Diverse

Asteptam consecinte in cazul Ontanu si tigara

Am contorizat reactiile media, acum nu putem decat sa asteptam sa se intample ceva.

Purtatorul de cuvant nu raspunde la telefon, Ontanu are mobilul inchis. Prima TV refuza sa dea inregistrarea altor televiziuni. Nici nu o exploateaza in exclusivitate. Se face ca nu exista. Primaria ne-a comunicat ca ni s-a parut, ca de fapt tigara a fost aruncata, desi in inregistrare se vede si se aude clar: “Intoarce tigara… E, cum e?”

Din pacate, unii cred ca a fost un gest bine venit. Nici nu s-ar putea ca un primar sa-si permita un asemenea gest -si nu oricum, ci didactic, in fata camerelor, cu mandria unui colonel care-si tortureaza subalternii pentru a-i cali – daca nu ar avea sustinerea unor aleatori. Avem primarii pe care-i meritam! Sa speram deci ca nu meritam asa ceva.

Dar ce putem face? Ne-am oripilat, am discutat, am adus pe agenda publica subiectul. Ce mai putem face? Daca nu-si cere scuze? Daca nu plateste amenda, daca nu se intampla absolut nimic? Ce putem face? Il vom sanctiona la alegeri? Vai de noi. Nu avem justitie, nici valori de respectat. Macar din patru in patru ani, respectiv din cinci in cinci ne mai exprimam si noi – pardon, unii dintre noi, ofurile. Ca-n rest…

In multe tari acest gest ar fi fost sinucidere politica. La noi e campanie electorala?!

Mai mult de a urmari evolutia cazului nu putem face. Absolut nimic.

You Might Also Like

28 Comments

  • Reply
    runbaby
    30/08/2007 at 8:00 PM

    putem face ceva. sa plecam in canada.

  • Reply
    zvoner
    30/08/2007 at 8:23 PM

    Mi-a luat-o runbaby inainte.
    Eu ma gandeam la alta tara…

    Acum pe bune, trebuie sa intelegem ca lucrurile nu se vor schimba in Romania pana cand asociatiile de aparare a drepturilor omului si asociatiile de aparare a intereselor minoritatilor nu vor da statul in judecata de repetate ori, castigand in instanta.

    Drepturile civile au fost castigate in SUA si in Europa de Vest prin militantism organizat, nu prin campanii trecatoare de induiosare. Cand iti vine citatie de la nu stiu ce organizatie de anti-defaimare evreiasca, tremura carnea pe tine. Sau daca primarul New-Yorkului ardea cu tigara un negru, acum era deja demis cu manifestatii populare, dat in judecata si falit pentru tot restul vietii.

    La noi suntem de-abia in momentul cand incepem sa ne punem problema. Hello world. Mai trec 3-4 de ani si o sa mai indreptam cate ceva, cu precadere pe partea institutionala.

    Acuma, e si extrema cealalta, mai ales in SUA… Dar asta e alta mancare de peste.

  • Reply
    Gogu Samsung
    30/08/2007 at 8:51 PM

    Nu putem face nimic, pentru ca ei sunt jmecheri..de fapt nu stiu ce organizatie d-asta de mancati banii l-a pus sub observatie pe Neculai…(un fel de ce are ursu in loc de mana)Si pana la urma, datorita legilslaiei din “The great nation of Romania” nu poate fi tras la raspundere decat in cazul in care angajata depune planger…ori angajata nici nu isi da seama ce i s-a intamplat..ea e fericita ca s-a vazut la televizor….

    Pot doar sa spun ca daca as fi fost in locul angajatei ADP (nu Supercom, de parca asat e important) ce as fi facut ar fi fost in legitima aparare!!!

  • Reply
    wyclef
    30/08/2007 at 9:56 PM

    Vezi ca te invidiaza bloggerii omnipotenti, ca de exemplu Lingăul. :))

  • Reply
    costel
    30/08/2007 at 10:41 PM

    Voi vreti sa plecati in alte tari dupa un astfel de gest?
    Trebuia sa fiti departe rau pana acum, la cate s’au intamplat… dar… ca de obicei… doar vorba e de tot românul… si scandalul! Vrem scandal! Sa facem scandalul cat mai mare, eventual in presa internationala sa ne facem tot noi, poporul roman, de râs… pentru ca NOI ii alegem!

    PS: Cat mai dureaza oare pana Andressei i se va oferi un job la Realitatea, sa zicem, la o emisiune despre bloggeri, bloguri si blogareala… cu reclame la Danone in pauza publicitara?

  • Reply
    costel
    30/08/2007 at 10:45 PM

    Si’n SUA 60% dintre oameni sunt obezi, politica vrea petrolul din orient si Microsoft conduce lumea… hotarati’va unde e mai bine! da’ pana sa murim toti mancatzi de piersici gigant.

    scuzati postul dublu

  • Reply
    adiz
    30/08/2007 at 11:00 PM

    eu as zice ca ontanu e printre cei buni zilele astea si de-aia nu-l ataca nimeni … sau cel putin e printre cei buni de la prima … oare nu de-aia au si fost acolo sa filmeze ? ca le-a scapat ceva la montaj … asta e … eroare umana … ca danone si amenda 🙂

  • Reply
    amdraci
    30/08/2007 at 11:06 PM

    grecia arde si noi stingem tigari….on line

    a remarcat cineva aseamanarea dintre jurnalista cehoslovaca si vecina mea din Ianculuim, in filmul”Bobby”?

  • Reply
    Sorin
    30/08/2007 at 11:07 PM

    Ba bine i-a facut Ontanu! Unii oameni merita o lectie dura, sa le fie invatatura de minte. Multi oameni stiu sa reactioneze doar daca asupra lor sunt aplicate metode coercitive, cam asta-i situatia si in cazul de fata.

    Dar ce atata vuiet si freamat pentru o chestiune minora? Ce i-a facut, a omorat-o pe femeie? Nu, i-a aplicat o lectie si – din pacate, pentru noi – stai tu linistita ca a uitat deja, acum e din nou la frecat menta!

    Oamenii aia sunt platiti din banii mei, din banii tai, din banii tuturor contribuabilor, _ca sa munceasca_!!!
    Si in loc de asta ei freaca menta… pe banii tai, repet! Si nu numai pe banii tai, ci mai ales pe sanatatea ta! Daca ii iei atat aprig apararea acelei frecatoare de menta, inteleg ca iti convine sa fii furata si santatatea sa-ti fie periclitata. Foarte bine, mie nu, traim deja intr-un oras nociv si infect, din toate punctele de vedere, macar pe undeva sa miste ceva! Si daca raul asta este spre bine, il accept asa cum este el!!!

    Gestul primarului Ontanu este oarecum reprobabil, pentru simplul motiv ca nu ar fi trebuit sa fie facut in fata camerelor de luat vederi. Cand ajungi la o anumita limita a rabdarii insa, nici macar camerele de luat vederi[le] ale televiziunii nu mai conteaza, dupa cum s-a vazut. De ce tanti frecatoare de menta nu a protestat si zambea? Sau se stia cu musca pe caciula, sau toata povestea a fost regizata. Ori poate amandoua, circ pentru mass-media, nu? Adica adevarul este undeva la mijloc.

    To make a long story short: cu o floare nu se face primavara si cu o tigara nu te apuci de fumat. Iar cine seamana vant, culege furtuna.

    Noapte buna.

  • Reply
    maria coman
    31/08/2007 at 12:12 AM

    pai rar se intimpla ca o campanie de presa sa aiba efect. asa e la noi, nimeni nu e responsabil pentru nimic. ce e drept, pentru noi e frustrant. dar mai incercam, cine stie, odata si odata….

  • Reply
    DT
    31/08/2007 at 12:29 AM

    costele tata, daca stam toti cumintzi si nu zicem nimic, chiar meritam sa ne arda ontzanii cu tzigarea!

    nu cred ca se face poporul roman de ras din cauza unui primar fara respect pentru drepturile omului.
    daca te simti solidar cu ontzanu ca te face de rusine, nu-l mai vota data viitoare 🙂

  • Reply
    www.parvan.ro
    31/08/2007 at 12:44 AM

    Ca “privitori” putem avea o opinie.
    Ca “votanti” un vot.
    Ca “bloggeri” unu sau mai multe posturi.
    Ca jurnalisti (cine e)inca se mai poate investiga/exploata
    …..
    Ca si oameni (poate te citeste Ontanu)putem avea reactii sau redefiniri ale propriilor fapte.
    Ca si “analisti” ne putem da cu parerea despre relatiile sociale din Romania.

    Ca si … consilieri de imagine putem sa apreciem opiniile favorabile si nefavorabile si poate sa negandim un pic la intensitatea lor.

    “Absolut nimic” e un verdict prea dur pt a incheia un subiect destul de spumos pentru a genera discutii si reactii.

  • Reply
    re:alitatea
    31/08/2007 at 2:45 AM

    mai nea c., jobul sa-i fie oferit mamei sau fiicei?

  • Reply
    artanu
    31/08/2007 at 8:05 AM

    Prima Tv nu va da materialul la alte televiziuni pentru ca a fost o stire comandata de Ontanu.

    E simplu, un material penibil in genul celor prezentate tot pe Prima acum ceva ani cu grobianul Piedone, numai ca de data asta ei s-au gandit ca da bine la bobor faza cu stinsul tigarii in palma, mai lipsea sa-l auzim pe Ontanu cu celebra remarca “tiganca imputita”.

    Felicitari Andressa

  • Reply
    andressa
    31/08/2007 at 9:14 AM

    Cristi Parvan,
    am spus “mai mult de a urmari evolutia cazului, nu putem face nimic”. Am facut ce ne-a stat in putere.
    “Ne-am oripilat, am discutat, am adus pe agenda publica subiectul. Ce mai putem face?”

    Cred ca suntem de acord. 🙂

  • Reply
    pymm
    31/08/2007 at 9:15 AM

    ei, cum e?
    iti dai seama cata frustrazi au adunat unii ziaristi – care de ani de zile scriu (de lucruri ceva mai grave decat o badaranie) fara sa existe nici o “reactie”? sau unii procurori?

  • Reply
    andressa
    31/08/2007 at 9:19 AM

    Sorin,
    “Dar ce atata vuiet si freamat pentru o chestiune minora?”

    Noua nu ni se pare o chestiune minora. Si daca nu era primar, Ontanu trebuia sanctionat pentru gest. Cu atat mai mult daca e primar ar trebui sa manifeste respect fata de Drepturile Omului.

    Tu sincer crezi ca asemenea tratament merita orice om prins stand degeaba la serviciu?? Sa facem o dictatura militara atunci, sa stim o treaba. Ni s-a urat cu democratia.

    Faptul ca si-a inchis telefonul, ca media a preluat stirea arata ca nu e o chestiune minora. E un caz prevazut de codul penal.

    Fac eforturi sa inteleg cum se poate considera gestul lui Ontanu un lucru bun. Nu reusesc.

  • Reply
    andreic
    31/08/2007 at 9:29 AM

    Gestul lui Ontanu va ramane nesanctionat, ca de obicei ,decat de catre cativa jurnalisti. gestul nu a avut o mediatizare pe care ar fi meritat-o. Minunatele ONG-uri nu s-au sesizat. ITM-ul nu a facut-o desi a fost un conflict de munca la urma urmei.
    Asa ca stati linistiti ca nu se va intamppla nimic. Oricum mi-a placut zambetul crispat al femeii in momentul in care Ontanu o strange de mana. O atitudine de umilinta deplina….

  • Reply
    costel
    31/08/2007 at 10:10 AM

    @DT
    pai eu nu zic sa stam cuminti.
    eu zic sa facem scandal dar nu in cazul asta ca tot NOI ne facem de râs… ca NOI l’am votat!

    scandalul merita facut in alte cazuri. tiganii, cersetoria, mafia, becali si alte licori d’astea urbane.

    nu’s cu ontanu dar nici cu tiganca si nici cu voi cei ce o aparati sau, de fapt, nici nu stiti de partea cui sa fiti… scandal sa fie!

    si cat mai multe link’uri cu Andressa…

  • Reply
    alexandru petria
    31/08/2007 at 1:28 PM

    Andressa, am impresia că o să încerci şi tu senzaţia care ne este familiară nouă, ziariştilor. Adică, toceşti tastatura calculatorului scriind şi până la urmă mârlanul care este subiectul ştirii sau anchetei n-are treabă, poate îţi şi râde în nas când te întâlneşte.
    Pe Onţanu o să-l “smotocească” alegătorii, eventual…

  • Reply
    Sorin
    31/08/2007 at 6:13 PM

    “Noua nu ni se pare o chestiune minora”… care “noua”?

    Locuiesc in sectorul 2, la fel ca tine si numai ce ma indreptam adineauri de acasa catre serviciu, cu un mic popas la dentist. Ce crezi ca am vazut pe treptele blocului unde are acesta cabinetul? Nici mai mult, nici mai putin de 3 cetateni de etnie rroma, angajati la primarie, cu niste masini din alea de zici ca-s masini de tuns iarba, dar sunt pentru a curata asfaltul, cu o perie in laterala care este stropita cu apa ca sa nu se ridice praful foarte tare- sunt sigur ca le stii. Ce faceau? Stateau si frecau menta [adica se hlizeau si fumau], cand ar fi trebuit sa munceasca. Pe banii mei stateau! Pot eu sa le zic ceva? Pot, dar fara efect si nici ca le pasa!! Dar daca le zice Ontanu? Se ridica, se fac ca muncesc si dupa ce el pleaca, se opresc si ei. De ce? Pentru ca sunt lenesi… Si daca le aplica o masura mai dura, crezi ca tin minte? Rad si intra tot in ritmul lor de frecat menta.

    Deci… care-i faza si problema pana la urma??!? Unde a gresit primarul?

    Drepturile omului? Traiesti in .ro si ar trebui sa stii care este diferenta dintre teorie si practica. Drepturile omului = teorie, .ro = practica. Ok? Nici mie nu-mi place, dar asta e!!! Se poate discuta mult pe tema asta si as prefera sa n-o fac, dar hai sa fim seriosi: orice parinte isi mai altieste din cand in cand copilul [cand sunt mari, unii copii le intorc acestora favoarea], chiaburul isi altoieste taranii [angajati] zilieri daca stau si-o freaca aiurea, in politica astia mari le-o trag astora mici… cum sa-ti spun… a intrat cam in firesc chestia asta 🙂 Si da, este un zambet, dar amar! Poti sa ma contrazici? Inca ceva: asta nu-i doar la noi, e de cand lumea si pamantul, pretutindeni, lege nescrisa: cel mai mare il freaca pe cel mai mic, cel tare pe cel slab etc.

    Eu sunt de acord cu introducerea pedepselor aspre in .ro:
    1. Pentru violatori si in special pentru pedofili: castrare! Sa nu mai recidiveze ever!
    2. Pentru hoti, intai le tai un deget, apoi mana, daca recidiveaza. Sa nu mai recidiveze dupa asta, ciung. Insita totusi sa fure? Tai si cealalta mana! Acum sa-l vad!! Sigur, nici n-o sa mai munceasca, poate o sa cerseasca, vezi si postul lui Alex [Subiectiv] despre cersetori. Si poate o sa-i fie mai bine asa 😀
    3. Pentru ucigasi: pusi la zid si executati. Fara drept de apel!

    Simplu in teorie, nu? Dictatura militara ii zice? Atunci sunt de acord! Facem pariu ca daca macar o zi exista legea asta si se aplica asa cum trebuie, o sa le taie multora cheful de viol/furt/omor??!? Bine, stim amandoi ca asta nu se va intampla, dar gandeste-te cum ar fi daca. Te-ar afecta pe tine cu ceva, la modul negativ? Sau pe mine? Sau pe oamenii cinstiti, aia putini cati au mai ramas? Cu siguranta ca NU! 🙂 Corec?

    Am divagat.
    Revenind la oile noastre: majoritatea romanilor sunt nepasatori, indolenti, nesimtiti si tupeisti. Cand incerci sa-i corectezi la modul frumos, sa le explici ceva logic, cu argumente, cica-i faci prosti, ca stiau si ei ceea ce tocmai le-ai spus! Ah… da… romanii mai sunt si atoatestiutori, sa nu uitam! Cand ii penalizezi insa [pe buna dreptate, pentru ca nu si-a indeplinit sarcinile de serviciu de exemplu], ai ceva cu ei si invoca rapid drepturile omului, ale minoritatilor etc. Sa-i inveti nu poti, sa-i constrangi nu ai voie. Nu ti se pare un cerc vicios?

    Asadar, revin cu intrebarea mea: CE anume a gresit primarul cand a penalizat un angajat din subordinea sa? Daca acel angajat s-a simtit lezat in vreun fel, de ce nu a depus plangere, hm? Se stia cu musca pe caciula, de aia.
    Primarul si-a inchis telefonul ca sa nu fie stresat de toti stiristii cu intrebari care mai de care mai stupide! Cu siguranta o sa aflam candva, poate in curand, deznodamantul.

    In locul primarului sa fi fost eu, dupa faza asta ii desfaceam si contractul de munca acelei tanti frecatoare de menta, cu litera i. Si celorlalti frecatori de menta din echipa respectiva le desfaceam contractele. Apoi as fi facut controale inopinante pe teren: lucrezi? Bine! Nu? OUT!
    Tie ti-ar conveni ca un coleg s-o frece pe duda si tu sa-i faci si partea lui de munca? Sunt sigur ca raspunsul este negativ! Atunci, de ce sa-i tratam pe unii diferit, hm?

  • Reply
    costel
    31/08/2007 at 7:00 PM

    placut citit Sorin.

    si totusi despre cazul asta?
    http://buddha.voce.ro/2007/08/23/da-le-si-lor-un-ban-ca-mor-de-foame.html
    ati vazut comentariile? toti dau alte exemple sau zic ca trebuie facut ceva. nu facem nimic, ne e frica. de oameni publici nu ne este frica si d’aia le urmarim fiecare gest putin mai greu digerabil

    nu comentatzi nimic despre talharii astia rromi? nu intervii Andressa? sau ne e frica? ne e frica si mai bine facem scandal doar cand e vorba de oameni in fata carora avem “imunitate”.

    of… d’aia ne fura toti!

  • Reply
    Cop’s Blog » Blog Archive » Stapinii si negri de pe plantatie ( partea 2 )
    31/08/2007 at 7:29 PM

    […] vedem cum s-au mişcat lucrurile de când a apărut reportajul PrimaTV pană acuma. De la Andressa aflam ca “Purtătorul de cuvânt nu răspunde la telefon, Ontanu are mobilul închis” iar […]

  • Reply
    Lumi
    01/09/2007 at 2:27 AM

    CE anume a gresit primarul cand a penalizat un angajat din subordinea sa?

    Sorin, a gresit pentru ca a pedepsit corporal un angajat al unei companii, un angajat care nici macar nu e in subordinea sa, un adult care nu a consimtit la nimic. Singura instanta la cre ma pot gandi in care un adult poate pedepsi fizic un alt adult fara a incalca legile statului roman e in dormitor -si din cate stiu eu intre adulti care isi dau acceptul. Femeia respectiva nu e sub tutela primarului, nu e copilul minor al primarului. Femeia era la serviciu si are probabil un superior caruia primarul ar fi trebuit sa-i atraga discret sau formal atentia in legatura cu cazul femeii. In ceea ce priveste cazul pe care il relatezi tu, cu lucratorii care pierdeau vremea- din pacate cazul nu e singular in Romania- vezi lucratori in constructii, productie, servicii etc. Ar trebui sa ne para bine ca rromii accepta locuri de munca cu prestigiu scazut pe care ceilalti locuitori ai Romaniei le refuza. Cand scriu aceste randuri personal sunt la lucru si – din punct de vedere al angajatorului meu pierd vremea. Are cineva vreo tigara aprinsa?

  • Reply
    Narcotourist
    02/09/2007 at 4:41 PM

    Andressa, nu cred ca acei cetateni (prea putini ce-i drept) care ies la vot din 4 in 4 ani pentru a-si exprima optiunile, vor sanctiona acest gest al lui Ontanu…ba, chiar sunt ferm convins ca pana la urmatorul scrutin “minorul incident” va fi dat de mult uitarii…asa cum ai spus si tu…Avem ceea ce meritam, iar faptul ca feudalul ala se afla in fruntea administratiei sectorului 2 nu este decat consecinta optiunii pe care au avut-o majoritatea locuitorilor respectivului sector…Asadar, Hurray for the brilliant people who elected that scummbag ! Keep it up 🙂 !

  • Reply
    Doru Oprisan
    02/09/2007 at 7:23 PM

    offtopic: ce zici de inca o campanie ? http://doruoprisan.blogspot.com/2007/09/facem-dragoste-in-mare.html

  • Reply
    MIB
    20/09/2007 at 12:17 PM

    si ce s-a intamplat la conferinta lui Kerry din Florida este mai grav…parerea mea!

  • Reply
    costica
    09/12/2007 at 4:20 AM

    Nu va puneti cu rONTANU,TERMINATOR la greu a doua facultati dupa ,sau tocmai gratie lui 89′, una din ele fiind psihologia aplicata/ mare om/abia astept sa fie votat de prostime pentru al treilea MANdat.

  • Leave a Reply