“Să susțin un curs? Adică să vin, nu?” – “Nu, adică să îl susții.” Invitația Marei Gojgar de la Confident PR m-a luat prin surprindere. Tema mea? Relația Cu Bloggerii: Tactici, Bugete, Do’s and Don’ts.
Un curs de o zi. Am zis DA chiar dacă mă speria provocarea, mi se părea mult o zi, mi se părea dificil să predau unor persoane din companii și agenții, mi se părea scurt timpul de a mă pregăti. Realitatea nu e niciodată la fel de înspăimântătoare ca imaginația mea: a fost bine, o zi în care participanții au aflat diverse lucruri, dar și eu am aflat informații și insighturi de la ei.
Sunt mândră să spun că, așa cum ar trebui să fie la toate cursurile, participanții nu au vrut pauze, au pus o mie de întrebări, încă de la început. unele chiar indiscrete (despre bani, desigur) și am răs adesea.
Trei lucruri spre să fi rămas în mod special în memoria cursanților mei:
Ce înseamnă munca unui blogger bun și performant. Că un site care este actualizat zilnic și arată premium înseamnă ore de muncă depuse zilnic și bani investiți: în tema wordpress, în hosting și mentenanță, în abonamente la newslettere, agenții foto, aparatură, fotografi, operator, montaj.
Sper că în 2017 am depășit prejudecățile despre bloggeri și îi tratăm ca pe creatori de conținut cu brand, reputație, standarde și principii. Cei care nu se ridică la nivelul acestei descrieri nu merită efortul dezbaterii, vorbim despre cei care și-au dovedit în timp valoarea.
Creativitatea unei campanii cu bloggeri – al doila lucru cu care sper să fi rămas participanții. Că nu despre a publica un comunicat este vorba, ci despre a folosi personalitatea autorului cât mai bine posibil pentru a-ți promova mesajul.
Specificul acestei relații aproape personale – este al treilea lucru imporant. A lucra cu bloggeri nu este la fel cu a lucra cu departamentul de vânzări de la o publicație. Sigur, până la urmă este un contract, dar autorul investește mult în produsul lui și face alegeri care țin de brandul lui personal, de gusturile și agenda lui.
PS: al patrulea lucru este – să nu vă fie frică de consultanți. Pot face diferența, și la buget, și la abordare.
Sper să fie începutul unei relații frumoase – de câte ori faceți o campanie cu bloggeri. Și pentru mine să fie un început frumos, mi-ar plăcea să susțin cândva o continuare a acestui curs, cu mai multă aplicare pe creativitate.
Mulțumesc, Marcomm Pills School, pentru oportunitate – dați-le un like și urmăriți activitatea pe Facebook, vă va fi util. Mulțumesc și invitatelor mele, Cătălina Bosuioc și Miruna Ioani, că au venit să împărtășească din experiența lor și să răspundă la întrebări.
5 Comments
sidryane
15/05/2017 at 7:30 PMSper că în 2017 am depășit prejudecățile despre bloggeri și îi tratăm ca pe creatori de conținut cu brand, reputație, standarde și principii. Cei care nu se ridică la nivelul acestei descrieri nu merită efortul dezbaterii, vorbim despre cei care și-au dovedit în timp valoarea.
2 cuvinte pentru tine: Campania Vodafone
Da, aia cu “noi am scos roamingul acum 1 luna”, aia cu termene si conditii care nu au fost mentionate in articole de nici unul dintre cei 2 bloggeri cu “brand, reputație, standarde și principii”.
Despre ce vorbim aici?:)
andressa
16/05/2017 at 8:12 AMEu nu sunt la curent cu detaliile acestei campanii, nu am fost implicata in ea, dar pot sa iti spun ca niciodata un blogger nu va primi un brief in care sa mentioneze toate articolele unui contract, termene si conditii. Daca e nevoie, dau surse unde poti gasi mai multe informatii. Nu mi se pare deloc neetic sa nu pui toate detaliile din contractele cu in furnizor de servicii,
Eu am facut reclama la anumite sevicii bancare, am dat link la lista de comisioane, conditii de obtinere card, cred ca este absolut decent, ca doar nu sunt ghiseul de informatii.
Nu cumva te referi la ceva specific si de aceea esti cam suparata, ai fost dezamagita de cineva?
sidryane
17/05/2017 at 4:40 PMIn cazul Vodafone, mega oferta care a fost (si inca e trambitata) pe toate mediile posibile se aplica, de fapt, unui procent relativ mic de utilizatori din total. Daca pe TV sunt obligati sa scrie pe undeva ca “doar pentru abonatii noi/doar la optiunile de peste 8 euro”), in online obligatia dispare. Si atunci intra in scena bloggerii cu principii care ofera doar bucata de informatie care avantajeaza clientul (desi ar fi putut pune o stelutza sub articol cu aceste 2 mici mentiuni, ca doar nu eram la contractul de credit).
De suparat nu m-a suparat nimeni, doar ca nu poti sa pui “brand, reputație, standarde și principii” in contextul asta:) Mie, personal, mi-ar fi jena de propriul brand/reputatie (evident mai restransea decat ale voastre) sa promovez produse/servicii in care nu cred, sau, mai rau, sa nu prezint si dezavantajele.
Apreciez totusi ca nu se (mai) cenzureaza comentariile care contrazic advertorialul (nu zic de tine, zic in general:) )
andressa
22/05/2017 at 10:39 AMCred ca e foarte diferit ce zici tu: una e un spot TV si alta e un articol pe un blog sau unul cu titlu de promo intr-o revista: nu se supun acelorasi reguli. Realmente, sunt legi care spun ce trebuie sa contina o reclama, iar pentru online inca nu s-a reglementat. Atata timp ca nu incalci nicio lege cand alegi sa prezinti o informatie intr-un fel (de obicei e un unghi subiectiv), nu stiu daca gresesti. Este etic? Pai, sigur ca nu e ok sa minti sau sa ascunzi, dar cred ca si cititorii au o responsabilitate, ei nu semneaza un contract cu o firma doar dupa ce citesc ceva pe un blog (adica sper ca nu fac asa ceva!). Ei trebuie oricum sa se informeze. Cu siguranta insa compania nu greseste cand da brieful si apoi articolul contine numai anumite informatii.
Interesant punct de vedere, multumesc, ma faci sa ma gandesc la cursul meu despre relatia cu bloggerii, poate ca as putea atinge anumite aspecte legate de asta.
Roxana
18/05/2017 at 1:44 PMData viitoare sa faci un curs pentru bloggeri, de fapt si o sueta merge 🙂