Diverse

firimituri

Draga, e tarziu.

“Aereleconditionate” vor sa se sinucida. Le-am vazut. Au iesit pe pervaze, stau sa cada si plang. Ameninta ca se arunca pentru ca nu mai suporta. Frigul? Nu cred ca e din cauza asta.

In metrou, scaunele ar trebui sa aiba textura antiderapanta pentru ca atunci cand porneste trenul, sub forta inertiei, aluneca fundul si te proptesti pe cetateanul asezat langa tine, cel asezat in partea opusa sensului de mers.

In toate magazinele Nike miroase la fel. Gaselnitele astea de marketing/adverstising mi se par sinistre.

You Might Also Like

40 Comments

  • Reply
    catalin
    11/01/2008 at 1:49 AM

    de ce esti suparata?

  • Reply
    andressa
    11/01/2008 at 1:50 AM

    dimpotriva! :)) As spune ca sunt neobisnuit de fericita.

  • Reply
    catalin
    11/01/2008 at 1:53 AM

    bine atunci:)…de ce esti fericita? si mai ales de ce nu dormi?

  • Reply
    andressa
    11/01/2008 at 1:54 AM

    am ceva de scris. work.
    de ce sunt fericita? pentru ca mi se implinesc visele. azi inca unul. jur! :))

  • Reply
    catalin
    11/01/2008 at 2:04 AM

    si cu siguranta nu o sa-mi spui si mie ce vis, nu?;;)…si cred ca s-a implinit ieri..:)

  • Reply
    catalin
    11/01/2008 at 2:07 AM

    apropo…..apropo de nimic…stii cate lipide are oul de gaina integral? la 100 de grame?…;;)

  • Reply
    andressa
    11/01/2008 at 2:10 AM

    ba da, o sa zic ce vis. ce vise de fapt. curand.
    nu stiu de lipide…

  • Reply
    catalin
    11/01/2008 at 2:15 AM

    bine…ma bucur pentru tine ca esti fericita:)…de curand am trimis un text de-al tau unei prietene. Mi-a spus ca persoana care l-a scris parca i-a citit gandurile. Era vorba despre suferinta….cicatrice…si a zis ca nu mai vrea sa citeasca pt ca ii provoaca dureri:)……..
    12 lipide

  • Reply
    Viorel
    11/01/2008 at 2:23 AM

    Inerţia din metrou e o metaforă potrivită.
    Ni se întamplă tuturor să ne lovim, de cele mai multe ori fără voia noastră, de oameni pe care nu-i cunoaştem. Şi din inerţie, ne e greu să ne abţinem. Important e să realizăm că nu e magnetism sau atracţie gravitaţională. E doar inerţie. Şi toate miros la fel pentru cel prins în ciclu.

  • Reply
    catalin
    11/01/2008 at 2:35 AM

    vreau sa iti dau o melodie. Cum fac?

  • Reply
    andressa
    11/01/2008 at 2:36 AM

    te descurci. :))

  • Reply
    catalin
    11/01/2008 at 2:37 AM

    pai incurcat nu sunt…rau:D

  • Reply
    catalin
    11/01/2008 at 2:54 AM

    ;;)am incercat….acum daca am reusit…tu stii:)

  • Reply
    catalin
    11/01/2008 at 3:07 AM

    aaa….fiti atenti…apropo de metrou si inertie…ati incercat vreodata sa sariti in timp ce metroul merge si sa vedeti unde ajungeti? eu am incercat si am picat in acelasi loc:(…se uitau cei din metrou ciudat la mine, dar nu am putut sa ma abtin…nu stiu cum se explica asta din punc de vedere fizic, dar tare as vrea sa aflu:)

  • Reply
    dani
    11/01/2008 at 5:28 AM

    simplu 🙂 metroul este un sistem fizic, atunci cand te afli in el inseamna ca te fali in sistem. atunci cand sari vei avea viteza 0 fata de metrou si fata de “pamant” ai viteza metroului.

    exact aceiasi chestie este cum sari pe Pamant. pamantul are viteza(de rotatie si in jurul axei), nu? si nu iti “fuge” pamantul aunci cand sari 😉

  • Reply
    Valentin Valeanu - Xbikers
    11/01/2008 at 6:58 AM

    daca metroul isi pastreaza viteza constanta, in timp ce sari amandoi veti avea aceeasi viteza, deci veti parcurge aceeasi distanta. de aceea cazi unde trebuie 🙂

  • Reply
    valydo
    11/01/2008 at 1:43 PM

    incearca sa sari exact atunci cand porneste metroul. nu mai pici chiar in acelasi loc.

  • Reply
    bogdan
    11/01/2008 at 2:20 PM

    valydo: ah, inertia… nu, nu mai pici chiar in acelasi loc, asta pentru ca intra in joc acceleratia. la viteza constanta acceleratia e, normal, zero, deci poti sa sari pina poimarti, ca tot in acelasi loc cazi. dar daca acceleratia e diferita de zero, atunci nu se mai intimpla asa.
    p.s. ce vise, andressa? m-ai facut curios

  • Reply
    andressa
    11/01/2008 at 2:22 PM

    bai, n-ati facut nimic cu explicatiile astea despre inertie, daca nu ati facut si o schema! 😛 dau o bere – promit – celui care pune si o schema cu metroul si omul care sare. 😀

    bogdan,
    o sa scriu despre asta curand.

  • Reply
    bogdan
    11/01/2008 at 8:06 PM

    nu pun nici o schema, ca mi-e lene! 🙂 daca imi ierti puturosenia, dau eu o sticla de vin (rosu, sec si foarte bun). ok?
    now: daca esti intr-un metrou care merge cu viteza constanta (miscare rectilinie uniforma) viteza ta in raport cu cea a metroului e zero. la fel se intimpla si pe pamint, care se misca odata cu noi toti si nimeni nu simte. asta se datoreaza unui principiu al mecanicii clasice: un corp tinde sa isi pastreze miscarea de repaus sau de miscare rectilinie uniforma (adica inertia). pamintul se roteste in jurul propriei axe si in jurul soarelui, dar cu viteze constante de rotatie si revolutie.
    dar daca metroul are o acceleratie diferita de zero e ca intr-o masina: daca accelereaza simti ca te esti proiectat in spate, daca decelereaza dai cu capul de parbriz 🙂
    prin urmare: daca sari in sus intr-un metrou care, sa zicem, accelereaza, corpul tau tinde sa isi pastreze constanta viteza din momentul in care te desprinzi cu talpile de pe podea. insa in intervalul de timp care trece pina la revenirea pe podea metroul isi modifica viteza (pentru ca acceleratia e definita ca variatie in timp a vitezei). hence, viteza ta la aterizare va fi diferita de a metroului – tu ti-ai pastrat viteza din momentul desprinderii de podea, in vreme ce metroul va avea o viteza crescuta. o sa aterizezi mai in spate fata de sensul de deplasare a metroului. daca ar fi decelerat, ai fi aterizat mai in fata.
    poftim, uite si un link, unde gasesti de toate pe tema asta: http://plato.stanford.edu/entries/spacetime-iframes/

    am postat de doua ori. sterge unul dintre posturi, mkay?

  • Reply
    catalin
    11/01/2008 at 8:46 PM

    eu si cu schema, desen plus explicatii tot nu o sa pricep….mi se pare normal sa nu pic in acelasi loc si am sa sar in metrou pana o sa pic in alt loc…sper sa nu ma izbesc de spatele lui:) deci daca vedeti un nebun sarind in metrou nu-l bagati in seama:)

  • Reply
    Bogdan
    11/01/2008 at 9:07 PM

    In legatura cu gaselnitele de marketing/adverstising : Mi se pare genial cum au reusit cei de la Petrom sa faca aproape toata statiile din multe orase sa arate identic! E simplu..intri..si deja stii unde vrei sa te duci, ce vrei sa vezi, si ti se pare totul atat de familiar 🙂

  • Reply
    andressa
    11/01/2008 at 10:32 PM

    catalin,
    nu se pune. ala nu e un desen ca la orele de fizica: forte, vectori, punct material…
    ala poate lua premiul pt impresie artistica, dar … atat.

  • Reply
    catalin
    11/01/2008 at 10:38 PM

    da da…dai inapoi acum:)…totusi astept premiul pentru impresie artistica:)))

  • Reply
    bogdan
    12/01/2008 at 12:19 AM

    shit! voiam sa zic “starea de repaus”, nu “miscarea de repaus” :))
    si unde am scris “ca te esti proiectat in spate” taiati voi “te”-ul ala, va rog 🙂
    anyway, in linkul cu pricina exista si un desen micutz – apropo, chestia cu metroul (mutatis mutandis) e un experiment fizic absolut clasic, al lui galilei. andressa, nu te repezi, ca e cam pt orele de desen 🙂 da’ restul merita, ai acolo inclusiv transformarile lorentz, ca sa vezi cum sta treaba in teoria restrinsa a relativitatii 🙂 multumesc, accept cu placere aplauzele :))))

  • Reply
    bogdan
    12/01/2008 at 1:09 AM

    a, si o ultima observatie: fortele SINT vectori prin definitie. doresc sa multumesc si pe aceasta cale fostei mele diriginte, care mi-a mincat ficatii doi ani de zile :)))))))

  • Reply
    andressa
    12/01/2008 at 1:10 AM

    da, stiu, prin enumerarea aia redundanta voiam sa spun ca lipsesc sagetile din desen!!

  • Reply
    Alina
    12/01/2008 at 1:44 AM

    @Catalin: cred ca nu o sa reusesti sa nimeresti in alt loc ori de cate ori ai sari. Incearca totusi sa faci asta inainte de o statie, cand metroul incetineste 🙂

    @Andressa: a facut Tata Uranius intr-un numar mai vechi din Catavencu o schema pe tema asta (arrows included) si multe explicatii edificatoare 🙂

  • Reply
    nea gogu
    12/01/2008 at 9:37 AM

    mi s-ar parea foarte interesant sa miroasa in magazinile NIKE a tenisi DRAGASANI. (asta e pantru aia mai batrani)

  • Reply
    alin farcas
    12/01/2008 at 1:04 PM

    ce-mi place! unii vorbesc despre nimic, iar ceilalti se omoara sa comenteze! there you go andressa!

  • Reply
    Marius
    12/01/2008 at 11:06 PM

    http://jurnalpublic.blogspot.com/2008/01/din-inertie.html
    Urmeaza berea, draga Andressa?

  • Reply
    andressa
    12/01/2008 at 11:22 PM

    cred ca da, cu mentiunea ca nu eu am incercat asta (cum ai spus tu) ci Catalin, cel care a lasat comentariul despre asta. Eu, vezi tu, am facut real in liceu, stiam cum e cu inertia! 😛
    Deci bere.

  • Reply
    catalin
    13/01/2008 at 5:16 PM

    dupa ce bei berea sa o plimbi si cu metroul>:P

  • Reply
    catalin
    13/01/2008 at 7:09 PM

    “cred ca da, cu mentiunea ca nu eu am incercat asta (cum ai spus tu) ci Catalin, cel care a lasat comentariul despre asta. Eu, vezi tu, am facut real in liceu, stiam cum e cu inertia! ” ….Yes I’m the stupid one, not she.

  • Reply
    andressa
    13/01/2008 at 7:14 PM

    ei, hai, Catalin, era o gluma si stii asta. De-aia am pus si “:P”.

  • Reply
    catalin
    13/01/2008 at 7:20 PM

    aaa…pai eu nu glumesc:)

  • Reply
    Prajitorul din Oz
    13/01/2008 at 11:30 PM

    …ar trebui sa inteleg ceva din desenul lui Marius?
    prefer pe al lui catalin, macar m-am prins care e metroul. 😐

  • Reply
    cristian
    14/01/2008 at 1:06 PM

    …eu propun sa se vorbeasca inainte cu mecanicul de tren ca atunci cand se sare de pe loc in metrou, el sa puna o frana buna. Rezultatul ar fi ceva de genu Mountain Dew sau mai rau ca in Matrix !

  • Reply
    happy happy chek here new picture
    15/01/2008 at 11:56 AM

    ntradevar trist dar adevarat

  • Leave a Reply