Uncategorized

cauzele

Nu ne alegem singuri cauzele pentru care sa luptam. Ne aleg ele pe noi.

In situatii asemanatoare se intampla sa actionam diferit. Si nu pentru ca invatam din greseli, prea rar se intampla asta. Si prea rar actionam altfel decat din instinct. Nu gandim, simtim.

De fapt nu-mi dau seama ce ne face sa dam totul din noi in anumite situatii si alteori sa fim absenti. Poate ca de fapt nu de noi depinde. Ca de fapt noi suntem la fel, ca nu ne depasim conditia de animalute sociale in nici un context, dar ca uneori contextul ne trage in sus ca o undita mai inteligenta decat vertebratele acvatice.

18 Comments

  • Reply
    Octavian
    15/11/2007 at 11:06 AM

    Ar trebui sa citesti “Loteria din Babilon” de Jorge Luis Borges 😉

  • Reply
    bastylica
    15/11/2007 at 11:25 AM

    of of…in situatia in care suntem noi acum la servici randurile de mai sus se potrivesc de minune.

  • Reply
    Tania
    15/11/2007 at 12:32 PM

    Nu, nu noi alegem, si e adevarat ca actionam instinctual mult mai des decat ne imaginam. Si e asa de enervant cand altii incearca sa ne convinga rational ca, de exemplu, nu avem de ce sa fim indragostiti de o anume persoana. In asftel de situatii eu raspund “Cand mi-e frig degeaba imi spune cineva ca nu am motiv, ca de fapt este destul de cald. Tot frig imi va fi.” Asa si cu indragostitul si alte sentimente, nu conteaza mecanismul, ci efectele; felul in care te simti.

  • Reply
    Alex Predeal
    15/11/2007 at 12:50 PM

    Nu e chiar asa. Suntem fiinte rationale, avem puterea sa ne depasim conditia si sa nu ne lasam condusi de instinct. Faptul ca ne folosim de pretexte de genul ca sa scapam din anumite situatii e altceva. Ca om poti face ce vrei, cand vrei si partea cea mai tare e ca stii si de ce actionezi asa.

  • Reply
    Tania
    15/11/2007 at 1:04 PM

    Da Alex, exact, poti face ce vrei si cand vrei. Dar de ce vrei neaparat un lucru si nu altul e mai greu de explicat. Si da, putem gasi unele explicatii dar in spatele lor mai sunt si altele de care nici macar nu suntem constienti. Suntem oameni si suntem conditionati de atat de multe lucruri din exterior, de exemplu de ceea ce ni se spune in primii ani de viata ca ar trebui si facem sau sa nu facem.

  • Reply
    rzvn
    15/11/2007 at 1:43 PM

    Cunoasteti teoria celor 4 miliarde de biti de informatie procesati de creier din mediul ambiant din care suntem constienti de numai 2000? Cunoasteti teoriile ce crediteaza educatia, mediul sau ereditatea ca lucru promordial in dezvoltarea fiintei umane? Cunoasteti principiile fizicii cuantice? Stiti ce este aceea o super-pozitie si intelegeti ca lucrurile inconjuratoare sunt de fapt instante? Intelegeti ca materia unitatii -atomul- este alcatuita dintr-un invelis pufos de electroni care pompeaza precum floricelele de porumb din existenta in non-existenta si dintr-un nucleol identificat doar de catre nebunul savant? De ce acel nucleol de esenta tare se dovedeste a avea tot un invelis de electroni nebuni indreptandu-ne mintile catre fizica sub-atomica.. Care este de fapt unitatea? Care este scopul impartasirii de teorii empirice despre viata? Spune Andreea!

  • Reply
    ziggy
    15/11/2007 at 2:31 PM

    LOL, rzvn, u made my day :)) that predeal guy was funny too – but nothin compared to u 🙂

    anywayz, andressa, ce’i cu toata maturitatea asta, deodata? mai ales la ore asa de matinale? 🙂

  • Reply
    Daniel Todoran-Rares
    15/11/2007 at 2:50 PM

    Servus!
    Suntem “animale sociale”, fiinte rationale. Alex Predeal ae dreptate cand spune ce avem puterea sa ne depasim conditia si sa nu ne lasam condusi de instinct.

  • Reply
    rmn
    15/11/2007 at 2:51 PM

    Lupti cand ai chef..sau cand ai suficienta rabdare cu tine ca sa te motivezi.sa te autosugestionezi…

  • Reply
    teo.georgescu
    15/11/2007 at 3:58 PM

    Uneori este nevoie doar de un detaliu infim pentru a declansa determinarea noastra de a actiona patimas. Alteori s-ar putea sa nu mai vedem sensul…Poate daca am gandi prea mult nu am mai actiona…Cred ca, in cele mai multe cazuri, e bine sa traim pur si simplu…sa avem mai multa incredere in instinctul nostru. Si, combinat cu experienta anterioara si ceva gandire, s-ar putea sa fie o combinatie reusita 🙂

  • Reply
    Tania
    15/11/2007 at 4:18 PM

    Ce pompos suna acel “sa ne depasim conditia”. Daca o iei logic conditia este prin definitie ceva ce nu poate fi depasit. Si daca tot vreti voi sa va depasiti conditia de oameni eu va doresc succes si tineti-ma la curent cu noile conditiile la care veti accede. Scuzati sarcasmul, probabil din cauza vremii, na ca ma influenteaza impotriva vointei mele.

  • Reply
    Alex Predeal
    15/11/2007 at 4:44 PM

    Asta pentru ca te lasi influentata de vreme Tania. E la fel ca dimineata cand, daca nu te ridici din pat, tot simti ca iti este somn. ( parere personala )

    Oricum domnisoara Andressa ( correct me if I’m wrong ) a ales un subiect pe marginea caruia am putea discuta ani intregi. Back to work, little ants!

  • Reply
    Tania
    15/11/2007 at 4:50 PM

    Da, e adevarat, intram intr-un cerc vicios in care s-au zbatut deja atatia altii inaintea noastra. Intram? Nu, suntem oricum acolo, dar macar sa incercam sa il ignoram.

  • Reply
    Alex Predeal
    15/11/2007 at 5:22 PM

    primul! :))

  • Reply
    ionut.m
    15/11/2007 at 6:27 PM

    Raspunsul adesea este in aparenta “dincolo de noi”, insa “animalutele” din noi nu fac niciodata ceva fara motiv. Undita de care spui este de fapt mobilul faptelor noastre. Asa suntem, ne place sa credem ca actionam rational, insa multe din lucrurile care ne definesc tin de ceea ce simtim. De ce crezi ca uram atata sa facem ceea ce trebuie in loc de ceea ce ne place?

  • Reply
    Pitic somer
    15/11/2007 at 7:44 PM

    Animalutele din noi… ratoni,veverite, pisicute bagaboante sau soricei mahmuri, cu totii suntem niste personaje de pe Animal Planet. Doar Steve ne intelegea. Ce s-a intamplat cu el?
    Totul se rezuma la vointa…si cine pe cine vaneaza. Tu ce esti? Prada sau vanat?
    PS: sezonul la pescuit este inchis:D

  • Reply
    Karta
    16/11/2007 at 8:06 PM

    Nu este atit de important pentru ce cauze luptam, ci cum luptam.

  • Reply
    inabixade
    02/02/2008 at 10:28 PM

    Daaa? cauzele ne aleg pe noi? hmmm, ma mai gindesc daca sa fiu de acord:)

  • Leave a Reply