GANDIM

Ce inseamna Top Social Brands in 2016

Anul acesta Top Social Brands realizat de Revista Biz a venit cu o surpriza: un nou nr. 1 – Coca Cola! Pe restul 74 de pozitii in top se situeaza branduri cu traditie in social media din Romania: Vodafone, Samsung, Avon, IKEA, Lipton. Cititi despre realizarea topului aici. Pare un clasament la finalul unei competitii, dar mie mi se pare ca de fapt e inceputul jocului.

Sunt brandurile care detin acum puterea prin vizibilitatea lor. Zilnic, un procent de 15% din populatia globului este prezent pe Facebook. Concret: 1,10 miliarde de oameni, a spus la dezvaluirea clasamentului Virginia Otel, de la Garanti Group. Au ajuns greu in top, au creat continut si campanii ingenioase pe toate mediile.

Cristian Manafu explica pe blogul sau ca anul acesta, Revista Biz, a urmarit activitatea brandurilor pe o multime de canale:

blog de companie / blog de brand, Campanii pe bloguri, Campanii cu videobloggeri, Pagină de Facebook / Campanii pe Facebook / Aplicaţii, Cont de  Instagram, Cont de Twitter, Cont  LinkedIn de companie, Proiecte speciale video, Site-uri de user-generated content, Cont Google+, Iniţiere sau susţinerea unor evenimente dedicate blogosferei sau mediilor sociale, Activităţi de customer care şi de recrutare prin intermediul social media, Acţiuni de susţinere a campaniilor din social media pe TV sau alte medii tradiţionale, Conturi pe alte reţele sociale – Snapchat, Tumblr, Periscope sau Flickr.

Sunt brandurile care au inteles unde e publicul si au inteles ca totul e live acum, autentic, orice poate deveni viral si oricine conteaza in online, comunicarea in masa a devenit democratica.

Asadar, e rezultatul unei munci imense, creativitate si executie, si a unor bugete generoase, estimez eu. Nu e usor si nici ieftin sa fii consecvent in a produce continut adecvat si de calitate in atatea moduri. Dar numai asa ajungi la o multime de oameni. Acum au insa o mare responsabilitate. Ce vor face cei din acest top cu vizibilitatea lor? Ce CSR vor face (nu doar pentru ca asa este etic, dar si util – millenials apreciaza brandurile cu constiinta)?

Am auzit recent la diversi oameni care se bucura de succes ca nu ii intereseaza ce fac altii. Ca lor le merge bine si asta conteaza. Nu datoreaza nimanui nimic, succesul e rezultatul muncii lor. Si totusi daca ai lua-o de la inceput, nu ai fi vrut ca altii sa se simta datori sa ajute? No man is an island, cum ar spune englezul. In plus, lumea evolueaza. Si mai citam si o americanca. Be better, zicea Michelle Obama recent.

Cui vor da brandurile vizibilitate la randul lor? Industria online se hraneste din campaniile acestor branduri. Pe cine vor credita si ce valori vor conta pentru ele? Vom vedea in 2017.

Sursa foto selfie: Shutterstock.

You Might Also Like

1 Comment

  • Reply
    copila blonda
    05/07/2016 at 11:14 AM

    Se zice că un deştept învaţă din greşelile altuia şi un prost nici din ale lui. No smart man is an island.

  • Leave a Reply