Diverse

Clientul nu are niciodata dreptate, nu mai incercati

Servicii de cacao in republica noastra caniculara si bananiera.

Ne-ar trebui bloguri separate sa ne plangem de serviciile proaste care se ne scot din sarite in fiecare zi, dar cine ar citi un blog numai cu asa ceva? O buna ocazie sa va zic ca tipul dragut de care pomeneam la un moment dat aici a lansat un astfel de blog: frustrari.ro. Ne place de el, deci ne place si proiectul: succes!

Revenind la servicii proaste, incerc sa nu va fac si voua ziua mai proasta prin acest post asa ca o sa fiu cat de cat succinta. Azi am avut experiente neplacute care m-au facut sa ajung la urmatoarele concluzii:

1. “La Mama” de pe Barbu Vacarescu are servicii de cacao. Erau doar trei mese ocupate, dar a durat 40 de minute sa mi se aduca doua oua ochiuri. Cand au venit ceaiurile a urmat si un “Va aduc zahar imediat!“, dar dupa 15 minute am incetat sa mai sper. Pana si nota a venit in 15 minute.

2. Nokia in Romania = varza.

a). In primul rand, telefonul cu care v-am facut capul calendar a cedat mecanic dupa 29 de folosire. Clapeta nu se mai deschidea corespunzator. Dupa doar 29 de zile!

b). Am fost la service Nokia pe Stefan cel Mare. Sunt niste nesimtiti si neprofesionisti.

Mai stiti canicula aia ingrozitoare de acum o saptamana? Buuun. Cand erau deci caldurile alea ucigatoare de 41 de grade care au provocat si buletine de stiri enervante, la Nokia se facea coada in fata magazinului, pe strada. Sa lesini, nu alta! In magazin intra cate o persoana. Ce minte ingusta o fi venit cu aceasta idee geniala?

Mi-au tinut telefonul o saptamana. Dureaza atat pentru “este trimis la laborator”. Acest laborator este in Singapore?! Garantie de 2 bani vechi, aia e.

Dar inca nu l-am recuperat. Am ajuns azi la ora 16:45 sa iau telefonul si era coada. Nu am fost lasata sa intru in service de un individ (ce parea un betiv fara locuinta adoptat de service Nokia) pe motiv deja sunt oameni la coada si chiar daca imi vine randul va fi trecut de ora 17:00. Am insistat politicos: “Va rog, inca nu este ora 17:00, este dreptul meu sa fiu servita“, dar paznicul de ocazie a zis ca nu si nu (imi venea sa-i dau cu poseta in cap deoarece ploua si eu stateam ca oaia in fata magazinului si nu ma lasa sa intru desi era in timpul programului, dar asta este o marturisire ce nu afecteaza cursul povestii). Inauntru domnul care ii servea pe cei de la coada a urlat special pentru mine: “Oricum la 5 inchidem, nu stau peste program!“. Scuzati comparatia, dar pana si la Posta Romana te servesc angajatii daca ai intrat inainte de sfarsitul programului, desi Posta Romana e chiar un exemplu de urmat ca model de Relatii Publice.

Precizez ca programulacestui service Nokia este de la 9 la 17 cu o pauza de masa intre 14:00 si 14:30. Deci ei lucreaza 7 ore si jumatate, nu opt ore. Buuun. Eu am venit in timpul programului!

Nici un “ne cerem scuze“, nici un “va rugam reveniti maine“. Numai un betiv care ma impiedica sa intru si un angajat care mi-a zis la un moment dat “pe mosilor inchid la 6!“. Dar eu trebuia sa-mi ridic telefonul. “Ei, atunci asta e”. Chiar ca asta e.

Imi pare rau ca mi-am luat Nokia. Zau ca vreau alt telefon sau banii inapoi. Dar nu Motorola pentru ca aia sunt si service Motorola. Si pe la ei nu vreau sa mai trec niciodata.

Tot despre ei: cand am lasat telefonul mi-au zis ca e posibil sa imi reseteze softul. Zic: “Nu inteleg de ce, are o problema mecanica“, iar angajatul a zis: “Nu stiu, eu va zic doar“. Foarte lamuritor. Nu m-ar mira sa imi fi sters tot din memoria telefonului.

Ah si nu am zis ca au si un afis: “Nu raspundem pentru SIM-urile uitate in telefoane”. De ce? De ce nu raspund de ele? Daca imi uit SIM-ul ei nu-l returneaza? Ce fac cu ele? Le fura angajatii? Se pierd? Mi se pare incredibil. E service autorizat Nokia!

Am plecat deci fara telefon.

3). La Optinova clientul nu are dreptate in general.

M-am enervat din solidaritate, pe principiul “capra vecinului a murit, poate pateste si a mea ceva!” Eu probam rame si o doama vine sa-si ridice ochelarii. Doamna isi vede ochelari isi zice: “Eu comandasem alta rama!“. Domnisoara angajata spune: “Nu stiu ce sa va spun, un coleg v-a servit. Iar el nu e aici sa-l intreb, asa ca nu stiu daca dumneavoastra aveti dreptate!”

Nu mi-a venit sa cred. Doamna a fost calma, a cerut sa fie sunat acel coleg si s-a indeplinit dorinta. Angajata si-a sunat colegul si apoi a facut rezumatul convorbirii: “A zis ca dumneavoastra ati ezitat intre cele doua modele de rama, dar ca ati ramas la acest model deoarece nu va statea bine cu cealalta rama.

Cat tupeu sa ai? Nu numai ca nu si-a cerut scuze, dar a mai si jignit-o pe doamna aceea (care tot calma a spus ca ea a comandat alta rama si ca pe aceea nu o plateste) si a insinuat ca daca vrea alti ochelari trebuie sa plateasca din nou. Si asta e firma respectabila, nu? E Optinova!

Eu nu am zis nimic, dar ma gandeam ca poate patesc la fel cand vreau sa imi ridic ochelarii. Vai de fulgii lor!

In fine, m-a si stropit o masina. Ce zi, domne’, ce zi!

You Might Also Like

32 Comments

  • Reply
    Gelu
    01/08/2007 at 9:11 PM

    Nu e vorba doar de respectul pentru client ci de respectul pentru “ceilalti”. Exista din fericire si foarte multe exemple “pozitive”. Eu ii admir sincer pe toti cei care au de-a face “cu oamenii” si reusesc sa-si pastreze calmul dupa ce “un domn” te injura ca nu poata sa ramana cu un caricior plin ochi la o casa pentru cosuri sau cand “o doamna” te face in toate felurile ca nu vrei sa-i primesti bonurile de mase fara sa le scrie, si care dupa astfel de episoade poate sa iti zambeasca si sa te ajute sa-ti impachetezi sosetele cat timp iti cauti cardul prin portofel si apoi iti ureaza “o zi buna”. Eu sincer nu as rezista mai mult de o zi!

  • Reply
    andressa
    01/08/2007 at 9:17 PM

    Gelu,
    hai sa le plangem de mila! Not. In toate meseriile in care ai de-a face cu oameni (adica nu butonezi de unu’ singur la un aparat) te si enervezi. Nu cred ca e de admirat ca te porti civilizat, chiar si cand celalalt se poarta ca o primata. Eu azi am “rezistat”, dar nu cred ca merit admiratie. Toti trebuie sa “rezistam”.

  • Reply
    Ciprian Pop » Blog Archive » Esti frustrat? Eu nu!
    01/08/2007 at 9:17 PM

    […] Andressa, am aflat de existenta site-ului Frustrari.ro, un blog care se vrea pentru frustrari, nu pentru […]

  • Reply
    s.
    01/08/2007 at 9:18 PM

    puf, ma iau nervii numai cat citesc!!

    ce e de facut? pe asta trebuie sa ne concentram. sa sunam de fiecare data la OPC sa punem OPCul pe ei?

    Vb serios, ce e de facut? Eficient si pasnic, dar cu efect.

  • Reply
    Cristi Roman
    01/08/2007 at 9:25 PM

    “La mama” este marele mit in picaj direct al restaurantelor bucurestene. V-o spune un semiexpert in critica de restaurante.
    Dar bucuresteanul se duce in continuare, ca e inca “la moda” si oarecum inca fitos sa iei masa “La mama”.
    Sint cel putin 10-15 restaurante in Bucuresti care dau peste nas “Mamei”.

  • Reply
    andressa
    01/08/2007 at 9:30 PM

    Cristi,
    dar ploua si era chiar acolo… Nici eu nu mai cred ca “Mama” mai e ce-a fost. 🙂

  • Reply
    Gelu
    01/08/2007 at 9:52 PM

    Andreea,

    Nu e vorba sa le plangem de mila ci pur si simplu am putea fi putin mai intelegatori. Iti inteleg frustrarea dar modul in care se poarta concetatenii nostrii din republica noastra “bananiera” care stau in spatele ghiseului/casei tine mult si de modul in care noi srigam in gura mare la coada la mezeluri: “In afara nimeni nu sta la coada la salam!”.
    Acum ceva timp am mers la Unirii sa-mi micsorez bratara la un ceas. A durat 5 minute si foarte politicosi oamenii de acolo. In spatele meu o “Doamna”: “Vreau sa-mi schimbati ceasul. Faceam cumparaturi la Paris si mi s-a desfacut incheitoarea si mi-a cazut ceasul de la mana. S-a spart ca la Paris e numai gresie pe jos. Daca il luam de acolo mi-l schimbau pe loc. Si acolo erau si mai ieftine. Numai in Romania sunt asa scumpe si de proasta calitate. Trebuia sa ma invat mine si sa cumpar doar de la Paris.”. In timpul asta “mesterul” nu zicea nimic iar doamna de la vanzari ii spune sa astepte sa vada ce se poate face.

    Pe de alta parte si mie mi s-a tipat in fata pentru ca am avut tupeul sa intreb la ce ora pleaca un tren spre Sibiu: “Nu suntem birou de informatii!”

  • Reply
    seba18
    01/08/2007 at 10:45 PM

    Uite de-asta ii apreciez eu pe cei de la Vodafone: vara trecuta mi-am luat un telefon de la ei. Am intrat pe net sa vad pana la cat e deschis la reprezentanta (in Timisoara) si vad ca programul e de la 09:00 pana la 19:30. Eu am ajuns pe la 19:15 si, spre suprinderea mea, la ora aia in magazin era lume care statea la coada. Cu ocazia asta, am mai descoperit o parte din “politica” VF, si fara sa le fac reclama trebuie sa spun ca ii apreciez pentru asta, pentru respectul fata de clienti. Ei bine, nu am ajuns sa fiu servit pana la ora 19:30, insa am fost placut surprins sa aflu ca, de fapt, asta e ora la care se inchide usa de la intrare, insa nu si programul, care se incheia la ora 20:00.

    Nice, nu?

  • Reply
    andressa
    01/08/2007 at 10:48 PM

    Gelu,
    ba nu. Nu trebuie sa fim intelegatori. Trebuie sa ne facem toti treaba, sa fim toti civilizati.
    A face exceptie este primul pas spre a incalca regulile si uite asa nu merge sistemul.

    Tu-mi dai exemplu niste nesimtiti. Faptul ca aia au fost serviti si nu dati afara in suturi nu e un act de eroism din partea prestatorilor. Noi toti suntem in fiecare zi in postura de a avea de-a face cu nesimtiti, nu suntem eroi. Suntem oameni. Iar daca reactionam ca primatele, suntem tot nesimtiti, ca cei dintai. Simplu, nu?

    Si, de fapt ce sa intelegem? Ca femeii i s-au facut alti ochelari si trebuei sa plateasca din nou? Asta e de inteles? Ca angajatul; Optinova a avut o zi proasta? Pai si cu clienta ce facem? Pe ea cine o intelege? Cum spuneam, sa ne facem toti treaba. Parca am mai scris o data despre asta…

  • Reply
    Gelu
    01/08/2007 at 11:29 PM

    Nu-i totul alb si negru, nu-i asa? 🙂

  • Reply
    Clement
    02/08/2007 at 12:52 AM

    Mamaaaaa.. cate as mai avea si eu de comentat aici..
    Dar e tarziu (12,47 AM) si ma gandesc ca (intentionat) maine voi fi mai explicit…

  • Reply
    unuzero
    02/08/2007 at 12:58 AM

    @gelu
    presupun ca ai idee ce inseamna “republica bananiera”. in acest caz romania nu este nicidecum asa ceva.
    fiecare isi face treaba cat mai bine tinand cont ca trebuie sa se comporte civilizat. in acest moment, romanii nu sunt nici pe departe un popor care sa se poata lauda cu un comportament civilizat. nu pot sa analizez de ce, ar dura probabil foarte mult si in primul rand nu este in puterea mea sa fac asa ceva.
    atata timp cat eu ma comport civilizat astept acelasi tratament si din partea celuilalt. desi sunt sigur ca nu asa se va intampla in viitorul apropiat, dar speranta exista.
    o seara placuta

  • Reply
    suminonA
    02/08/2007 at 7:38 AM

    in mod normal orice magazin trebuie sa detina lipita pe perete o foaie cu numarul de la oficiul de protectie al consumatorului … nu ezita sa il folosesti… in cel mai nefericit caz te vei alege cu niste sfaturi de la oficiul respectiv legat de modul cum sa procedezi… si inca o chestie …
    indiferent de ce sa defectat sau ce prezinta anomalii in functionare (masini , aparate electronice si electronice , etc) sa nu acceptati ca explicatie expresia “E BOALA DE NOKIA” sau oricare ar fi numele produsului sau expresia ” ASA FAC TOATE ” … nu e asa … e doar lenea unui “specialist” care incearca sa isi faca jobul cit mai usor… un defect e un defect… iar daca nu se poate repara… SE SCHIMBA … cit e in garantie…
    bafta… si sunt curios ce explicatie o sa iti dea…

  • Reply
    Piticu21
    02/08/2007 at 9:14 AM

    Nu te pune nimeni sa iti iei Nokia din china 😉 alea facute in europa sunt mai bune, la mama trebuia sa nu platesti, sau … depinde cat de fidela esti … si Nu iti fa ochelari la optinova, daca vrei … sunt atatea firme de ochelari cu rame frumoase preturi mici si cunostinte 🙂

  • Reply
    rafy
    02/08/2007 at 9:33 AM

    nici mie nu mi-au placut baietii de la nokia …
    totusi exista o companie de servicii care m-a impresionat extrem de placut – romtelecom. Au fost sunati (nu de mine) pentru comanda unui pachet clicknet. Tipa respectiva, desi se simtea dupa voce ca avea cel putin o generatie peste noi a fost incredibil de amabila. A stat si a explicat, a dat si cerut detalii, a povestit cum nu e nevoie de echipa lor tehnica pentru instalat respectivul utilaj …
    Stiti … in trecut, atunci cand sunai la 930 trebuia sa te pregatesti pentru o sesiune de nervi. S-a schimbat…
    Din pacate insa exista alte multe companii care sunt varza … Exemplu? RDS … Operatorii de acolo nu au voi e sa ofere suport pentru Linux. Adica sunt obligat sa pun Windows?
    In general situatia este albastra (spre negru) …
    Ma bucura faptul ca nu sunt singuru care se ia da natia asta 😀

  • Reply
    rafy
    02/08/2007 at 9:48 AM

    @ gelu: de ce sa fiu intelegator pe banii mei? clientul care ma alea alea in gura si bate cu papucu in masa ca nu iese treaba cum vrea el e intelegator cu mine? NU FRATE! Nu suntem intelegatori! Trebuie pus biciul pe ei/noi (natia) pentru ca de 17 ani de zile visam cu ochii deschisi

  • Reply
    Tudor
    02/08/2007 at 10:20 AM

    Peste drum exista WSC Service, care este si service oficial Vodafone, dar care accepta orice telefon de pe orice retea. Te poti duce acolo, sau poti suna la operatorul de care apartii. Inainte de orice interventie service, se face backup pe PC la datele de pe telefon si se preda telefonul fara SIM.

    Optinova & La Mama sper sa moara cat de curand. Optinova este un exemplu de “asa nu” in materie de preturi si produse, iar La Mama nu mai are nici un argument pentru care i-as alege.

  • Reply
    ove
    02/08/2007 at 10:47 AM

    ar trb sa le dai un tel la Nokia Romania, sa vezi ce zic de faza asta 🙂

    021-407.75.05

    adresa : Nokia
    World Trade Centre Piata Montreal, nr 10 Entrance F, 1st Floor
    011469 BUCHAREST
    Romania

    http://www.nokia.ro/nokiaweb/jsp/page.jsp?lid=1&cid=22492

  • Reply
    andressa
    02/08/2007 at 10:57 AM

    ove,
    am sunat.

  • Reply
    me
    02/08/2007 at 11:22 AM

    Sa va povestesc o patanie cu nokii la finshi… Intr-o buna zi ma decid sa iau un telefon nokia E50. Ma interesez unde e mai ieftin, si il gasesc aici: http://www.verkkokauppa.com/. Merg la magazin, il cumpar (asta dupa ce fac o frumusete de coada de 45 minute, ce-i drept cu bon de ordine). Cumpar si card de memorie pentru el. Ajung acasa, incep sa-l testez, si constat ca nu citeste cardul. Testez SD-ul in card reader-ul de la calculator, totul ok. Ma duc a doua zi la magazin: buna ziua, am o problema cu un telefon nokia de la dvs. -O problema? Nu ni s-a mai intamplat. -Ce problema? -Nu citeste cardul! -Deci cardul e de vina. -Nu cred, l-am testat cu pc-ul. -Daca vreti, va schimbam cardul, dar nu mai avem de 1 GB, va putem da de 512 si diferenta de 2 euro. -Nu multumesc, nu cred ca e problema cu cardul, IT’S A VERY GOOD BRAND! (la asta tipul, care avea cred vreo 19 ani se duce la colegul lui de ghiseu, ii arata cardul, si il intreaba in finlandeza daca a auzit de brandul ala. Ala bufneste intr-un ras de vreo 5 minute, uitand-use spre mine).
    -Dar nu telefonul e problema! -Ba telefonul. Mergeti si aduceti un card sa testam. -N-avem carduri de teste. -Nu-i nimic, aduceti un card de 512, daca merge cu telefonul, il cumpar. Daca nu merge, imi schimbati telefonul. (…) Asa a si fost, l-au schimbat. Insa, inca o problema, le zic: sigilati-mi pachetu pentru tax free. -Pai nu era sigilat. -Pai ba da, cand am iesit cu el din magazin, da trebuia sa testez telefonu’! -Bine! Si imi pune de data asta vreo 5 metri de scotch de-ala stampilat, sa nu-l mai pot desface :)) Oricum, am gasit o solutie si l-am mai testat si pe-asta vreo 3 zile, l-am ambalat frumos la loc, am ajuns la Viena unde mi-am luat banii. Vamesu, baiat salon, dupa ce imi da ok-ul pe pachet (fara sa observe ca era desfacut si lipit la loc – doar sunt un artist…) ma intreaba daca nu cumva am o tigare… Nu-s fumator. Concluzia: mai sunt si altii, nu numai romanii.

  • Reply
    unuzero
    02/08/2007 at 2:05 PM

    Eu iti propun sa faci altceva. Trimite un mail in care sa specifici ca doresti un raspuns oficial din partea lor referitor la “mica ta problema”. Acesta il trimiti la firma “mama” din Romania. Asa am inteles ca se rezolva cel mai repede problemele acestea.

  • Reply
    Swedish HP Support « Andrie
    02/08/2007 at 3:25 PM

    […] IT, Fun, Funny, Silly and Personal More or less like a counter-part to Andressa’s post, here I go with HP support in Sweden. Call it Swedish vs. Romanian. The goods and […]

  • Reply
    Skandalouz
    02/08/2007 at 5:10 PM

    De ce nu scrii si pe Pazea.ro despre astea?

  • Reply
    Mihai
    02/08/2007 at 9:36 PM

    de unde iti iei ochelari? ieftin? am si eu nevoie.. help a sucker out with a tip!

  • Reply
    Smilla
    02/08/2007 at 11:52 PM

    La Mama e de toata jena oriunde te-ai duce, nu doar pe Barbu Vacarescu :((

    In cel din Piata Alba Iulia ne-au adus de nu stiu cate ori comanda aiurea, ba au uitat zaharul, ba furculita, ba au incurcat nota, ba s-a blocat casa, ba vine dupa 20 de minute (!!!!) sa-mi spuna ca N-ARE ciorba! Eu mi-am jurat sa nu mai calc la ei si sa spun si altora ce servire nasoala are la mama din alba iulia. Vorba celor de la Catzavencu, “ca la ma-sa acasa!”

    Dar culmea nesimtirii ospataresti eu am trait-o la Dragonul [whatever, toti au cate un dragon] – un chinezesc de la Foisorul de Foc. Mancarea a durat aproape 45 de minute. Bauturile le-a incurcat de doua ori si ne-am trezit cu whisky si alte minuni, cand noi voiam ice tea. La felul doi ne-au adus coaste de porc pe care nu le comandase nimeni. Sare si piper le-a luat 15 minute sa ne aduca. In fine, era sambata, eram relaxati, era ziua mea, nu ne-am enervat.

    Ei, la final vine cireasa: cerem un meniu sa ne uitam de desert. Iar domnul chelner ne-o tranteste:
    – Io va aduc meniu, da’ daca vreti desert sa stiti ca e imposibil. Bucatarul nu mai face fata.
    – Pai nu-i problema, asteptam.
    – Pai cat sa asteptati, ca mai sunt si alti clienti care vor masa :))))))))

    Senzational!!!! NU stiu de ce nu l-am intrebat, la aia altii cine le face de mancare?! Daca bietul bucatar era overwhelmed??

  • Reply
    Keos
    03/08/2007 at 2:15 PM

    Nokia suge in Romania la modul general, am vazut ce tam-tam au facut cand au venit in Cluj si pana la urma nu au fost multumiti saracii de forta de munca de aici, poi da, la salariile ce le ofereau … Credeau ca acum au coborat oamenii din cocotier aici si or sa se arunce voiosi in bratele marii corporatii.

  • Reply
    sidryane
    03/08/2007 at 3:10 PM

    @Nokia: In zilele cu (,) canicula li se stricase aerul conditionat, nu ma intreba de unde stiu:))… Nenea ala gras de acolo se pricepe, nush pe cine ai nimerit tu pe Stefan cel Mare…
    @Optinova: Pentru asta exista German Optik;)… e 2m mai in fatza de Optinova Unirea, si mai au un sediu la Universitate, in fata la Cinema Pro (Da, le fac reclama, imi fac ochlari / lentile de contact de 10 ani la ei, nici o problema:D)

  • Reply
    andressa
    03/08/2007 at 3:22 PM

    sidryane,
    acum imi spui? 🙂

  • Reply
    sidryane
    04/08/2007 at 10:28 PM

    Pai acum ai zis;;)….
    (plus ca tb sa corectez ceva de mai sus: *ochelari;)) )

  • Reply
    Sirg
    07/08/2007 at 12:51 PM

    Am fost de mai multe ori in Bucuresti si n-am inteles niciodata de ce oamenii sunt asa de pripiti si acriti, de parca fiecare e un fel de dezavantajat al soartei.
    Am intalnit putini oameni politicosi si amabili la magazine. N-am inteles de ce.
    Probabil ca m-am obisnuit cum e in Timisoara, dar mi s-a intamplat sa intalnesc oameni si mai placuti in Ardeal, de ex in Tg Mures sau Cluj.
    Nu cred ca tine de firma, ca e Nokia sau Optinova.. e vorba de oameni. Telefoanele Nokia sunt cele mai bune, mai ales modelele ceva scumpe. Eu aleg Nokia pentru fiabilitate si meniul lor consacrat ca cel mai bun si usor de folosit dintre toate. Adevarul e ca m-as duce cu reticenta la service-ul lor din Stefan cel Mare, unde am fost (era un magazin acolo cand am fost), si mi-a displacut ca intrand nimeni nu m-a bagat in seama, sa ma intrebe daca ma intereseaza ceva. Bucurestiul e cu mult in urma.

  • Reply
    vlad
    13/08/2007 at 12:32 PM

    duse sunt zilele cand daca te stropea o masina soferul se oprea, isi cerea scuze si se oferea sa te conduca undeva

  • Reply
    Ana-Maria
    29/08/2007 at 5:49 PM

    Angajatele trebuie sa-si faca unghiile.. angajatii sunt in pauza de playboy. Nu au ei chef de prostii. Nu mai insistati.

  • Leave a Reply