Diverse

andressa @ idea forum

Ziua de ieri a fost atat de plina incat azi m-am trezit furioasa pentru ca e o noua zi si ma tot intrebam confuza: ce zi e azi? Nu reusesc sa inteleg cum e doar 13 [lucky me! fac pariu ca nu voi reusi sa iau azi banii pe care trebuia sa-i iau ieri dar nu am ajuns la timp la birou (am mai multe) si cum azi e ghinion… grrrr], eu am senzatia ca au trecut 300 de ore de sambata pana acum.

Luni i-am luat interviu lui Dragos Manac pentru Business TV. Va spun de pe acum ca ma gandesc sa nu mai pomenesc de bTV ca sa nu ma mai trezesc iar cu o mie de sfaturi legate de vocea mea, decor, selectia invitatilor, cumparat aparatura, operatii estetice, documentare si cate si mai cate. 😀 Da, da, stim ce e de facut, avem o lista! E un inceput, da? Adica stiu, stiu, am notat, mersi de feedback, curand se va vedea evolutia! Anyway, let me have my horrible morning without any nagging, thank you. :-*

Interviul cu Dragos Manac a fost nemaipomenit, dar cred ca trebuie refacut deoarece filmuletul nu merge. Imi blestem zilele cand am de-a face cu tehnologie care ma face sa ma simt mica si neputincioasa.

Am ajuns la Idea Forum pe la 8:45, dupa o ora de stat in trafic. Lume multa pe acolo. In total, zicea Cristi Manafu, au fost 220 de participanti pe parcursul zilei. Dintre ei, multi cunoscuti. Catalin Tenita, Dragos Novac, Gorgeoux, Ionut Oprea, Mugur Patrascu, Boo (a reinceput a scrie! Yay! M-am abtinut sa o imbratisez entuziast cand am vazut-o, but just know I’m really happy she’s writing again!), Claudiu Florea, Razvan Varabiescu, Zoso ( trecut pe acolo si cred ca toata lumea l-a intrebat cum se simte) si dintre vorbitorii pe care ii cunosteam: Razvan Matasel si Cristofor Iosub (Felicitari, Cristi, pentru minunatul bebelus! Cand am vazut pozele am facut awwwww si m-a uluit in mod ciudat ideea ca acum nu suntem pe lume si apoi suntem mici, mici si apoi crestem…. Revenind 😀 Felicitari frumoasei sotii si tie!)

Foarte dragut sentimentul de a te intalni cu oameni cunoscuti. Foarte dragut si sentimentul de a fi acolo din pura curiozitate, nu in interes de serviciu ca majoritatea de acolo. Apropo, mi-am dat seama ca eu cunosc muuulti oameni, ar trebui sa fructific cumva asta… Party, anyone? 😀

Voi trece prin ce s-a discutat pe acolo, ce mi-a ramas in memorie, in ordinea care ma furnica.

Prezentarile au fost foarte interesante in mare parte. A inceput Russell Davies si ne-a lasat pe multi cu gura cascata. Am inteles ca a mai prezentat acelasi lucru la o alta conferinta in strainatate. Asa o fi, dar pentru cei care au ascultat-o in premiera a fost foarte tare. Eu imi si notasem una alta pe un caietel dragut cu logo-ul Idea Forum primit acolo, dar mi-am uitat mapa la Catalin asa ca nu pot sa va dau multe detalii despre continut. Dar prezentarea lui Russell a deschis intr-un ton formidabil conferinta.

A doua prezentare a fost de departe cea mai slaba. A fost un moment al sponsorului si un domn de la Pepsi a vorbit despre… despre cum lumea se schimba si cum noul mediu de comunicare in masa e cultura. (M-am gandit la conferinta daca sa scriu despre asta, sa spun ca nu mi-a placut deloc sau sa nu fac asta in ideea ca ma voi mai intalni cu el candva, ca poate ii voi lua un interviu pentru nu-stiu-ce ziar candva si nu ar fi bine sa il critic. Dar sunt sigura ca daca am argumente, fie ca e de rau sau de bine, nu am nici un motiv sa ma abtin.) Aceasta prezentare mi s-a parut plina de clisee: lumea se schimba, trebuie sa tinem pasul cu ea. Au fost si idei care au ridicat cate o spranceana: nu mai vorbim de sexe, sexul nu mai este important (adica fete sau baieti, nu sexul ca activitate!), acum publicul are sex neutru. Adica s-a omogenizat publicul, nu mai vorbim de fete si baieti ca grupuri cu valori si practici diferite. La nivelul lumii? Serios? Sau pe ce continent? In fine, multe lucruri ar fi de spus, dar pe scurt – nu mi-a placut. Poate altora le-a placut, eu nu am fost in target… 🙂

Cel mai mult mi-a placut, dintre prezentarile romanilor, a lui Serban Alexandrescu, Creative Director la Headvertising. Ideile prezentate de el au fost zdruncinatoare (aici prezentarea) Dupa ce am vorbit despre publicuri amestecate, globale, idei in schimbare si toate hiper-utilizatele concepte in ultimul timp ca “sat global” si “networking” si “blogging” si “brandul trebuie sa fie construit cu ajutorul consumatorului si in interiorul lui si pe langa el…”, a venit Serban si ne-a zis ca Orange a bagat spot pe OTV. Asta este revolutie, nu hi5! Serban a spus ca majoritatea din advertising de la noi lucreaza in agentii mici, au slujbe mici si contracte mici, pe bugete mici. Au publicuri mici. Orasul e impanzit de afise urate, incarcate cu text, dar care functioneaza! Un fluturas mic si albastru pe care scria de o oferta RDS a rupt monopolul Romtelecom pe telefonie mobila. Serban a mai vorbit de freelanceri si de faptul ca se risipesc resurse pe multe servicii si ca de aceea crede ca in viitor copywriterul va face si poze si va si desena si va si aseza in pagina etc. Un fel de omul orchestra.

Mi-a lasat un gust misto prezentarea, un fel de “intoarcerea la origini”. In loc de “think big”, “think small”! Dintre chestiile misto spuse de Serban, un fel de “nu uita!” de pus pe frigider:

Romania nu e Bucuresti. Bucuresti nu e Embryo.

Eu am lesinat de ras. Si nici macar nu am fost in Embryo! 😀

Bogdan Naumovici a vorbit despre campania ziarului Cancan. De altfel, exemplul lor a semanat foarte bine cu o campanie Grafitti BBDO pentru berea Tui cu sloganul “Yeah, right” – adica panouri foarte simple cu o poanta legata de ceva din universul consumatorului – campanii de succes ambele. Exemplul cu berea Tui a fst dat de Keith Lewin, BBDO International. Naumovici are un stil usor nationalist, de cate ori l-am ascultat la conferinte a zis ceva gen “sa vedem ce se face la noi, nu in afara”, ca si cum ce e afara e pentru snobi, nu e tot aceeasi industrie. Inteleg un pic mesajul: sa ne concentram pe resursele noastre si sa facem o treaba buna ca sa se vorbeasca si de noi in afara, nu sa ne uitam permanent in vitrina occidentului ca fetita cu chibrituri.

Razvan Matasel, Leo Burnett, a vorbit despre campaniile Ziua Barbatului si viralele pentru Olimpiadele Comunicarii. El a spus ca trebuie sa fii curajos cand faci virale ca sa ai ceea ce a numit “sendability” -adica acel atribut care il face pe om sa vrea sa trimita mai departe, sa vorbeasca despre asta.

Adrian Docea, Strategic Planner la Graffiti BBDO, m-a ametit de tot. Am auzit ca unora le-a placut. Eu una am avut o usoara migrena din cauza slide-urilor cu numeroase sageti si grafice si scheme, piramide si teorii. Prezentarea era ca un sistem de ecuatii doar ca in loc de numere erau desene. El a povestit despre dinamica de grup in cazul echipei agentiei de publicitate in relatie cu un client: rolurile in echipa si factorii care influenteaza comportamentul si performanta fiecaruia. A povestit despre responsabilitati si ceea ce motiveaza echipa, felul in care ar trebui sa se lucreze. Am inteles, mi s-a parut interesant, dar am obosit… 🙂 Oricum, the guy was really cute and that compensates a lot. Hope he doesn’t read this. 😀

Faris Yakob a avut o prezentare la fel de provocatoare. A inceput de la adam si eva, despre cum imaginea despre viitor este o proiectare a prezentului si de aceea ne imaginam robotii intr-un fel acum 50 de ani si altfel acum – pentru ca noi ne-am schimbat. El a povestit despre idei, cred ca tot el a vorbit si despre Cicero – exemplu de orator convingator. Pentru ca a comunica inseamna si a convinge, nu doar a spune ceva. Imi dau seama ca nu am retinut prea mult din prezentare, dar pe moment mi-a placut. Macar atat!

Cristofor Iosub a incercat sa convinga scepticii ca Internetul are legatura cu munca unui om de marketing. Ca afecteaza munca lor, chiar daca in aparenta nu multi stau pe computer zilnic. A aratat niste statistici interesante si a spus un lucru pe care l-am retinut: este important de identificat in ce fel consuma Internetul grupul tau tinta pentru a putea folosi acest mediu de comunicare. Asta, in cuvintele mele, inseamna sa nu-ti tragi un blog ca asa se face acum, ci sa intelegi cum ai putea face ca cei care iti pot cumpara produsul sa vrea sa te caute pe Internet. Pentru ca pe Internet existi daca te cauta lumea, nu daca apari in fata unuia, ca un panou publicitar pe bloc sau o reclama intr-un film.

Andreea Popescu, Group Strategic Manager la Media Direction a spus ca e important sa comunici cu ai tai consumatori ca sa stii ce sa faci si a dat un exemplu despre care am vorbit apoi mult cu Catalin – o campanie Diesel in care s-a inscenat rapirea unui designer de doua fete care voiau sa devina modele si care transmiteau pe youtube din camera de hotel si intrebau publicul ce sa ii faca ostaticului. Am conchis cu Catalin ca aceasta campanie se adresa unui public pe care noi nu-l intelegem. 😀

Iain Tait a prezentat diverse gaselnite tehnologizate care atrag public. Gizmos cred ca se numesc. O aplicatie care recunoaste o melodie daca o fredonezi. Un fel de newsletter pe Ipod. Tot felul de concursuri, a vorbit si de un serviciu care m-a dus cu gandul la Urbee… Mie mi s-au parut multe inventii dragute, dar cu adresabilitate mica. Umila mea parere este insignifianta insa, cum s-ar spune, nu sunt in target! Eu folosesc telefonul doar ca sa sun si nu stiu sa folosesc Ipodul primit cadou. Poate deci Iain a avut dreptate.

Chris Jackson a vorbit despre Internet TV. A prezentat ce exista acum pe piata: cu sau fara reclame, streaming sau downloadabil cu avantaje si dezavantaje. A vorbit de RSS pentru video, o metoda de a-ti face propriul post de televiziune. Maniera de prezentare a fost adorabila: a spus ca suntem o tara latina si ca de aceea va prezenta relatia intre Internet si TV ca pe o poveste de dragoste. Awwwww… Internet era cam golan, TV era o tipa pretentioasa, iar parintii ei nu erau de acord cu relatia… Sweet! Continutul prezentarii a fost foarte bun, sper sa faca public documentul, eu din memorie nu sunt capabila sa povestesc atatea.

Dupa lunga zi – inceputa la 9:00 si terminata la 19:00 unii am fost la White Horse sa bem ceva si sa mancam impreuna cu vorbitorii. Acolo a aparut si Stefan Liute, pe langa cei pe care ii vazusem in timpul zilei la conferinta. Am vorbit la o bere fara alcool si mancare buna despre Japonia, zboruri lungi si vacante exotice, cat lucreaza asiaticii fata de europeni, blogvertising, facultati, jocuri si console, febra musculara, Tolo, conferinte si chestiuni feministe, slujbe de tot felul, afaceri si planuri de viitor. Si posete.

Astazi la Idea Forum se tin ateliere. Eu stau acasa. M-au apuizat ieri!

Felicitari organizatorilor. Desi programul nu a fost tocmai respectat (unii s-au lungit cu prezentarile), deformarea programului s-a facut cu acordul tacit al participantilor (adica nu a carcotit nimeni si prezentarile erau prea misto sa ne gandim la cafele in loc sa ascultam), macarea fu buuuuunaaaa si gazdele evenimentului foarte prietenoase si dragute.

Bune astfel de evenimente. Invatam, ne cunoastem, discutam.

You Might Also Like

22 Comments

  • Reply
    cristian sutu
    13/06/2007 at 1:29 PM

    11.000 de semne. wow. ai depasit orice limita… 😉

  • Reply
    carolingianul
    13/06/2007 at 1:58 PM

    Lasa-i pe astia:))) vino in presa!

  • Reply
    cristian sutu
    13/06/2007 at 2:01 PM

    :)) ce tare

  • Reply
    andressa
    13/06/2007 at 2:01 PM

    carolingianul,
    e o invitatie oficiala? In fine, nu se exclud reciproc: evenimente interesante cu presa…

  • Reply
    andressa
    13/06/2007 at 2:04 PM

    cristi,
    dor de presa… :X
    11.000? M-a luat valul… 😛 Credeam ca sunt vreo 3.000…

  • Reply
    carolingianul
    13/06/2007 at 2:15 PM

    dupa moguli, baroni si cirnatzari, publicitarii,cei de la marketing si pr sint teroarea presei.am avut numai futere cu ei, cu toti.

  • Reply
    carolingianul
    13/06/2007 at 2:18 PM

    dar, ma rog, daca-ti place de ei esti iertata:)))sper sa-ti pot face si o invitatie oficiala cit de curind…

  • Reply
    andressa
    13/06/2007 at 2:20 PM

    carolingianul,
    sa fi vazut graficele strategului sef de la Grafitti: ai fi inteles cate presiuni se exercita asupra fiecarui membru al echipei si dinamica grupului si nu i-ai judaca atat de aspru! 🙂
    Eu ii plac pe toti, pe cuvantul meu.

  • Reply
    amdraci
    13/06/2007 at 3:43 PM

    nu ai fost in Embryo…

    poate iei si b-tv cu tine cand mergi

  • Reply
    malina
    13/06/2007 at 4:47 PM

    nenea de la pepsi e cumva eusediu (sic!) margashoiu?

  • Reply
    andressa
    13/06/2007 at 4:51 PM

    malina,
    nu. In program e numele lui cred. Dar el nu avea nici o vina – fac pariu ca prezentarea a fost facuta de altcineva – de la PR, marketing. Insa prezentarea clar nu era facuta pentru acest eveniment si era ca nuca in perete.

  • Reply
    malina
    13/06/2007 at 4:55 PM

    pai de ce zic asta… pe cand “activam” in tzarisoara in interesantul jurnalism, ma intalneam mereu cu prezentarea aia boooorrrrrinngg, indiferent de eveniment. si prezentatoru’ se numea eusediu (in viata mea nu o sa uit numele asta). relatarea ta mi-a trezit amintiri:) probabil au acelasi discurs de ani de zile si, vorba lor, oamenii se mai schimba, asa ca noii vorbitori pepsi moshtenesc prezentarea aia…

  • Reply
    andressa
    13/06/2007 at 6:02 PM

    malina,
    nu stiu, ma feresc sa critic… Eu cred ca prezentarea era recenta, avea date actuale, doar ca nu era pentru publicul acela, nu era ceva misto…

  • Reply
    Mephisto
    13/06/2007 at 6:10 PM

    We want piczors!

  • Reply
    andressa
    13/06/2007 at 6:12 PM

    Tell that to the photographer.

  • Reply
    bogdan
    13/06/2007 at 7:55 PM

    holy crap! your longest post so far? keep it up, ca mi-s cititor si nu ma plictisesc. 🙂 a, si sa nu uit, apropo de bTV: lasa sfaturile cu voce, decor, lumina, invitati. you’re perfect just like that 🙂

  • Reply
    andressa
    13/06/2007 at 8:28 PM

    bogdan,
    mersi pentru incurajari. am nevoie. :-*

  • Reply
    Ionut Oprea » Idea Forum, la final
    14/06/2007 at 10:05 AM

    […] ca “massmarket” pe limba marketingului 3. reactii pe alte bloguri: Stefan Stroe,  Andressa, Mihnea Miculescu, Doru […]

  • Reply
    anca
    14/06/2007 at 11:53 AM

    felicitari pentru “brief”, nu am fost la Ideea Forum, dar din ce am citit imi pare chiar rau ca nu am ajuns. Si chiar nu m-am plictisit din cele 11000000…..de caractere, ceea ce ma face sa spun “jos palaria ” 🙂

  • Reply
    mihai
    16/06/2007 at 2:22 PM

    ioooi ce de semneee…:)
    am citit vreo trei paragrafe dupa care am renuntat 🙂

  • Reply
    Elena
    07/09/2007 at 12:04 AM

    Andreea, penibil clip de prezentare la Business TV. Ai ales ca decor, presupun, sufrageria casei parintesti. Total neinspirat! Cum ai de gand sa dai impresia de credibilitate cand prin clipul asta (naspaaaaaaaaaaaa!!!) parca esti o fetita care se joaca, in fata blocului, cu o papusa? BTW, nu mai rade ca ma sperii! Bafta! (A, sunt sigura ca nu vei afisa acest post, dar poate ca-l vei citi si poate ca vei face ceva mai serios, mai business-like).

  • Reply
    andressa
    07/09/2007 at 12:19 AM

    Elena,
    clipul nu prezinta BTV, ci pe mine, la un moment dat. Era temporar. Mie mi s-a parut amuzant asa, neprofesional. Ca eu nu sunt business.
    Cat despre ras, mi se pare ca esti rautacioasa. Sa fim noi sanatosi, desigur.

    Nu inteleg de ce lumea tot lasa comentarii cu “sunt sigur(a) ca nu vei afisa asta”. Atunci de ce nu imi dati email? Eu afisez toate comentariile. Daca nu contin injuratori oribile – si chiar si atunci le afisez adesea.
    Toate bune.

  • Leave a Reply