“Eu nu ascult manele, nu citesc Libertatea.” Dupa ce spui asta e suficient sa faci o pauza pentru dramatism si se subintelege ca esti un intelectual veritabil, un om cu gusturi fine si interese asemenea.
Adica daca asculti manele, esti prost, daca nu, nu. Ati observat ca asa decurge rationamentul? Sau sa nu citesti Libertatea a ajuns dovada de inteligenta. Ca si cum, obligatoriu, daca nu citesti Libertatea, esti abonat la Romania Literara! Daca nu asculti manele, asculti Bach in timp ce citesti reviste stiintifice ; ca si cum daca nu te uiti la telenovele, stii toate capitalele lumii pentru ca te uiti numai pe National Geographic!
Similar, daca citesti un tabloid ai nivel de inteligenta cam scazut, te uiti la sani goi, nu prea te duce mintea!
Ce bine ar fi sa fie atat de usor! Sa identificam idiotii cautand maneaua in playlist. Nu e Florin Salam pe acolo? Bun venit la Harvard, tinere, tara are nevoie de oameni ca tine! Angajarile sa fie bazate pe o scanare a noptierei: nu e Libertatea acolo? Bun venit in echipa noastra, cautam oameni inteligenti de multa vreme!
Din pacate insa, sa nu citesti Libertatea, sa nu te uiti la telenovele sau sa nu asculti manele nu sunt dovezi suficiente de inteligenta.
Libertatea, maneaua si telenovea erau intr-un bar. Telenovela zice: “Pe mine ma urmaresc gospodinele. Sunt considerata produs de proasta calitate.” Libertatea zice: “Pe mine ma citesc multi in metrou, dar ma injura aproape toti. Sunt considerata necalitativa.” Maneaua raspunde vesela: “Dusmanii-mi poarta pica, dar n-au valoarea mea!” **
** pentru ca titlul suna a inceput de banc, am improvizat ceva… Gasim un final mai amuzant? =))
40 Comments
Traian
04/07/2007 at 3:28 PM“Unde bati cu fabula asta, ma maestre, ma?” 😛
guiman
04/07/2007 at 3:34 PMlibertatea rulz… =)).. sau nu… măcar a fost prima care a promovat ideea asta… de telenovelă şi de manea nu zic nimic că o să-mi sară juma’ de populaţie în cap, măcar libertatea e înjurată de toţi şi nu există susţinători cu pumnu’ greu 🙂
Adrian Enache
04/07/2007 at 3:47 PMLibertatea e mai light, mai uşor de priceput, mai directă decât presa quality, de aceea are şi audienţa pe care o are. Manelele sunt şi ele destul de catchy prin linia melodică, dar şi prin textele simple şi care se adresează direct sufletului ascultătorilor. Şi telenovelele au succes din motive similare. Toţi vrem să avem o viaţă mişto, ca a personajelor din telenovele, manele, Libertatea. Nu cred că cei care citesc Libertatea sunt neapărat proşti. Ei măcar citesc…
mihai
04/07/2007 at 4:06 PMDar ce reiese clar din post e ca cine citeste Libertatea sau cine asculta manele sigur e prost. Am inteles eu gresit?
mirage
04/07/2007 at 4:09 PMAscult manele, citesc libertatea zilnic, ma uit NUMAI la National Geographic, ma joc toata ziua conquiztador. este oare posibil?
andressa
04/07/2007 at 4:09 PMm-am exprimat prost poate. eu voiam sa spun ca lucrurile astea nu spun despre tine nici ca esti prost, nici ca esti destept.
andressa
04/07/2007 at 4:10 PMmirage,
nu! 🙂
soul
04/07/2007 at 4:42 PMil caut pe unchiu-meu Gutza, zicea ca il gasesc pe aici..
sam
04/07/2007 at 4:46 PMPut your story at the beginning. Always. Titles should be ministories, drop at least one action verb in them. “Manelele are valoare”
mihai
04/07/2007 at 4:49 PMdar e destul de probabil sa fii prost daca asculti cu placere manele 😉
Florin Grozea
04/07/2007 at 4:57 PMAi dreptate, teoretic! Totusi, in vremuri de rastriste avem nevoie de masuri mai dure. Adica *macar* nu asculta manele si nu citi Libertatea, ca sa avem de unde porni!
Stiu, sunt prejudecati, dar nu este interesant cum de atatea ori prejudecatile descriu totusi o stare reala? (vezi “Crash”). Vrem sa fugim de ele, dar ajungem la ele orice ar fi…
anionut
04/07/2007 at 5:49 PMSunt foarte multi oameni care citesc o publicatie fie si numai pentru un articol, un editorialist sau o rubrica. Printre cititorii fideli ai tabloidului pomenit de tine se numara si aceia care doresc sa admire zi de zi fetele de la pagina 5. Sunt in procent foarte mare, consecinta a unei idei sclipitoare. Fata de la pagina 5 este cea mai cunoscuta rubrica a cotidianului in cauza. Este o certitudine, s-au facut sondaje, s-a nascut un curent…
Rubrica in sine, la fel ca si o telenovela, face obiectul “masturbarii emotionale” a multor oameni ce traiesc astfel de emotii sau evenimente exclusiv imaginar si prin intermediul personajelor.
Asta este insa o alta discutie.
Revenind la incercarea de a categorisi o persoana in functie de titlurile lecturate, eu spun si cred ca este un lucru destul de dificil de realizat cu o marja de eroare acceptabila.
Interesant ar fi sa vedem un clasament ad-hoc al publicatiilor agreate fie si numai de cititorii unui blog si sa il comparam apoi cu cele facute publice.
O informatie o iei de unde ti se ofera, acest lucru nu tine de scopul in care o vei folosi. Lumea nu se va schimba daca vor creste cititorii Libertatii, nu va scadea nici coeficientul national de inteligenta.
O publicatie poate implementa un limbaj, o atitudine comuna cititorilor ei. De aici si ideea categorisirii si impartirii romanilor in doua tabere – cei ce citesc Libertatea si cei care nu comit acest “pacat”.
Mai grav este atunci cand atitudinea aceea instiga la o viata mai putin ordonata, corecta si productiva intelectual, atunci cand promoveaza o subcultura alterata.
Abia de acum putem incepe sa judecam punctual ce este bine si ce nu sa citim… Dar nu ne vom putea desparti de subiectivism si vanitate pentru a creea un standard in domeniu.
Christiansen
04/07/2007 at 5:51 PMNu e bine sa cadem dintr-o extrema in alta. Hai sa fim seriosi si sa recunoastem ca si in tabloide poti gasi o informatie interesanta pe care sa o valorifici cumva.
Intr-adevar, tabloidele au un public “specific”, dar nu inseamna ca daca citesc Dilema Veche pot sa ma bat pe burta cu Patapievici.
La fel si cu manelele … Sunt cateva care suna bine. Sa-mi spuneti voi mie cati idioti nu se duc la opera sau opereta doar pentru ca “da bine”. 😎
mirage
04/07/2007 at 5:59 PMCunosc niste manelari si cititori de libertatea care sunt si integralisti si bursieri! bv lor!
Din pacate in societatea de astazi oamenii pun prea repede etichete, nu mai vor sa cunoasca si sa intelegea omul.
PS: andressa nu ai dreptate! in mare parte este… ascult manele doar la betie, citesc libertatea doar cand am terminat toate ziarele si blogurile. (deci ascult manele si citesc libertatea). Ma uit numai la NGC (urmeaza ‘Planeta la Control’) si stiu aproape 90% din capitalele lumii!
vlad
04/07/2007 at 6:00 PMla a 2-a sticla de vin merge mai bine o manea decat ceva mai subtil 🙂
friendly frog
04/07/2007 at 6:01 PMhm… a few years ago… stateam in grozavesti si in camera de langa mine s-a dat un chef la care am mers si eu. toata noaptea am ascultat manele. ce mi-a spus mie lucrul asta? ca trebuie sa fim vigilenti :))
blogatu
04/07/2007 at 6:11 PMPoti sa asculti manele si sa te amuzi, asa cred 😀
dn
04/07/2007 at 6:39 PMSa inteleg sa suntem o tara de “stupid people”? Zic asta pentru ca daca o luam statistic, mai mult de jumatate din populatia tarii asculta manele si priveste telenovele! Dovada sta faptul ca ele exista si se vand foarte bine! Manelistii scot album dupa album si se lauda ca au concerte “atat in tara cat si in strainatate”, concerte in care culeg laurii (dolari, euro si alte monede internationale)muncii lor asidue (plagiatul). Iar telenovele exista pe toate posturile tv, de cate ori deschid tv-ul dau de cate o astfel de povestioara romantica (genul programului: ROMANCE) 😀
PS: cine urmareste OTV in ce categorie intra? 😀
Smilla
04/07/2007 at 7:19 PMhahaha, mi-a placut bancul :))
eu sunt adepta masurii in toate si mai sunt si foarte curioasa si cu un iq fix de medie, deci citesc si libertatea (cand pica; e bun pe metrou!) si dilema veche, ma uit cu stupoare cand si cand la poveshtirile de acasa si dorm la national geographic. iar maneaua vecinilor cand rasuna, sa fie primita (oricum nu prea stau pe acasa :))
problema cred ca incepe atunci cand nu mai concepi alta muzica decat manele si – mai ales – atunci cand incepi sa-ti impui cu forta gusturile… ceea ce ma face sa cred ca nu produsele in sine sunt proaste, ci lipsa de respect pe care o manifesta o mare parte din adeptii lor.
JP
04/07/2007 at 8:44 PMPutina logica nu strica:
‘Eu nu citesc Libertatea, nu ascult manele’ – de aici nu rezulta ca esti destept (avand ca premisa majora ‘Cei care citesc Libertatea sau asculta manele sunt prosti’). Exista si prosti care nu asculta manele, precum si prosti care nu citesc Libertatea.
Deci, manele si Libertatea sunt dovada prostiei, dar lipsa lor nu e dovada inteligentei. Ar fi fost asa daca premisa majora a rationamentului era ‘NUMAI cei care citesc Libertatea sau asculta manele sunt prosti’ – care se poate transforma in ‘Toti prostii asculta manele sau citesc Libertatea’
Ca principiu general, Daca “Toti A sunt B’ nu inseamna ca si ‘Toti B sunt A’
Prea subtil? 🙂
MihaiC
04/07/2007 at 8:59 PMDaca nu citesti Libertatea nu inseamna ca nu te delectezi cu CanCan, Story, Star, Click, etc…
meplusmyself
04/07/2007 at 10:37 PMInteligenta nu se masoara exclusiv prin obiceiurile de consum dar ii putem diferentia pe aceia care sunt atenti in mod inteligent la ceea ce consuma 🙂
Propunere pentru o fraza de final? Nu neaparat hazlie.
“Din pacate insa, sa nu citesti Libertatea, sa nu te uiti la telenovele sau sa nu asculti manele nu sunt dovezi suficiente de inteligenta.” Ar fi insa inteligent sa imi spui ce altceva faci in rest.
ionut doi
04/07/2007 at 11:19 PMAndressa, intr-adevar, nu-i prea corect sa-l evaluezi pe om prin prisma faptului ca rasfioieste Libertatea sau ca asculta manele sau d’alde Shakira. Totusi, cred ca astia care zic ca la betie se distreaza pe manele sunt tot cei care poarta la costum camasa prazulie/roz si se-ncalta cu aladini:) Au cumva in ei gena rafinamentului si asta nu-i de colea.
cristi
04/07/2007 at 11:53 PMionut doi: nu sunt de acord. Si manelistii cred ca fiecare pe ascuns asculta manele. Nimic mai fals
Skandalouz
05/07/2007 at 12:17 AMNu sunt dovezi suficiente dar sunt necesare.
Cristi Roman
05/07/2007 at 2:30 AMTot respectul meu ptr. Libertatea, pentru acum citeva zile cind au publicat pe prima pagina poza cu Elena Udrea in costumul de baie. Adica, practic, si-au dovedit din plin calitatea de tabloidul nr.1. Ne place/nu ne place, ei fac un tabloid cu care sparg piata, iar poza cu Udrea in bikini a confirmat ca sint cei mai buni pe acest segment.
monsoux
05/07/2007 at 8:27 AMo singura chestie nu merge, in postul asta, dupa parerea mea: Libertatea nu se citeste in pat, deci nu pe noptiera trebuie sa o cautam.
Vreodata o sa-ti povestesc cum am ascultat un album (asa se zice?!) pe repeat, din care, oricum, n-am ramas decat cu “Florin Salam ie nambar oan”. Si, da, citesc Libertatea. Si Sapte plus. Si Evenimentul. Si Adevarul. Si altele 🙂
alexandru lupulescu
05/07/2007 at 8:31 AMFortezi putin argumentatia incercand sa o duci spre concluzii extreme.
Nu ignorarea publicatiei “Liberatatea” sau a manelelor iti certifica nivelul cultural, dar includerea acestora printre tabieturile zilnice iti poate aduce informatii utile in ceea ce-i priveste pe consumatori.
Nu privitul sanilor este problema ci modul in care publicatia abuzeaza de astfel de imagini pentru a creste vanzarile adaugand titluri de genul “Uite-o, frate, cat e de buna!” (un articol interesant pe aceasta tema il poti gasi in “Academia Catavencu”).
Te intreb: cui ii este adresata o astfel de intrebare? Publicului tinta, vei zice.
Cine-i acesta?
Acum sunt convins ca ai prins ideea.
In ceea ce priveste manelele voi aborda nu calitatea lor muzicala.
Alta e problema care ne ajuta pe noi sa intelegem mecanismul de functionare al oamenilor care se hranesc cu altfel de sunete.
Observa ca exista un comportament specific al acestora: manelele se asculta intotdeauna cu volumul la maxim sau, in metrou, utilizand telefonul mobil. Daca privesti cu atentie doar aceste doua exemple sunt convins ca vei intelege ca e ceva putred la mijloc.
Poti sa privesti sute de sani goi, sa ai acasa 5 truse de ustensile erotice pe care sa le utilizezi zilnic pana la uzura, sa asculti sunete de orice fel si cat vrei, dar nu-i agresa pe ceilalti cu preocuparile tale.
Lipseste decenta, demnitatea si respectul in mesajul promovat de obiectele analizei noastre si, din pacate, consumatorii se comporta in conformitate cu “hrana” ingurgitata.
Aceasta este problema!
random4web
05/07/2007 at 2:00 PMDaca un om asculta manele nu inseamna ca e prost dar daca asculta manele pe telefonul mobil fara casti dat la maxim in tramvai cum se numeste ?
Fiecare are libertatea de a face ce doreste atata timp cat nu deranjeaza pe nimeni dar daca vezi pe unul cu masina si boxele bubuind cu “Pumnii mei minte nu are” si toate geamurile deschise care se uita asa mandru la tine cu mana scoasa pe geam cum se numeste ?
Nu etichetam dar …..sa le dam o denumire…ce ziceti ?
Ionut
05/07/2007 at 4:10 PMLibertatea, maneaua si telenoveaua stateau intr-un bar. Le aduce chelnerul la fiecare cate o bere cu o musca inauntru. Libertatea zice :”MUSTELE-MUTANT invadeaza Capitala” si pune alaturi o poza cu una in tzatzele goale. Maneaua zice “Il tai pe chelner, sa moara mama”. Telenovela zice “o poveste despre dragoste, suferinta si vendeta. Ranita de starleta libertatea, maneaua l-a injughiat pe chelnerul cu care aceasta il insela”
andressa
05/07/2007 at 4:50 PMIonut,
hahahaha. 🙂
ionut doi
05/07/2007 at 5:19 PMCristi, noroc ca am citit acel post al Andressei, cu agresivitatea. Altminteri as fi crezut ca-i ideea ta aceea cu manelistii:)
carmen
05/07/2007 at 5:33 PMun om ce deduce imediat ce se gaseste in libertatea , intr-o manea sau intr-o telenovela , normal va cataloga automat pierdere de timp . Plecand de aici va spune , pierd timp si castig ce ? Vreo informatie utila ?
…
iar in momentu` in care cineva citeste aici este tentat sa zica : asa e. Dar la prima bere va asculta Metallica dar va auzi pe guta.
Cand esti cu berea la nas chiar nu mai conteaza de esti cazut pe-o canapea cu ochii tintuiti catre o telenovela , sanii uneia din ziarul de pe masa sau dansul unui buric !
Keos
05/07/2007 at 7:02 PMDaca asculti manele nu inseamna neaparat ca esti prost, dar esti pe drumul cel bun…
DeMaio
06/07/2007 at 8:38 PMApologia manelelor la Andressa pe blog? La asta nu ma asteptam. Din partea mea, sunt genul de om care as mai trage o data intr-un tigan mort, doar din placerea pura de a-l vedea zvacnind inca o data. Libertatea? Asta este ziar? A, da. Tate, cururi, silicon, viol, crime, vedete expirate, parasute, stiri penibile, scrise cu orice in afara de mana, si tot asa. Bine ati venit in Romania! Concluziile, Andressa, le tragi tu, ca tot esti aparatoarea tuturor porcariilor din tara asta, in virtutea senzatiei ca meseria pe care o ai te face sa torni mai multa greutate in parerile tale. A, apropos, cum de n-ai turnat nimic de prietenii tai, gay-ii?
Spune-mi la ce te uiti ca sa nu-ti spun cat de destept esti « blog de umor
06/07/2007 at 10:23 PM[…] la ce te uiti ca sa nu-ti spun cat de destept esti Postul asta al Andressei mi-a amintit de o discutie pe care am avut-o saptamana trecuta cu un amic. Ii spuneam […]
andressa
06/07/2007 at 11:01 PMDeMaio,
esti atat de ocupat cu a ma uri, atat de inversunat incat ai pierdut ideea postului meu: “Din pacate insa, sa nu citesti Libertatea, sa nu te uiti la telenovele sau sa nu asculti manele nu sunt dovezi suficiente de inteligenta.”
Intelegi?
Cat despre “prietenii mei, gay-ii”, nu poti sa spui ceva despre ei. Cu atat mai mult ceva urat. Nici nu-i cunosti!
DeMaio
07/07/2007 at 1:10 AMNu. Nu îi cunosc. Dar pot spune ceva despre ăia pe care îi cunosc eu. Și sunt oameni la locul lor. Serioși. Cu slujbe perfecte. Să continui?
Și…nu te urăsc. Doar detest oamenii care privesc totul de sus. Simplu. Și nu sunt singurul. Mai sunt și din apropierea ta. Cu aceeași părere. Om greși toți?
The Lucifer Principle
20/07/2007 at 2:30 PMInteresant oamenii care se plang ca muzica moderna nu are versuri si/sau are versuri repetitive sunt aceiasi care lauda virtutile muzicii clasice.
De ce intotdeauna cultura e asociata cu lucrurile vechi? Fukn stereotypes.
De asemenea, cine nu apreciaza doza de inteligenta necesara sa apreciez grohaituri de dark-uri in locul behaiturilor maneliste.
Yeah right 😀
The Lucifer Principle
20/07/2007 at 2:37 PMReformulare:
De asemenea, cine nu apreciaza doza de inteligenta necesara sa apreciezi grohaituri de dark-uri in locul behaiturilor maneliste? Yeah right :D.
Girl, fa rost de un plugin sa putem edita comment-urile cum are PigBro’.