Diverse

Mutilarea duce la succes?

Le-am vazut de curand pe fetele de la Bambi. Voi le-ati vazut de curand? Le-ati vazut de aproape?

Cate operatii au facut fetele? 5? 10? Cine da mai mult?

Arata ca niste monstri. Au buzele umflate cu substante, sanii siliconati, fetele remodelate. Haine de parasute si coafuri de “Grease”. Ma intreb daca le-a spus cineva ca arata oribil. Serios. Nu vreau sa le jignesc pur si simplu – cred totusi ca dupa orice standarde sunt sinistre. Sa le spuna cineva!

Da, putem sa radem de ele, dar mai degraba imi vine sa plang cand le vad. Aia mica are 19 ani (curand face 20) si arata de 50 de ani. Parca nu-i de ras. Va dati seama ce probleme are o persoana care isi schimba radical infatisarea (fara sa aiba o diformitate!) la varsta la care trupul inca se dezvolta? Ma doare mintea.

Au intrat in showbiz de cand erau in scoala generala. S-au comparat probabil, desi aveau doar 14, 15 sau 16 ani, cu sex simboluri de peste 25 de ani. Concurenta lor la un moment dat au fost Andre – alti monstri deformati de sutiene push-up si ulterior siliconati (apropo, ati citit ca Andreea Antonescu vrea sa-ti lungeasca picioarele printr-o interventie chirurgicala in urma careia ti se rup tibiile si ti se baga niste tije metalice, iar apoi stai la pat un an?!?!)

Andre au avut mult mai mult succes ca Bambi – de unde deducem (sau au dedus altii si le-au si spus-o) ca reteta “sex simbol precoce” functioneaza.

Bambi nu s-au pozitionat – nu au stiut cum, probabil – ca niste fete cuminti care canta balade la pian. Nici nu ar fi putut, cred. Nu exista aceasta nisa la noi. Cine te baga in seama daca nu te dai cu ulei si nu razi ca proasta la camera indiferent de melodia pe care o interpretezi? De exemplu, un folkist moare de foame la noi…

Modelele pentru generatia lor (si a mea?!) sunt “sticlarii” – cum el spun eu celor care apar pe sticla. Si cine apare pe sticla? Pai, oamenii bogati sau foarte frumosi. Eventual – barbatii bogati si femeile frumoase. Femeile e musai sa fie frumoase (intr-un sens stas de papusa Barbie, nici macar nu e un termen larg, nu lasa loc de frumuseti neconventionale) ca sa prezinte stiri, ca sa fie secretare, ca sa devina actrite, cantarete sau orice altceva. Numai frumusetea este calitatea care poate scoate o fata din anonimat, conform regulilor societatii noastre. Din pacate. Personalitate? Sigur, sigur, cum spui tu, numai sa fie blonda si cu tzatze mari.

Bambi sunt un exemplu al nocivitatii unui mediu care promoveaza numai infatisarea tip porno star. Presiunea de a arata ca Pamela Anderson este mai puternica in showbiz, cu siguranta, fata de mediul tinerilor obisnuiti.

Un artist O artista care nu isi arata 90% din piele cand apare pe scena, care nu pozeaza nud si nu are 90-60-90 nu are nici o sansa sa patrunda pe piata. Daca esti si incurajata sa ai succes cu orice pret, adica chiar cu pretul pierderii propriilor trasaturi deoarece nu se incadreaza in tiparul cerut de casa de productie, ai toate sansele sa devii un monstru.

Sa nu te mai poti privi in oglinda de sila pentru ca din cauza acelei fete nu reusesti sa apari pe MTV. Sa te detesti si sa vrei o pereche de silicoane ca si cum asta ar fi sta in calea implinirii tale ca artist. Si ca om. Doua bucati identice de silicon infipte sub piele. Si abia atunci te simti intreaga. Diformitatea, cupa B adica, dispare si cu ea si motivul tristetii.

Motivul tristetii este – pentru noi toti – faptul ca singurele repere fata de care se raporteaza generatiile tinere sunt banii si frumusetea. Si ajung sa se mutileze copii si tineri pentru a aparea la televizor.

You Might Also Like

41 Comments

  • Reply
    alexandrog
    19/08/2007 at 11:52 PM

    Da, Michael Jackson 😐

  • Reply
    Alex TG
    20/08/2007 at 12:05 AM

    Very very true

  • Reply
    roxanyka
    20/08/2007 at 12:07 AM

    dar oare cum suporta durerile de dupa operatii.am vazut cateva interventii pe la tv si se plangeau fetele dupa operatii de niste dureri insuportabile.oare chiar merita sa sufere atat?

  • Reply
    roxanyka
    20/08/2007 at 12:16 AM

    Michael Jackson a facut ce a facut pt ca in vremea aia negrii nu prea erau bagati in seama…..da asta nu inseamna k il “apar”…..tot nebun e si ala 😛

  • Reply
    Alex TG
    20/08/2007 at 12:27 AM

    Totusi poze?

  • Reply
    sweetdreams
    20/08/2007 at 12:29 AM

    Fetele de la Bambi erau induiosator de uratele si anchilozate in copilaria lor. Ieri am auzit ca fata blonda s-a despartit de fotbalist. Nici nu stiu ce mai canta ele acum???
    De ce nu si-au ales ele o alta cariera?

  • Reply
    roxanyka
    20/08/2007 at 12:30 AM

    poze cu cine?

  • Reply
    boo
    20/08/2007 at 1:00 AM

    GOD! si eu credeam ca operatia aia noua cu micsorarea picioarelor prin ciopartirea degetelor de la picioare e cea mai groaznica.

    daca intr-adevar exista medici dispusi sa presteze ruperea unor tibii perfect sanatoase, this world is very very very sick. dar ma duc sa investighez intai chestia asta, nu pot sa cred ca exista si se practica asa o operatie.

  • Reply
    Hacky Maximus
    20/08/2007 at 1:41 AM

    Frumusetea nu este neaparat un factor ce determina succesul in show-biz- vezi Lordi, Manson, Rammstein, Ozzy, etc 😀

  • Reply
    Lupu
    20/08/2007 at 5:48 AM

    Desigur, ar fi si o alta explicatie. Poate ca fetele de la Bambi nu au talent, si singura metoda prin care pot patrunde pe piata, sau sa zicem singura metoda pe care o stiu, e sa se transforme in ceea ce cred ele ca este dorit. Muzica pentru ele e mai degraba o meserie in care vor sa fie calificate, si ca atare aplica retetele incercate ca sa aiba succes. Nu le vad batandu-si capul cu compozitii, linii melodice.

    Ai argumentat convingator ca exista o presiune sa arati bine ca artist, mai ales ca femeie. Dar daca e sa fim sinceri, de cele mai multe ori nu e vorba de artisti.

  • Reply
    suminonA
    20/08/2007 at 7:48 AM

    un manelist cum se numeste ? 😀 are succes (la publicul sau) toti arata de parca au trecut prin dezastre naturale …cred ca ar avea un succes enorm cele doua “bambi” daca s-ar apuca de manele… mintea umana… ciudat lucru…

  • Reply
    andressa
    20/08/2007 at 8:37 AM

    boo,
    operatia este ilegala in China, dar s-a practicat. Ca avortul la in Romania inainte de Revolutie.

    Lupu,
    fetele au voce si canta la pian. Sunt deci de doua ori mai talentate decat multi altii de pe piata. Nu le vezi batandu-si capul? Pentru ca platesc si ele producatori de succes, cum vad ca se face. Eu le judec ca pe niste victime!

    Presiunea am zis ca e a societatii – citeste din nou – doar ca este mai puternica in lumea artistilor. A sticlarilor.

  • Reply
    boo
    20/08/2007 at 11:30 AM

    da, am citit azi-noapte despre motivele pentru care se practica in china. simt ca mi se farama oasele numai cand ma gandesc la metoda asta.

    pe de alta parte, stii ca e demonstrat statistic ca oamenii frumosi castiga mai bine, nu? :))

  • Reply
    andressa
    20/08/2007 at 11:54 AM

    boo,
    da, stiu. Life isn’t fair! 🙂

  • Reply
    adenna
    20/08/2007 at 12:03 PM

    Lumea e plina de oameni de genul asta… Si noi, cei tineri, cu ce ne alegem? Pai incercam sa invatam cate ceva, dar nu de la ei. Ci de la cei care chiar au ceva sa ne transmita, zic eu! 🙂

  • Reply
    stingo
    20/08/2007 at 12:44 PM

    Motivul pentru care au avut sucess copilele astea (Andre, Bambi) etc. e că suntem o naţie de pedofili.

  • Reply
    andressa
    20/08/2007 at 12:47 PM

    stingo,
    si Britney s-a lansat la 16 ani. Pedofilia este o boala a omenirii…

  • Reply
    Florin Grozea (Hi-Q)
    20/08/2007 at 3:31 PM

    Sunt foarte suparat. Pentru ca si tu faci aceeasi greseala (sau e intentionata?): iei un exemplu negativ particular si generalizezi, tragi concluzia ca totul este nasol.

    Bambi nu au succes. Punct. De aici in colo toate discutiile sunt inutile.

    Tu spui: “Un artist care nu isi arata 90% din piele cand apare pe scena, care nu pozeaza nud si nu are 90-60-90 nu are nici o sansa sa patrunda pe piata.”

    Despre ce vorbesti? Voltaj, IRIS, Directia5, chiar si Hi-Q, DJ Project, SISTEM si 3SudEst, adica trupele de succes nu se incadreaza deloc in definitia asta a ta! Dimpotriva, toti acestia de mai sus sunt caracterizati prin decenta si discretie.

    Asa ca mi se pare nociva generalizarea pornind de la un exemplu particular negativ…

    E ca si cum as spune: am o vecina studenta la litere care e proasta si inculta. Asta ma indreptateste sa spun despre Andressa ca este asa? Sau ca toate studentele sunt asa?…

    Hm 🙁

  • Reply
    andressa
    20/08/2007 at 4:45 PM

    Florin,
    chiar daca esti suparat sunt sigura ca-ti va trece.

    Ai contraexemple. Bun. Asta crezi ca schimba lucrurile despre care vorbeam eu? Nu exista o presiune ca fetele din showbiz sa arate ca Barbie? Da, barbatilor li se aplica alt tipar, ce-i drept, dar eu vorbeam despre femei. Si apropo de contraexemple – de ce nu ati ales o femeie obeza sa o inlocuiasca pe Dana? Fii serios! Cand it ifaci trupa e musai ca fata sa arate bine. Nu numai asta, depinde de caz, dar e conditie sine qua non.

    Ai contraexemple, am si eu sa-ti dau exemple. Anda Adam, TNT, Delia, Ana Lesko, Loredana – artistele noastre sunt coperte Playboy, chiar daca Minculescu e un rocker de 60 de ani. Deschide ochii – vei vedea numai silicoane.

  • Reply
    stingo
    20/08/2007 at 5:21 PM

    Hei, hei, mai uşor cu Loredana. She rawks. 🙂

  • Reply
    stingo
    20/08/2007 at 5:23 PM

    (Nu s-a lansat “Playgirl” în România, că-i vedeam şi pe băieţii de la Hi-Q goi.)

    (Hehe. Just teasing.)

  • Reply
    jollyca
    20/08/2007 at 5:33 PM

    (Florin, am senzatia ca daca “Voltaj, IRIS, Directia5, chiar si Hi-Q, DJ Project, SISTEM si 3SudEst” ar arata 90% din piele pe scena CLAR nu ar avea succes :). Daca ar mai poza si nud :))) )

    Pielea goala suplineste lipsa de talent. Vezi trupa aia al carei nume incepe cu Tri si termina cu dent.

    @boo: recomended reading – James Clavell – Tai Pan. Ai sa intelegi ce-i cu “operatia” la picioare.

  • Reply
    Lupu
    20/08/2007 at 5:39 PM

    Da, mai Andressa. Evident ca presiunea e din partea societatii. Asta ziceam si eu. Si imi zici de cantat la pian si voce, dar vad ca nu intelegi ce vreau sa spun prin talent. Eu vorbeam de arta fata de meserie. Nu o sa ma intind aici sa definesc arta, doar vreau sa iti sugerez ca “talentul” de care vorbesti tu nu e pentru arta.

    Sper sa nu te supere discutia asta. Am totusi impresia ca oricat as incerca sa spun ceva inteligent, o sa citesti repede si nu o sa te gandesti prea mult la ce zic. Comentariile pe bloguri nu au rost.

  • Reply
    andressa
    20/08/2007 at 5:46 PM

    Lupu,
    eu cred ca au rostul comentariile. Uite ca am aflat si eu alte puncte de vedere!

    Si sa stii ca citesc cu atentie raspunsurile. Poate nu le inteleg mereu 🙂 – oameni suntem! – dar incerc! Sigur ca nu ma supara discutia, m-a intristat doar sa le vad pe fetele alea atat de fragile si deformate de plasticieni. Mi s-a rupt sufletul, pe cuvant…

  • Reply
    andressa
    20/08/2007 at 7:22 PM

    stingo,
    da, dar si ea e operata!

  • Reply
    Pyuric
    20/08/2007 at 8:00 PM

    Bambi nu mai canta de un car de ani, au avut o singura melodie cunoscuta (si aia preluata de la altii), si nici nu mai sunt combinate cu vreun fotbalist, arata ca un cur, se imbraca la fel de groaznic, se machiaza tot asa… Concluzia: mutantele alea nu au ce cauta in viata publica a Romaniei, asa ca hai sa nu le mai bagam in seama ca pur si simplu nu merita 🙂

  • Reply
    Florin Grozea (Hi-Q)
    20/08/2007 at 9:35 PM

    Pyuric a zis-o chiar mai clar decat mine.

    Dar daca vrei sa-ti raspund la “cand iti faci trupa e musai ca fata sa arate bine”. Come on! Cand te insori e musai ca fata sa arate bine, cand faci un film e musai ca fata sa arate bine, in general noi toti (fie ca suntem barbati si femei) vrem sa vedem fete frumoase.

    Ce e frumos si lui D-zeu ii place, stii cum se zice!

    Totusi, nu e cazul Bambi iar faptul ca am facut al doilea comentariu pentru o trupa care nu exista deja e prea mult…

  • Reply
    andressa
    20/08/2007 at 10:52 PM

    Florin,
    tu vorbesti de alta generatie de trupe cand vorbesti de Iris sau Directia 5. In plus, cand e vorba de barbati se aplica alte standarde. Femeile din showbiz trebuie sa fie Barbie. Multe si-au facut operatii estetice. Delia, Ana Lesko, Anda Adam, Andreea Antonescu, Andreea Balan, aia de la Sexxy… Mai sunt zeci de exemple. Ce naiba, asta e adevarul.

    Tu sincer sustii ca nu exista o presiune asupra artistelor de a arata a Barbie??

    Eu cred ca ori esti sex simbol, ori nu existi. Ca femeie ce canta alceva decat rock la noi. Ce-i frumos si lui Dumnezeu ii place, asa – si? Nu exista alta nisa pe piata decat “sex simboluri”. Nu am exagerat deloc.

  • Reply
    andressa
    20/08/2007 at 10:53 PM

    Nu am aruncat cu noroi. Am vorbit de un fenomen. De presiunea pe care o resimt tinerele fete in showbiz. Si am luat un exemplu pentru ca mi se pare ca ilustreaza incercarea disperata de a coespunde standardelor.

  • Reply
    scorojit
    21/08/2007 at 1:09 PM

    Cat de femeiesc :”god ce naspa arata alea..ce-o fi in capu` lor…god”:|. Penibil.

  • Reply
    Diana
    21/08/2007 at 2:18 PM

    presiunea exista.. din pacate are dreptate Florin cu totii vrem sa vedem fete frumoase, dar sincer nu cumperi albume pt coperta.. cel mai bun exemplu de artista care a reusit in ciuda fizicului nu tocmai Barbie like e Missy Eliot. Acum revenind la presiune.. de exemplu am fost de-a dreptu socata sa observ ca pe TV5Monde prezentatorii erau barbati de vreo 50 de ani (and they were so not George Cloony).. nici femeile nu erau chiar picture perfect ceea ce m-a surprins.. pt ca la televiziunile din Romania nu mai vezi pe nimeni trecut de 35 de ani, cel putin nu la televiziunile comerciale (park la tvr nu-s chiar asa de tinerei). Acum si de la asta exista exceptia Andreea Esca care nu mai e nici tanara si nici perfect picture.
    aa.. si a mai zis cineva ca Ozzy , Mason and co sunt exemple de artisti care nu promoveaza imaginea perfecta, fara suparare dar ei fac la fel doar ca nu cu operatii estetice de marire de sani (ca n-au) ci cu un look care ia scos in evidenta (cel putin la momentul cand s-au lansat ei), acum nu zic ca nu creeaza chestii pe care le ascult si le apreciez, dar fac la fel ca si Pamela Anderson look alikes doar ca pe o alta nisa.. una de soc.

  • Reply
    Doru
    21/08/2007 at 6:36 PM

    am vazut cu ceva vreme in urma un filmulet, cred ca simulare cum evolueaza un tatuaj facut la 15 ani si 40 de kile (plus sau minus) pana ajunge posesoarea la vreo 75 de ani si 150 de kile.

  • Reply
    csabi
    21/08/2007 at 10:16 PM

    eu cred ca Pamela Anderson ar fi frumoasa si fara silicoane:)
    in rest…andressa ai foarte mare dreptate in ceea ce priveste showbizul, mai ales in cazul artistelor, din pacate e vorba de mentalitatea oamenilor care e “sick” rau de tot peste tot in lume…apropo sunt multe artiste care au avut succes imens fara o imagine perfecta ex:Mary J. Blige, Celine Dion,Avril Lavigne,Macy Grey etc..ele chiar nu se includ in categoria “barbie”

  • Reply
    Edi
    22/08/2007 at 1:35 AM

    Asa cum toata Romania crede tot ce scrie in ziare, asa a crezut si ca Andreea Balan are operatie estetica.

    Singura operatie pe care o are fata asta e conturul buzelor(daca se poate numi operatie), care dureaza 3 ani.

    Nu ma intereseaza ce crezi despre ea ca artista, dar macar sa stii pe viitor, din sursa sigura ca nu are silicoane, si nici alte operatii.

  • Reply
    andressa
    22/08/2007 at 8:46 AM

    Edi,
    multumim pentru impartasirea gandurilor tale. Da’ eu cred ca are operatie si la nas si la sani. Na!

  • Reply
    Alina
    22/08/2007 at 12:18 PM

    Andreea Balan are operatie la nas?! :0 Daca e asa, nici nu vreau sa stiu cum arata in poza de “Before”…

  • Reply
    DeMaio
    22/08/2007 at 1:47 PM

    Urăsc din tot sufletul că trebuie să fac asta, dar ai dreptate. În fiecare cuvânt spus.

  • Reply
    Pyuric
    24/08/2007 at 3:19 PM

    Am o veste proasta… La cateva ore dupa ce am scris aici ca ele nu mai canta si ca nu-si merita statutul de persoana publica, am citit in presa ca tocmai au filmat un nou videoclip, iar in seara urmatoare le-am vazut la Kanal D cantand melodia noua. The world is coming to an end =((

  • Reply
    Pyuric
    24/08/2007 at 3:21 PM

    p.s. Andreeea Balan pot pune pariu ca are silicoane =)) sanii nu cresc atata doar de la anticonceptionale (cum a declarat ea). Cresc, dar nu … ATAT! Pe probate 😉

  • Reply
    runbaby
    27/08/2007 at 5:24 PM

    Dear God, tocmai le-am vazut pe fetele de la Bambi la televizor. Habar n-aveam cine sunt (si mutrele lor alea vechi le consider recognoscibile), dar in momentul in care tipa bruneta pe care eu o credeam de 45 de ani si posibil centurista a zis “eu la 19 ani nu stiu ce…”, mi-am dat seama cine sunt…..

    E cumplit, absolut cumplit. Are 19 ani, doar 19 ani… Eu am 30 si fata mea e mult mai neteda, nu am gusa (asa in conditiile in care sunt supraponderala!), iar pungi sub ochi cum are ea, n-am vazut in viata mea :(.

    Inteleg cum te-ai simtit cand le-ai vazut. Parintii lor si doctorul care le-a facut asa ceva ar trebui sa fie pasibili de inculpare penala… Doamne…

  • Reply
    Ana-Maria
    29/08/2007 at 5:29 PM

    Nu canta! Dezbracate! Baga-ti silicoane si botox!
    Asta e motto-ul tipelor care-si plimba fundu pe la tv.
    De ce va mira? :))

  • Leave a Reply