CUMPARAM

[EA] Tricotaje de lux made in Romania. Corina Blidar a lansat brandul românesc Never Oblivion

Prețul dictează multe alegeri din viețile noastre. De cele mai multe ori, din cauza lui facem alegeri proaste care ne costă mult, în mod ironic. Hainele “ieftine”, și nu mă refer doar la preț cu această exprimare, reprezintă o problemă ecologică, socială și etică. Consumerismul ne orbește, refuzăm să ne gândim cine și cum produce haine care au prețuri derizorii și nici nu ne mai gândim ce se întâmplă cu tonele de haine pe care le abandonăm înainte să se schimbe sezonul. Este o realitate. Industria de haine și materiale textile se situează pe locul al doilea în topul celor mai mari poluatori din lume, pe locul 1 fiind industria petrolieră.

Țesăturile de calitate sunt nu doar mai sănătoase pentru piele, cu proprietăți importante legate de termoizolare și absorbția umezelii, dar și mult mai rezistente. Astfel, deși poate ne greu să mai concepem așa ceva, un șal, un palton sau un pulover te ține o viață.

Pe piața competitivă a acestei industrii în care mari companii sunt boicotate deja de ecologiști a intrat plină de speranță Corina Blidar, iar eu am vrut să vă spun povestea ei pentru că m-a inspirat.

Corina a lansat Never Oblivion în 2018. Numele brandului se traduce prin “de neuitat” și este revenirea la o pasiune din copilările, din vremea în care mama sa îi tricota pulovere din mohair, iar ea alegea modelul, culorile și accesoriile și învățase să potrivească grosimea materialului cu ustensilele de tricotat. În vârstă de 43 de ani, cu experiență profesională în domeniul bancar, Corina vrea crească valoarea unei etichete pe care scrie “Made in Romania”, dar și să schimbe așteptările consumatorilor români față de calitatea pentru un articol vestimentar.

”Românii consumatori de branduri consacrate nu sunt sensibili la calitatea produselor pe care le achiziționează. Noi vrem să ajungem la cei care își doresc produse de calitate, fir și punere în operă, la prețuri corecte. Este normal, credem noi, ca un produs din lână extra fină merinos și cașmir să aibă un preț mai mare, dar beneficiile depășesc prețul afișat”, mi-a spus Corina Blidar.

Tricotajele din fibră nobilă sunt produse în România

”Lâna este un material natural, există un suflet în aceste fire. Produsele Never Oblivion sunt longevive și pot fi lăsate moștenire peste generații. De aceea, fiecare colecție poartă un mesaj despre sensul adevărat al vieții și este inspirată din lumea artelor.”

Vedeta Never Oblivion este firul de alpaca. Un fir incredibil, capabil să țină răcoare vara și cald iarna, prin structura sa cu mici particule de aer care oferă permeabilitate și menține o temperatură constantă.

Fascinația cașmirului este incontestabilă, însă pentru ca fir să-și mențină calitatea pentru perioade îndelungate, dar și pentru că prelucrarea lui presupune o supraspecializare a producătorilor, Never Oblivion garantează ținuta și consecvența de culoare și de tensiune a firului de cașmir prin amestec cu alte fire nobile.

Tricotajele de vară create de Never Oblovion au ca fir de bază bumbacul egiptean, în combinații cu lână, cașmir sau mătase.

Deși spune că îi este greu, producția o face în România, însă firele de cașmir, alpaca, lână extrafină merinos, bumbac egiptean și mătase le aduce din Italia și Peru.

”Pentru a oferi pieței din România și din afară produse “perfect făcute” am preferat să aduc și firele de la producători renumiți. Prin participarea la târguri de profil din Italia îmi aleg acele fire care vor conferi clienților o senzație plăcută la atingere.”

Momentan, produsele Never Oblivion se găsesc pe site, magazine multi brand din Cluj și București și la diverse expoziții.

”În 2020, mi-am propus să intru pe piața internațională.”

Corina Blidar este arhitecta acestui brand. Ea coordonează furnizorii de fire, producătorii autohtoni, designeri de tricotaje, frunizorii de servicii conexe (promovare brand, design etichete, producție etichete, studiouri foto, experți în finanțe contabilitate), distribuție în mediul virtual sau fizic prin parteneriate cu magazine multi brand, evenimente culturale sau de business.

”Tema colecțiilor este stabilită de mine și colaborez cu diverși designeri români sau îmi dezvolt propriile modele.

Colecția Princeps a fost inspirată de filosoful și scriitorul britanic Aldous Huxley, fiecare pulover și cardigan poartă inscripția LOVE IS THE ESSENCE. A doua colecție capsulă urmează liniile geometriei abstracte creată de pictorul olandez Piet Mondrian și culorile sale puternice, mesajul colecției fiind HAPPINESS. ”

Investiția inițială a fost de 50.000 euro, iar Corina vede evoluția brandului prin parteneriate cu magazine multibrand și magazine fizice din România și din Europa. Pentru anul 2020, vizează o cifră de afaceri de 250.000 euro.

[EA] este o serie de articole Andressa.ro despre femei inspirate, creatoare de concepte și lucruri deosebite, care merita respectul nostru și atenția noastră, un like, un share, o comandă sau o donație.

Alte articole din seria EA:

You Might Also Like

5 Comments

  • Reply
    Anca
    30/01/2020 at 8:50 AM

    Or fi hainele de lana calduroase si luxoase, dar de exemplu casmirul implica cruzime impotriva animalelor. Caprelor de casmir li se extrage stratul de jos al parului prin pieptanare, proces care dureaza mult si este dureros pentru ele, poti sa cauti clipuri pe YT de curiozitate. In plus, daca se piaptana in timpul iernii cand cererea de casmir este mare, caprele avand stratul subtire de grasime in acea perioada, acestea ingheata de frig si mor. Trebuie sa ne gandim si la partea etica. Multe magazine anunta renuntarea la casmir pentru ca nu e cruelty free. Stiu ca nici produsele din materiale sintetice nu sunt ok pentru mediu, dar nici sa porti ceva provenit din suferinta altor fiinte nu e o placere.

    • Reply
      andressa
      30/01/2020 at 12:27 PM

      Ok, cel mai etic este probabil sa purtam plante, impletituri din bambus si coaja de copac, serios vorbind, dar nu este realist.
      Sunt de acord ca trebuie sa ne gandim la animale, de aceea cred ca a purta o haina foarte multi ani este cel mai etic lucru pe care il putem face.
      As vrea sa mentionez ca nu sunt vegetariana, viziunea mea despre relatia cu natura este mai degraba cumpatarea, renuntarea la consumerism.

  • Reply
    o femeie
    31/01/2020 at 10:35 AM

    cum eu port fibre naturale, nici bambusul sau eucaliptul nu sunt fibrele cele mai perfecte pt ca implica prelucrare chimica poluanta (nu la fel de poluant ca materialele sintetice, dar totusi).
    Solutia ramane in echilibru si cumparat de calitate si cumparat ce purtam, ce nu purtam de vandut/donat la mana a 2a pt a da o noua sansa. Vegetarianismul e o solutie dar e fix pix pt omenire daca ne cumparam 20 de jeansi – 2 si purtate ajunge.

    • Reply
      andressa
      31/01/2020 at 12:17 PM

      Si eu vad lucrurile asa. Ideal este sa consumam mai puin, orice am consuma. Fie ca e vorba de energie electrica, haine, mancare.
      Eu m-am autoeducat cu sloganul: “cand vrei sa iti cumperi ceva, nu iti cumpara” – ceea ce ii amuza teribil pe prietenii mei. :)))
      Adica daca vreau o pereche de blugi si tot probez si tot caut, pana la urma NU imi cumpar. Imi aduc aminte ca de fapt am blugi, ba chiar mai multe perechi. La fel si cu hainele, îmi cumpăr foarte rar, piese de calitate foarte bună și le tot învârt ân diverse combinații. Nu văd de ce aș avea nevoie de 100 de piese când mă descurc foarte bine cu 30-40…

  • Reply
    Valentina
    22/02/2020 at 1:05 AM

    Asa este!

  • Leave a Reply