CUMPARAM

Mi-a fost fraudat cardul

Este sâmbătă, ora prânzului în jur de 15:00, și eu aștept niște prieteni pe la mine. Pe telefon apare un mesaj de la neo BT – autorizare tranzacție. Nu sunt pe niciun site pentru a achiziționa ceva, nu recunosc numele comerciantului și suma – 355 lei. Apăs „anulează tranzacția”. „Tranzacția a fost anulată” apare pe ecran. Pe moment mă liniștesc, dar cad pe gânduri. Cum este posibil să apară asemenea notificare din moment ce nu am introdus datele cardului meu nicăieri? Caut în istoric tranzacții și nu apare nicio activitate pentru azi. Decid să sun totuși la call center BT. Tranzacția este în așteptare totuși, deși eu nu am aprobat-o! Explic ce s-a întâmplat. Fac cerere de anulare a tranzacției și blochez cardul. La telefon mi se spune că probabil nu va fi soluționată pozitiv cererea mea pentru că apare că am introdus chiar și codul de 3 cifre de pe spatele cardului și am aprobat tranzacția. Cu toate astea nu știu cine este comerciantul și ce am cumpărat, ce produs sau ce serviciu. Îmi spune operatorul: este un site de matrimoniale, ceva cu be2.com. Nu am mai auzit în viața mea de ei. Nu am intrat niciodată pe acest site. M-au sfătuit să merg la poliție.

M-am dus la  Secția 9 de Poliție, pentru că de ea aparțin, unde mi-au spus să revin luni cu extrasul de cont luat de la bancă.

Mi s-ar părea ireal ca Banca Transilvania să nu îmi returneze banii în acest context, cu plângere la Poliție și cu un comerciant atât de controversat.

Am ajuns acasă, este 16:53. Am căutat site-ul pe net. Iată mai jos o captură. Există și se pare că mii de plângeri de fraudă există împotriva lor. În general, am găsit pe net că oamenii se plâng după ce ți-au făcut cont gratuit și apoi li s-au luat bani de pe cardul introdus în aplicație, dar eu nu am cont la ei, nu am auzit de ei niciodată. Sunt absolut șocată de faptul că așa ceva mi s-a putut întâmpla. Tentative de phishing am tot văzut, nu dau click pe linkuri din SMS-uri, din emailuri pe care nu le cunosc, cred că sunt foarte atentă. Am mai mulți pași de securitate pe aplicații, cu parole și SMS, și cu toate astea…

Scriu asta pentru că mă gândesc că și alții care au pățit ceva similar vor găsi informații utile aici sau poate mă vor ajuta pe mine cu poveștile lor.

Ați auzit de acest site?

Cum au ajuns să aibă datele mele, inclusiv datele de securitate de pe spatele cardului?

 

Captură be2.com

You Might Also Like

4 Comments

  • Reply
    Catalina
    07/05/2022 at 11:05 PM

    In principiu, daca ai facut cumparaturi online cu acel card, se poate intampla oricand asa ceva. Pentru ca datele cardului au fost expuse si sunt pe internet. Sunt oricand asociate unui risc de a fi sustrase de atacatori si puse pe darkweb, fara ca acest lucru sa fie stiut de comerciantii de unde am cumparat in mod normal produsele (alte produse, nu servicii matrimoniale, orice produs luat online). Cand comerciantii afla ca au fost atacati si informatiile expuse, cf GDPR ului ar trebui sa anunte cumparatorii. Doar ca se poate ca acei comercianti sa fie hacked fara sa stie. Suna un pic SF sau poate usor paranoic, stiu. In mod normal ar fi cel mai corect sa avem fiecare un card dedicat pt tranzactii online si sa mutam pe el o suma X cand dorim sa facem cumparaturile online. Din pacate si eu cunosc aceasta teorie, dar nu o aplic…inca.

  • Reply
    Traian
    08/05/2022 at 8:01 PM

    Pentru asta există pasul suplimentar din aplicație în care aprobi sau respingi o tranzacție. BT suge înseamnă, mă bucur că nu am cont la ei.

  • Reply
    Soluția pentru a vă proteja cardul de fraude bancare
    10/05/2022 at 8:40 PM

    […] sunt destul de evidente, zic eu, dar fraudele bancare pot fi mult mai subtile, cum povestește și Andressa că a pățit […]

  • Reply
    Alexandra Simion
    16/11/2022 at 1:54 PM

    Am pățit ceva similar, doar ca mai grav… mie mi-au luat banii de pe cardul Star BT, in timp ce eram in telefon cu call center-ul BT pentru o tranzacție de 4 euro, efectuata in Franta (timp in care eu eram acasa la Ploiești). Suma furata 520 lei, in 2 tranzactii care, culmea, nu mi-a dat nici una din aplicatiile bancii sa o aprob, intrucat cardul meu a fost inrolat in google pay pe un alt telefon, cel putin asa au zis cei de la banca. Rezultatul? Mi-au fost furati banii de pe card si banca a spus ca eu am facut plățile. Inca mai caut solutie, cu toate ca mi-am pierdut speranta deja.

  • Leave a Reply