    de unde se inchide dracia asta care filmeaza?
    aaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa, gata stiu..
    😀

    aam, pa-pa baieti

    [purici]
    [/purici]

    [/conversatie]

  • Reply
    Sorcerer
    24/05/2007 at 11:35 PM

    Da, dragutz video clipul, dar ai un tic, te tot uiti pe tavan din 20 in 20 de secunde.

    Sau poate sunt eu rau, … sau o fi un tavan super misto si-l admiri.

    Spor la treaba, o sa fie un proiect de success.
    Sorcerer.

  • Reply
    andressa
    25/05/2007 at 12:12 AM

    DeMaio,
    esti liber sa spui ce nu-ti place.

    Razvan,
    nu inteleg.

    Sorcerer,
    ma uitam pe tavan pentru ca am emotii in fata camerei, cum spuneam.

  • Reply
    alice
    25/05/2007 at 12:45 AM

    ce jenibil!!!!
    oamenii aia sunt super tari si au lucruri la fel de super tari de spus.
    pacat ca nu sunt intrebati!
    dar macar am vazut cine e in spatele camerei:)))))

  • Reply
    razvan
    25/05/2007 at 1:11 AM

    Daca i-as putea intreba ceva pe cei intervievati de tine, asta i-as intreba: de cate ori se uita Andreea in tavan? Sunt convins ca a fost mult mai greu stand singura cu camera in propria sufragerie.

    Ei,
    Ai niste sisteme de aparare mult prea exagerat dezvoltate.

    Voua,
    siroposilor, nu mai fiti ironici, ca are tendinta de a intelege acest lucru.

    Tot ei,
    nu inteleg
    fiecare fiecarui proiect.. (aprox.) se spune “in spatele”, si spun asta pt ca m-a deranjat toata ziua si tot n-ai corectat

  • Reply
    Blegoo
    25/05/2007 at 1:56 AM

    Andressa:
    Despre filmuletul tau de 45 sec.
    1) Nu esti machiata pt video. IMPORTANT!
    2) Iluminatia de filmare = ca si cind nu exista/conteaza. La fel de important ca 1).
    3) Nu ai scris pe hirtie ce vrei sa spui in 45 de sec. Nu ai repetat in fata oglinzii. Rau!
    4) Total neprofesional. Spotul, zic.
    Business TV, ca idee = extraordinar! Zici tu: “…Radu m-a sunat si mi-a propus sa lucrez la acest proiect in luna aprilie…”
    Clar – vrea ceva de la tine… 🙂 oare…ce?
    AOLEOOO…nu mai dati domnu’ Ionescu, a fost o gluma, ce dracu’…mi-ati facut o vinataie…
    Serios vorbind, conceptul e bun. Scurt si la obiect mai bine decit lung si plin de pauze. O sa-ti trebuiasca:
    a) logo de emisiune; cum ar fi Btv.
    b) splash screen de deschidere.
    c) 3 camere video. Trebuie sa ai filmare simultana pt editare.
    d) studio fix – nu conteaza ce/unde, dar sa nu fie miscate lucruri din loc. Cum ar fi lumini, camere, scaune, etc. Fireste, poti face interviu si in Cismigiu…cu golanii hlizindu-se de pe colt. Vezi ca vin si eu. 🙂 sa scot limba.

    Pina acum: interviul cu C. Iosub – destul de lame…tu ai intrebari generale, el vorbeste de nu se mai termina. Cristofor e clar intimidat, lemnos, etc. Tu suni mai bine, ca voce, zic. Dar nu esti NICAIERI! nu te vede nimeni! D-aia zic – 3 camere video. Una pe el, una pe tine, si una cu voi doi. Restul e editare de video.
    Dar, daca TU faci o serie de interviuri, atunci TREBUIE SA APARI! Hai, o masuta, doua scaune, trei camere fixe, ce e asa greu? Ca nu e stiinta rachetei lui Ilici…
    Ca tehnica de interviu, cind vezi ca invitatul tau o ia razna cu prea multe vorbe, I-O TAI! Delicat, politicos, etc. Il mentii pe fagas. Ca d-aia e emisiunea TA! E responsabilitatea TA sa tii lucrurile pe drumul drept. Alta chestie, trebuie sa ai niste hirtii, ceva, un pix, o cana de apa. Si un ton/ stil ceva mai prietenos, mai cald. Ia si vezi emisiuni americane de interviuri – economice, sociale, ce vrei tu. Cum ar fi – Barbara Walters, sa zicem; ori O’Reilly, de la Fox network. Si observa ce si cum. Nu vreau sa ma intind prea mult aici, ca e doar un comentariu, dar sper ca ai inteles. Analizeaza cum intervieveaza profesionistii. E un teatru, zau.
    Interviul cu D. Novac – el e ceva mai natural. Tu esti la fel, nu prea CONDUCI interviul. Dar, am observat ca Dragos a fortat discutia de la nivelul de dvs la tu. Poate nu e rau, ma rog, Dragos e mai direct. Dar, din nou, cine conduce balamucul? Tu sau invitatul tau?
    In fine, ar mai fi de criticat cam pina marti, daca o tot tin asa. Dar cred ca e ceva acolo…la business TV, zic. Acuma, fato, la munca! Daca tot e emisiunea ta, atunci ar trebui sa se vada ca e Business TV – Andressa intreaba – cutare raspunde, sau cam asa ceva. In nici un caz Cutare vorbeste de zor si Andressa chitaie in fundal. Succes, si o sa mai imi bag coada p-aici. 🙂
    Pese: emotii la camera e un subiect rasuflat – ia si googleste si vezi cum se rezolva – ca doar nu esti tu prima emotionata, au mai fost si altii. Si vezi ca o sa-ti trebuiasca asistent/asistenta. Eu nu pot sa ma ofer, ca-s din provincie… 🙁

  • Reply
    Bogdan
    25/05/2007 at 10:14 AM

    Interesanta idee, dupa cea a lui Andrei cu basicmarketing, aceasta completeaza blogosfera oarecum.

    Cat despre interviul cu Dragos e foarte reusit, cei care au vazut la al tau ca te uiti in tavan sigur s-au uitat de mai multe ori, ca la prima vedere nu am dat importanta la asta :D.

    Felicitari!

  • Reply
    ZuZu
    25/05/2007 at 10:32 AM

    Felicitari Andress! Sper sa fie un proiect de succes 🙂

  • Reply
    Sorcerer
    25/05/2007 at 10:32 AM

    Ti-a iesit bine oricum, si esti dragutza, maine poimaine ajungi la stiri.

    Te pup, Sorcerer

  • Reply
    andressa
    25/05/2007 at 10:35 AM

    Blegoo,
    Ai perfecta dreptate, nu eram machiata, nu eram intr-un studio profesionist, nu repetasem, nu imi scrisesem discursul. Dar uiti ca asta nu e televiziune. Videoblogging nu inseamna televiziune. Asa cum blogul nu inseamna (neaparat) presa. Se inrudeste cu jurnalismul (pentru ca poate fi vizionat de oricine cu acces la Internet – comunicare in masa), dar este diferit.

    Diferenta majora dintre blogging (video, audio -podcasturi adica-, text) si jurnalism (audio-vizual, radio, tiparit) cred este procesul de productie. Jurnalismul este insitutionalizat, exista niste etape ce se parcurg pana sa ajungi la produsul final: selectie, documentare; sunt mai multi oameni care aproba ceea ce urmeaza sa se transmita. Exista si un cadru legislativ specific, organisme ce reglementeaza activitatea insitittiilor de presa.

    Bloggingul poate fi facut de oricine, oricand, cu minime resurse. Videobloggingul la fel, implicit.

    Videoblogul facut de noi nu are pretentia ca este la fel ca o emisiune TV despre mediul de afaceri. Este un videoblog, facut cu resurse minime, de persoane care se pricep foarte putin la productie. Termenul de comparatie nu este televiziunea pentru un videoblog, as zice eu, ci alte videobloguri.

    Mersi de sugestii, vom vedea cum merg urmatoarele interviuri. Daca ai idei si despre subiecte de interviuri sau de invitati pentru viitor, scrie-ne un email. Am mai primit sugestii si ne-au placut foarte mult. Pe multe ne-am hotarat sa le punem in aplicare.

    Cat despre gafele mele, am mai spus, eu nu am mai facut televiziune pana acum, nici videobloguri nu prea sunt pe la noi, ca atare sunt multe lucruri de invatat prin descoperire. Sunt sigura ca nu sunt nici prima si nici ultima persoana cu emotii, nu era o scuza asta, povesteam insa pe blogul meu personal cum ma simt in fata camerei. Spuneam adevarul, oricat de redundant sau neconvingator ar fi. 🙂

  • Reply
    radu
    25/05/2007 at 10:53 AM

    M-am holbat pe acolo dar nu am gasit nimic de genul “contact/cine suntem/echipa/etc”. Banuiesc ca o sa puneti si o prezentare a voastra, nu?
    La clipuri nu m-am uitat (colegul doarme inca si nu vreau sa-l trezesc 😀 ), dar o sa ma uit diseara.

    Sa fie un business reusit, Business TV-ul vostru!

    P.S.: si banuiesc ca, pe viitor, sigla YouTube n-o sa mai apara pe acolo, nu? 😛

  • Reply
    andressa
    25/05/2007 at 11:51 AM

    radu,
    avem pagina “despre” care duce la o descriere scurta a proiectului. Acolo spune ca interviurile suna facute de mine. PAre sa nu exsiate sectiunea “echipa” pentru ca… doar eu fac interviurile. 🙂 Ai dreptate insa, ar trebui samai dam nume, nu? Precizez pe aceasta cale ca nu ar fi business tv ce e este azi, fara ajutorul lui Alexei si Bogdan (colegi de la Kinecto). Radu Ionescu nu se pune, nu? Adica si el face parte din echipa, dar asta era clar. 🙂
    Ne poti scrie la contact at businesstv punct ro – asta am mentionat in primul nostru post.

  • Reply
    Blegoo
    25/05/2007 at 4:33 PM

    @Andressa:
    Aaaa…deci asta e VIDEOBLOG!!! Prostul de mine, cum de nu mi-am dat seama…
    Poate din cauza ca peste tot se vorbeste despre “proiect”, “initiativa”, “concept”, alea, alelalte.
    Pai, atunci, tot ce-am zis mai sus nu conteaza. Cu cit esti mai nefardata, mai emotionata, cu atit mai bine. Daca vreun invitat isi sufla nasul sau scoate un pirtz neintentionat, e un bonus. Adauga la senzatia de autentic, underground, cum zicea un comentator pe blogul lui Radu. Cu cit realizarea tehnica e mai proasta, cu atit mai interesanta ideea, nu? Business TV in Romania. Pe internet. Pai, nu? Business, zic. Business, bai blegule, nu stii tu…
    Acuma, dupa mishocareala, la modul serios: Am vorbit despre iluminatie, machiaj, stil de intervievat, etc. ca fiind parte din procesul de creatie VIDEO! Mediul video iti impune anumite cerinte tehnice. Asta, daca te intereseaza sa ai un rezultat bun. Daca nu, merge si asa. Dar stau eu ca prostul si ma intreb… La ce mai filmezi? Daca IMAGINEA nu prea conteaza? Bagi doar o inregistrare audio. Si eventual o poza. Si gata…
    Videoblog, webtv, podcast, sau ce vrei tu nu inseamna video prost facut. Dupa cum interviu pe blog nu inseamna ce am vazut pina acum. Interviu…hmmm…nu e cumva, ceva, ca o INTREVEDERE? Adica intilnire? Adica discutie intre doi oameni? Unde e discutia la BusinessTV? Tu pui niste intrebari, ala raspunde si gata. Nu vad nici o interactiune, nimica. Nici nu mai e nevoie ca tu sa zici ceva – dai hirtia cu intrebarile si asta e.
    Cred ca asa cum e acum, “proiectul” se batzaie (ca si unul din invitati) in cautarea propriei personalitati. E oare videoblogul Andressei pe teme de business? Nu, ca n-are personalitatea Andressei. E oare, cum zice la inceput, “Business TV”? Nu, fiindca nu e TV. E vreun viral visat de Kinecto ca sa mai agite apele? Nu, fiindca in formatul actual se face de ris. Ce mai, un fel de n-ar mai fi.
    In incheiere, inainte ca tu si Radu sa sariti cu “…da’ cum iti permiti, mojicule”, etc, va reamintesc ca eu sint doar un gicacontra si nimic mai mult. 🙂

  • Reply
    andressa
    25/05/2007 at 4:52 PM

    Blegoo,
    incercam sa spun ca noi nu folosim aceleasi mijloace ca o televiziune. Accentul nu este pus pe filmare (nu avem mai multe camere, cameraman, studio), dar imaginea conteaza pentru noi. Mai putin decat discutia insa.
    Poti sa spui ca interviul de cateva minute este o intrevedere, o intalnire, un dialog – cum vrei tu. Ne referim la acelasi lucru.

    E un videoblog.

    Abia a inceput, sunt trei interviuri. Pana la sfarsitul anului vor fi peste o suta. Poate atunci vom putea evalua mai bine proiectul. Deocamdata, eu sper sa ramai curios si sa te mai uiti pe Business TV din cand in cand, chiar daca deocamdata nu ne ridicam la asteptarile tale. 🙂

  • Reply
    radu
    26/05/2007 at 1:48 PM

    Daca o sa faceti doar interviuri, nu e asa importanta “echipa”. Daca o sa publicati si opinii, critici, analize etc, e foarte important sa stii cine le face: unde lucreaza, ce a mai facut, motive pentru care sa luam in serios/sa credem ce se zice acolo.

    P.S.: gasisem “despre”-ul din prima, dar, ca de obicei, nu am avut rabdare sa citesc totul. sorry. 😀

  • Reply
    de ce?
    10/06/2007 at 2:21 AM

    Vin si eu tarziu sa spun, apropo de calitate si video: de ce compari ce faci tu cu ceva mai prost si nu cu ceva mai bun? Gasesti pe youtube si videouri (home-made) multe mai bune decat interviurile realizate de tine, nu trebuie sa compari neaparat cu TV-ul, chiar daca site-ul se numeste buisnesstv.

    Am vazut ca ai adoptat ideea de “eu nu editez” – nu-i vad scopul. Crezi ca apreciaza cineva mai mult daca iese mai prost? 🙂 Ai vazut – Vivi crede ca iti intimidezi intervievatii (ei se gandesc la tipesa care le ia interviul mai mult decat la subiect)… Toate astea le poti edita. NU a iesit bine? Mai tragi o dubla, mai repeti intrebarea, etc. Tipul vorbeste prost si incet? ca Parvan? Vezi cum a iesit si mai incerci. Eventual faci rost si de un microfon/o butoniera.

    Am inteles ca e un site very-low budget, dar e pacat de idee in cazul asta.

    Nu te demoraliza pentru ca multa lume a zis ca iese cam prost, dar pana acum doar v-ati insusit criticile si tu si radu ionescu, asa cum s-a vazut la alt radu pe blog, dar nu a progresat cu mult site-ul. Au trecut vreo 2-3 saptamani de cand ti-am spus ca tema vizuala e horror de exemplu 😛

    Explica-i lui Radu ca banii pe care i-ar investi in proiect sunt de fapt o investitie, nu ar trebui sa se zgarceasca in halul asta, iar tu incearca sa-ti faci treaba cat mai bine. Hai, succes!

  • Reply
    andressa
    10/06/2007 at 7:21 PM

    de ce,
    eu iti multumesc pentru sugestii si sfaturi. La fel cum le-am multumit tuturor celor care ne-au spus parerea despre proiect. Cu toate acestea, deciziile despre proiect nu se iau democratic, in functie de votul celor care ne-au spus public sau nu parerile, ci in cadrul echipei. Apropo de pareri, conteza foarte mult ce cred cei care fac parte din targetul nostru, iar aceia au avut un raspuns destul de pozitiv despre continut.

    Am spus ca vom tine cont de pareri, da, nu te astepta insa sa schimbam tema pentru ca tie nu iti place, cu tot respectul. Acum 2-3 saptamani, da. Ne vom gandi la asta totusi, mersi de idee. In plus, nimic nu s-a schimbat pentru ca tot ce ai vazut pe site a fost filmat inainte ca proiectul sa se fi lansat.

    Ma deranjeaza felul in care mi te adresezi totusi. Inteleg ca ai o parere, ca nu-ti place proiectul si apreciez faptul ca iti rupi din timp sa-mi spui ce crezi si cum am putea imbunatati produsul ca sa-ti placa si tie. Totusi, chestiuni de tipul zgarcenie sunt jignitoare si absolut paralele cu realitatea. Este un concept cu plusuri si minusuri la care inca lucram, nu se pune asa problema.

  • Reply
    cccornel
    20/07/2007 at 2:35 PM

    Impresionat…acum imi dau seama ca ai ceva din ticurile lui Andreea Esca In fata camerei.

  • Reply
    Online killed the video star at Bite this!
    14/08/2007 at 12:50 PM

    […] amintit si de proiectul Andressei, de care a vorbitsi zoso, Business […]

  • Leave a Reply